Nye 42" modellene fra Panasonic: TH-42PV60E - TH-42PA60E - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 100
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå er jeg en novise innenfor bilde så ta dette med et grann salt, men: Jeg lekte litt med et PV60, og jeg kunne se noen svake rykninger ved store panoreringer, og jeg kunne også se litt oljemaleri effekter ved meget hurtige bevegelser. Men, da jeg slukket for PN-R forsvant begge deler.

Disse 2 tingene var også langt svakere enn hva jeg har sett med de fleste andre flatskjermer, så det er ikke noe som ville skremt meg uanset.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det forklarer jo endel, men det er jo også litt dumt da TVn da fremstår som kanskje litt bedre enn den er.
    Det er jo bra at testerne er tidlig ute med testresultater, men jeg har alltid vært i mot slike tester av førserieprodukter.
    Det har jo skjedd flere ganger at slike tester ikke alltid har holdt mål.
    Da mener jeg ikke spesielt DVDog Hjemmekino.
    Det er jo også etter min mening absolutt viktigst hvordan TVn takler de signalene vi har i dag, det vil si vanlig oppløsning fra enten antenne eller parabol/kabelanlegg.
    Det er jo det folk bruker mest per i dag.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man bør også huske på at TVene som regel har en masse fancy bildebehandling aktivert som et utgangspunkt. mesteparten av dette bør deaktiveres, da dette som regel medfører mere trøbbel en glede.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    det har nok litt med å gjøre at den skjermen vi hadde inne var en "tidlig" modell. DVS at den ikke var endelig godkjent som ferdig for salg. Derfor ble den først og fremst testet mot DVD som kilde.
    Det er nevnt først i testen at dette dreier seg om et "tidlig" eksemplar.
    Greit at det var en tidlig modell - men den hadde vel tuner? Hvis en tester en TV bør en definitivt teste TV-signaler på den...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, stol aldri på at et utstillt TV engang er halvfornuftig innjustert. Da jeg kom til PV60en var bildet ren grøt. Det viste seg at DVD spilleren var satt til 4:3, også var bildet zoomet inn :???: Jeg kan ikke helt forstå hvordan Expert trodde at de skulle få solgt noen eksemplarer på den måten

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Nå er jeg en novise innenfor bilde så ta dette med et grann salt, men: Jeg lekte litt med et PV60, og jeg kunne se noen svake rykninger ved store panoreringer, og jeg kunne også se litt oljemaleri effekter ved meget hurtige bevegelser. Men, da jeg slukket for PN-R forsvant begge deler.

Disse 2 tingene var også langt svakere enn hva jeg har sett med de fleste andre flatskjermer, så det er ikke noe som ville skremt meg uanset.
    Alt er desverre avslått. Ellers mener jeg jo ikke at PV60 er 'helt elendig' på TV-signaler, men jeg hadde seriøst forventet dette adskillig bedre i Panasonics nyeste modell.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shit in is shit out. har du brukbare TVsignaler?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja - siden LG'en ga gode bilder er det vel et greit signal til å være analog kabel.

Legger ved noen bilder av oppsett / PV60 - må vel få rotet meg til å legge ut en "Hjemmekino" snart.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å skjønne tegningen, men er fortsatt litt usikker på hva de-interlacing betyr. Noe som kan forklare? Dette var veldig skuffende å høre. PV50/PV500 var veldig god på analoge signaler, klart bedre enn f.eks Pioneer 436. Kan vi håpe at PV600 blir bedre?

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Nja - siden LG'en ga gode bilder er det vel et greit signal til å være analog kabel.

Legger ved noen bilder av oppsett / PV60 - må vel få rotet meg til å legge ut en "Hjemmekino" snart.
    Fint oppsett. Er det KEF IQ9 høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er skjermen på digitale signaler på tv?

Jeg har Lyse og har bestilt pv60, og håper kritikken dere gir bare gjelder analoge signaler...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Fint oppsett. Er det KEF IQ9 høyttalere?
    OT on//

Takker! Nei jeg kjøpte de "gamle" Q9ene på salg når iQ9 kom. Begynner etterhvert å bli fornøyd med dem - mener bestemt at de kommer seg etter litt innspilling + at en AX2 definitivt ikke gjorde lyden verre.

OT off// ;-)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Svart (sort) er fortsatt ikke så svart som ramma rundt TVen eller? Eller er det meget tett opptil nå? En av tingene som irriterer med min gamle plasma, er hvordan ramma rundt Tven er så mye svartere enn det dypeste svarte på skjermen, særlig selvsagt i nattescener hvor det er mye svart som dekker mesteparten av skjermen.

Angående design; for en tid siden ble det linket til et bilde av (angivelig) PV600, og den hadde svart pianolakk ramme, omtrent som Pioneer. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Liker ikke dette PV60 designet noe særlig.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pv50 og 500 fikk jo mye skryt for god tuner. hvordan er pv500 kontra pv60 billedmessig da, kanskje vi er better off med pv500 allikevel da.

mvh

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    -Svart (sort) er fortsatt ikke så svart som ramma rundt TVen eller? Eller er det meget tett opptil nå? En av tingene som irriterer med min gamle plasma, er hvordan ramma rundt Tven er så mye svartere enn det dypeste svarte på skjermen, særlig selvsagt i nattescener hvor det er mye svart som dekker mesteparten av skjermen.
    Nja - å bruke ramma som utgangspunkt er vel ikke noe mål. Ramma på PV60 er ikke "sort-sort", heller svært svært mørk grå. Sortnivået i skjermen er vel ved "helt sort" sortere en ramma så vidt jeg kan se.

Refleksene i skjermen er f.ø. en uting - å se mørke filmer på dagtid med noe kvalitet på bildene er bare å glemme (hvis du har mye dagslys inn i stua). Vanskelig å forstå at Pana har valgt "superreflekterende glass" ifht. film eller lignende som flere andre benytter.

Ellers måtte det jo vært genialt av de forskjellige produsentene å sette farge på ramma = max sortnivå skjermen kunne gjengi. Dette ville trolig gi en økt oppfattelse av reelt sortnivå ;-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    det har nok litt med å gjøre at den skjermen vi hadde inne var en "tidlig" modell. DVS at den ikke var endelig godkjent som ferdig for salg. Derfor ble den først og fremst testet mot DVD som kilde.
    Det er nevnt først i testen at dette dreier seg om et "tidlig" eksemplar.
    Lurer nå på om dere egentlig har testen denne skjermen noe særlig. Synes Dvd &Hjemmekino er et bra blad, men enkelte av testene er altfor kortfattige. Det gjaldt denne testen. Her står det svært lite om hvordan den er i praksis. Burde stått noe om hvordan den var på analoge signaler, digitale signaler, DVD, HD og koblet til PC.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Nja - å bruke ramma som utgangspunkt er vel ikke noe mål. Ramma på PV60 er ikke "sort-sort", heller svært svært mørk grå. Sortnivået i skjermen er vel ved "helt sort" sortere en ramma så vidt jeg kan se.

Refleksene i skjermen er f.ø. en uting - å se mørke filmer på dagtid med noe kvalitet på bildene er bare å glemme (hvis du har mye dagslys inn i stua). Vanskelig å forstå at Pana har valgt "superreflekterende glass" ifht. film eller lignende som flere andre benytter.

Ellers måtte det jo vært genialt av de forskjellige produsentene å sette farge på ramma = max sortnivå skjermen kunne gjengi. Dette ville trolig gi en økt oppfattelse av reelt sortnivå ;-)
    På min skjerm er jo selve ramma sølvgrå, men det er en sort "rand" rundt bildet som er helt sort.

Dette irriterte meg i begynnelsen, fordi spesiellt når jeg så på TV serier som var veldig mørke (ja ja - greit, jeg så på Angel...) ble det veldig tydelig hva svart faktisk er for noe, sammenlignet med hva skjermen kunne gjengi.

Jeg valgte derfor å prøve å teipe over den svarte randen rundt med lys teip.
    Interessant nok, ble effekten ikke den jeg hadde trodd. Istedet for at sortnivået på skjermen irriterte meg mindre, irriterte det meg nå mer, men nå var det fordi skjermbildet virket mye blassere uten "hjelp" fra den svarte randen rundt! "Optisk illusjon", altså. Så det er vel kanskje derfor de valgte den løsningen den gangen(?).

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ang PV60

Er den virkelig så dårlig på analoge sendinger etc.. eller er det pirk fra dem som har kjøpt den???

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øivindo
    Er den virkelig så dårlig på analoge sendinger etc.. eller er det pirk fra dem som har kjøpt den???
    Dette er vel bortimot umulig å svare på. Det er godt mulig mange er fornøyde med analoge signaler på PV60 for alt jeg vet?

Direkte dårlig er den kanskje ikke, men mitt sammenligningsgrunnlag er altså en LG PX4R som jeg nettopp hadde i hus i 3 uker. Denne skjermen var _langt_ bedre på behandling og visning av analoge TV-signaler.
    Jeg hadde regnet med at siste gen. Pana minst var på nivå med LG's forrige gen. på dette området - noe den etter min oppfatning ikke er.

Flere her på forumet er storfornøyde med skjermer jeg ikke ville hatt om jeg så hadde fått dem gratis, mens andre igjen garantert har langt høyere krav til akseptabelt bilde enn det jeg har.

Kjøp med returrett, monter opp hjemme, kalibrer & test - bestem deg så for om dette er verdt pengene - det er nok det eneste fornuftige å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Fornøyd jeg !!!

Det er da fælt hvordan dere diskuterer signaler. Jeg fikk min PV60E i dag. Er veldig fornøyd. Og min ganske nye Grundig Canal Digital harddisk tuner gir gode signaler. Jeg er vant til godt bilde fra før fra min gamle Loewe Aconda. Og det snakkes mye om design. TV-en er flott den bare en kaster stativet som følger med og henger den opp på veggen.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •