Nye 42" modellene fra Panasonic: TH-42PV60E - TH-42PA60E - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 100
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser at jeg har lagt inn et innlegg under feil tråd. Derfor prøver jeg å legge samme innlegg der det egentlig skulle være:

I dag var jeg en kjapp tur innom Expert(i Sverige) og så PV50 ved siden av PV60, begge viste Robots foret fra samme signalkilde. Jeg må si at jeg ble overrasket over den store forskjellen, spesielt angående sortnivået. Min kjære samboer så også med en gang forskjellen i bildet. På PV50 kunne man f.eks se uroligheter/grønnskjær i sortfarven når man så litt godt etter. Dette var helt forsvunnet på PV60. Der var det bare sort og atter sort. Ingen uroligheter. Meget imponerende. Ved siden av disse sto også en Samsung. Forskjellen var formidabel. Begge Panasonic'ene hadde milevis bedre bilde, noe også min samboer la merke til. Jeg hadde desverre ikke tid til å virkelig sammenligne TV'ene, men håper jeg får muligheten til dette ved en senere anledning.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg ser at jeg har lagt inn et innlegg under feil tråd. Derfor prøver jeg å legge samme innlegg der det egentlig skulle være:

I dag var jeg en kjapp tur innom Expert(i Sverige) og så PV50 ved siden av PV60, begge viste Robots foret fra samme signalkilde. Jeg må si at jeg ble overrasket over den store forskjellen, spesielt angående sortnivået. Min kjære samboer så også med en gang forskjellen i bildet. På PV50 kunne man f.eks se uroligheter/grønnskjær i sortfarven når man så litt godt etter. Dette var helt forsvunnet på PV60. Der var det bare sort og atter sort. Ingen uroligheter. Meget imponerende. Ved siden av disse sto også en Samsung. Forskjellen var formidabel. Begge Panasonic'ene hadde milevis bedre bilde, noe også min samboer la merke til. Jeg hadde desverre ikke tid til å virkelig sammenligne TV'ene, men håper jeg får muligheten til dette ved en senere anledning.

Greit nok, og ingen betviler at Panasnic har har klart å få frem et meget bra panel. Som de sier så er bildet utrolig bra dersom man kjører med en DVD-spiller med sikkelig de-interlacer inn via HDMI-inngangen.

Skal man derimot se på tv-signaler fra kilder med interlace bilder så oppleves den innebygde de-interlaceren som dårligere (dvs mer artifakter av tyepn "jaggies") enn den i feks Pioneer skjermen. Man kunne sikkert ønsket seg en Faroudja DCDi eller Terranex HQV prosessering i Panasonic skjermen for å gjøre dette på en bedre måte...

Når det er sagt, den lokale sjappen har fått inn Panasonic-modellen og jeg skal ned med Denon 3910-spilleren for å prøve den ut i lunsjpausen. Kanskje det blir et kjøp... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hawk@combitel.no]
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, det høres ut som en artikkel fra DVD&Hjemmekino der alt er rosenrødt, men slik er det selvsagt ikke...

Rosenrødt og rosenrødt?
    Jeg synes at bildet er utrolig bra! At Panasonic vinner testen over Pioneer sier en hel del om hvor bra bildet er, da Pioneer har vunnet stort sett alt av plasma-TV tester jeg har lest.
    Så jeg tror at det meste faktisk er rosenrødt ;-)

hilsen
    Hawk
    Det jeg alltid savner i tester av typen DVD&Hjemmekino er evnen til å sammenlikne produkter på en systematisk måte, og oppgi produktets svake og sterke punkter på en seriøs måte. Det hjelper ikke med en 1000 tegns skolestil basert på pressemeldinger.

Man kan lett bli forledet til å tro at den nevnte Panasonic-skjermen er "perfekt" eller "feilfri", men det er selvsagt ikke tilfelle.

Det jeg vil har er en smørbrødliste med egenskapene slik at jeg selv kan vektlegge dette i en vurdrering av hva som passer for meg, ikke et glansbilde der hver utgave av bladet presenterer et produkt som alltid er bedre enn det de testet i forrige utgave.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke alt så fantastisk med Pioneer sine 436 serie heller. Den er utrolig kresen på bildesignalene og sliter med støy i bildet. Dette kommer sjelden frem i tester. Selv med HD materiale kan man se støy og det er for dårlig! Den har riktig nok et mykere bilde enn Panasonic, men Panasonic egner seg bedre til TV med tanke på hva vi har av bildesignaler i dag. Da snakker jeg om PA50/PV500.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Nå er ikke alt så fantastisk med Pioneer sine 436 serie heller. Den er utrolig kresen på bildesignalene og sliter med støy i bildet. Dette kommer sjelden frem i tester. Selv med HD materiale kan man se støy og det er for dårlig! Den har riktig nok et mykere bilde enn Panasonic, men Panasonic egner seg bedre til TV med tanke på hva vi har av bildesignaler i dag. Da snakker jeg om PA50/PV500.
    Jeg har selv 436 FDE og må si meg enig i denne påstanden. Hadde 37PV500 før jeg byttet den ut med Pioneer og merker stor forskjell på bilde kvaliteten fra sending til sending, selv om jeg kjører digital kabel tv så er bildet til tider grumsete med mye digital støy. I tester så får man høre det motsatte, at bildet er så støyfritt også på vanlige tv sendinger.
    Det er veldig støyfritt når sendingen er bra, men er det høy komprimering/dårlig kvalitet så kommer artifaktene frem med en gang...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Når det er sagt, den lokale sjappen har fått inn Panasonic-modellen og jeg skal ned med Denon 3910-spilleren for å prøve den ut i lunsjpausen. Kanskje det blir et kjøp... ;-)
    Jeg har etter en kjap prøving i butikken kjøpt meg en TH-42PV60E.

Får håpe den er til å leve med... ;-)

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var bildet med Denon 3910?

Newcomer petterjacobsen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å kjøpe meg PV60 så fort jeg får solgt felgene mine (så blir det en sydentur på hønemor også...). Hadde egentlig tenkt å kjøpe Pioneer, men siden denne fungerer like bra og er mye billigere så blir det nok en Panasonic

Noen som er interesserte i 20" BBS Lemans med gode dekk?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kan dere laste ned testen fra tyske "Video" i PDF:

http://www.crtv.dk/test/th-42pv60_vs_Pio_436_TY.pdf

En klar testseier til Panasonic (mot en Pioneer som er 1,5 ganger dyrere).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsolgt jo

Edit: Nei, det var de ikke

EDIT: dette er en teknisk tråd, ikke pristråd. Link til produktet på AVnytt HER.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig PV60'en inn gjennom døra i dag - fra Sverige.

Har bare satt den på gulvet i isoporblokkene - og kjapt kalibrert den med DVE + stilt inn TV'en.

Har f.ø. LG px4 friskt i minne - tror faktisk Faroudja++ hos LG'en er bedre både på analoge signaler + deinterlacing...

Sortnivået er klart bedre på Pana'en - bildene får ihvertfall en helt annen dybde - time will show - nå er jeg lei av å bytte plasma, så PV60'en blir nok på veggen en stund uansett.

Regner med å få den opp på veggen + testet & kalibrert mer senere i kveld - så får vi se.

I'll be back! (lager trolig en ny tråd)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute

Har f.ø. LG px4 friskt i minne - tror faktisk Faroudja++ hos LG'en er bedre både på analoge signaler + deinterlacing...
    Det er bred enighet om at Panasonic kunne spandert på seg en bedre de-interlacer i dette apparatet.

Ser til tider litt "jerky" bevegelse under tv-titting, trøsten får være at det er en non-issue ved titting på DVD over HDMI.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dette er en teknisk tråd, ikke en pristråd. LINK til produktet på AVnytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Fikk endelig PV60'en inn gjennom døra i dag - fra Sverige.

Har bare satt den på gulvet i isoporblokkene - og kjapt kalibrert den med DVE + stilt inn TV'en.

Sortnivået er klart bedre på Pana'en - bildene får ihvertfall en helt annen dybde - time will show - nå er jeg lei av å bytte plasma, så PV60'en blir nok på veggen en stund uansett.

Regner med å få den opp på veggen + testet & kalibrert mer senere i kveld - så får vi se.

I'll be back! (lager trolig en ny tråd)
    Hehe. Du må være plasmaselgernes mareritt :-) Hadde alle gjort som deg så kunne vi pakket sammen hele gjengen :-)

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

42px600

ser at noen svensker allerede har kommet med en pris på 42pv600...

men vil det ikke lønne seg å kjøpe 42px600 istedet, siden den også har innebygget digital tuner, dvs både digital og analog. det skal også være inngang for dekoderkort på dem, nå tar det jo kanskje ett par år før vi får digitalt nett her, men bedre å være føre var...

mvh

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er litt skuffet over rapporter om dårlig de-interlacing på denne TVen. Er det en ting som er vesentlig i det praktiske bruk, er det nettopp av de-interlacingen fungerer knirkefritt, da den jo stort sett vil benyttes til å prosessere dårlige signaler fra det analoge nettet.

Her er for øvrig Pioneer helt i toppklasse, nærmest perfekt de-interlacing/filtrering og prosessering av TV-signalene, noe av det beste jeg har sett fra noe TV. Nå koster jo også Pioneerene mer da, men mangler det på prosesseringsegenskaper på Panasonicene, skal en ikke se helt bort fra at det er verdt mellomlegget.

For øvrig er det synd at selve panelet til LG gjør en såpass dårlig jobb (etter mitt syn), ettersom de tydeligvis har gjort en god jobb på prosessering, men også design og ikke minst pris er jo veldig imponerende hos LG.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    ser at noen svensker allerede har kommet med en pris på 42pv600...

men vil det ikke lønne seg å kjøpe 42px600 istedet, siden den også har innebygget digital tuner, dvs både digital og analog. det skal også være inngang for dekoderkort på dem, nå tar det jo kanskje ett par år før vi får digitalt nett her, men bedre å være føre var...

mvh
    den digitale tuneren er null verdt i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, merkelig, ble ikke denne TVn testet grundig av DVD& Hjemmekino?
    De nevner i hvertfall ikke noe slikt der.
    De er jo utelukkende positive til apparatet.
    Slikt burde de jo ha oppdaget, og evt. kommentert i testen.
    temmer dette kan man jo ikke akkurat stole helt på slike tester.
    Ting kan jo bli oversett i en test, men allikevel...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har nok litt med å gjøre at den skjermen vi hadde inne var en "tidlig" modell. DVS at den ikke var endelig godkjent som ferdig for salg. Derfor ble den først og fremst testet mot DVD som kilde.
    Det er nevnt først i testen at dette dreier seg om et "tidlig" eksemplar.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg er litt skuffet over rapporter om dårlig de-interlacing på denne TVen. Er det en ting som er vesentlig i det praktiske bruk, er det nettopp av de-interlacingen fungerer knirkefritt, da den jo stort sett vil benyttes til å prosessere dårlige signaler fra det analoge nettet.
    ------
    For øvrig er det synd at selve panelet til LG gjør en såpass dårlig jobb (etter mitt syn), ettersom de tydeligvis har gjort en god jobb på prosessering, men også design og ikke minst pris er jo veldig imponerende hos LG.
    Ja - jeg er faktisk svært skuffet over hvordan PV60'en behandler (eller ikke behandler...) analoge TV-signaler - dette var ikke mye å rope hurra for (hverken tuneren eller deinterlacingen). LG'en var lysår foran på dette - men som du nevner - den har bla. et for dårlig sortnivå.

En annen ting er reflekser i glasset - har aldri sett en plasma med så vanvittige reflekser som PV60. Den tyske testen som bla. ligger ute her på forumet ser ihvertfall ut til å være svært korrekt mht. "manglene" på skjermen.

Gode signaler (DVD'er) over HDMI, og forsåvidt også progressiv komponent er andre boller. Her imponerer Panaen med et sortnivå og en dybde jeg ikke har sett på plasma før (har dog ikke hatt en ny Pio i hus) - fantastiske bilder.

Jeg kommer nok som nevnt til å leve med PV60 uansett - da jeg rett å slett ikke orker å ta jobb/kostnad med å shippe den tilbake til Sverige, få igjen moms etc.

Men hvis TV-kikking med analoge signaler er en prioritet ville jeg nok tenkt meg om to-tre ganger minst før jeg hadde kjøpt en PV60 - synd!

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •