Inkompetente selgere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
  1. #41
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Hørte en fin kommentar på Expert her om dagen. En familifar var litt opptatt av DV videokamera og lurte på om firewire kabelen kunne kobbles direkte på lcd skjermen;hvorpå selgeren svarte at det var bare å kjøpe en firewire til hdmi overgang. hehe!
    "If you cant convince them;confuse them"
    overgangen kalles en HTPC hehe

  2. #42
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    svar :)

    Uten nett en liten periode, men skal prøve så godt jeg kan å forklare mitt utsagn:

    2. Å spørre en butikkansatt hva som er best av ditt og datt er i de fleste tilfeller bare tull. De har som regel ikke testet det. Kjedene har ikke råd til å betale folk for å teste ting. Jeg tviler vel på at hifi klubben f.eks gir ansatte mulighet til å teste ting i ro og mak hvor de får betalt for det. Jeg kunne gjerne tenkt meg at f.eks jeg fikk betalt 4-5 timer uken for å teste ting.

    ^^ virker muligens som om du har fått en bad experience hos klubben. Jeg har handlet en del der og har alltid vært fornøyd. Kunnskapsrike mennesker, som lever for hifi. Vet at de som jobber i klubben får ta med seg produkter hjem for å prøve de opp i mothverandre. Vet også at de faktisk får sitte i ro og mak for å prøve produkter og for å høre på det. - Og uansett om man ikke får testet ALLE produktene utover hverandre, så finnes det blader som fidelity , high fidelity og hjemmekino. Altså man kan lese seg til hva seriøse parter mener etter å ha testet produkter. Også kalt hifiporno.

    4. Jeg er rimelig sikker på at den mest kunnskapsrike selgeren til Elkjøp/Expert/Siba er flinkere enn den mest kunnskasprike selgeren til hifiklubben, men snitter er nok høyere på klubben.

    ^^ hva det angår så blir det en liten pappan min er sterkere enn pappan min konkuranse. Men, for en bedrift som kun driver med tv/lyd- (ikke brunevarer).
    Så vil jeg nok tro at snittet i forhold til expert/elkjøp er relativt mye lavere enn på klubben ja. Vet ikke med elkøp og expert, men klubben har jo ansatte/ledere som faktisk designer/utvikler egne produkter. (Lyngdorf?)

    My point even: virket som om du skrev innlegget ditt kun for å slenge ut noe negatvit om klubben.
    [/QUOTE]

  3. #43
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet ikke hvor objektiv en som starter tiraden sin med "Uansett jeg jobber selv i en dedikert hifi butikk" er.

    Det bør vel også legges til at selv Hifiklubben er avhenigig av ekstrahjelp og de fleste av disse har nok ikke så veldig store kunnskaper om produktene de selger, forståelig nok. For så vidt ikke noe problem om en bare skal kjøpe seg en RCA-kabel eller hente med seg en brosjyre, men dersom en skal kjøpe seg et komplett anlegg så er ikke det så veldig heldig. Skal en da ta seg fri i lunsjpausen for å stikke innom klubben på et tidspunkt en vet disse "gode selgerne" jobber, eller skal en bare handle et annet sted? Dessuten. Hva trenger man en "kunnskapsrik selger" til, når en uansett ikke kan stole på vedkommendes objektivitet?

  4. #44
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    My point even: virket som om du skrev innlegget ditt kun for å slenge ut noe negatvit om klubben.
    [/QUOTE]

    Virker vel mest som om du jobber på Hifi klubben og ble sur for at en kjedeansatt kommenterte noe om klubben.

    1. At butikkansatt leser seg til hva som er best er i utgangspunktet ikke en bra løsning. For man kan ikke stole på tester blindt og det fører ofte til helt feil utgangspunkt. Jeg vet selv at jeg ofte anbefaler ting som har vunnet tester uten i å det hele tatt har hatt tid å prøve det selv. Helt hypotetisk og ingen rot i virkeligheten: TX200 vant TV2 testen grunn at f.eks de andre projektorene var litt dårlig kalibrert og at testeren generelt liker Hitachi av personlige grunner. Aftenposten.no tester projektorer og tenker at de ikke kan gi et helt annet resultat siden testeren på TV er kjent for å være flink, avforums brukere anbefaler derfor denne projektoren til folk som spør siden man har sett tester hvor den vinner og selgere som meg igjen anbefaler den siden alle andre anbefaler den. Slik er det ofte ref. at Marantz er mer musikalsk, Nad har kraftigere watt og Harman Kardon har mer ekte watt. Slike holdninger blir spredd til kunder uten at det har nødvendigvis noen rot i virkeligheten.

    At det finnes mange klubbselgere som sier at joda Nad yy og Dali sine høyttalere xx passer veldig fint i lag uten at de i hele tatt har prøvd det, jo det kan jeg garantere. For kunden virker det som om de har kunnskap, men det er ikke nødvendigvis slik. De har kanskje igjen fått det fortalt hos noen som igjen har lest det på avforum av en fyr som skrev det uten at han hadde noe sammenligningsgrunnlag.

    Midt poeng. Når du spør en selger: Passer disse høyttalerene bra sammen med denne forsterkeren, ignorer svaret for 90% sikkert så har han ikke testet dette, eller så har han ikke noe grunnlag for å uttale seg. Dette gjelder klubben og kjedene.

    Når det gjelder selgere i store kjedebutikker så driver de som regel kun med en faggruppe. Jeg selger kun brunevarer og jeg kan garranterte mer om f.eks flatskjermer enn de fleste hifiklubb selgere. (og de kan sikker fortelle mye mer enn meg om høyttalere). Jeg kan vel sikkert mere om Denon Receivere enn det de kan om Pioneer receivere. Uansett så er folk forskjellig og som jeg sier så er nok snittet av total kunnskap høyere på klubben.

  5. #45
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Cool

    Virker vel mest som om du jobber på Hifi klubben og ble sur for at en kjedeansatt kommenterte noe om klubben.

    1. At butikkansatt leser seg til hva som er best er i utgangspunktet ikke en bra løsning. For man kan ikke stole på tester blindt og det fører ofte til helt feil utgangspunkt. Jeg vet selv at jeg ofte anbefaler ting som har vunnet tester uten i å det hele tatt har hatt tid å prøve det selv. Helt hypotetisk og ingen rot i virkeligheten: TX200 vant TV2 testen grunn at f.eks de andre projektorene var litt dårlig kalibrert og at testeren generelt liker Hitachi av personlige grunner. Aftenposten.no tester projektorer og tenker at de ikke kan gi et helt annet resultat siden testeren på TV er kjent for å være flink, avforums brukere anbefaler derfor denne projektoren til folk som spør siden man har sett tester hvor den vinner og selgere som meg igjen anbefaler den siden alle andre anbefaler den. Slik er det ofte ref. at Marantz er mer musikalsk, Nad har kraftigere watt og Harman Kardon har mer ekte watt. Slike holdninger blir spredd til kunder uten at det har nødvendigvis noen rot i virkeligheten.

    At det finnes mange klubbselgere som sier at joda Nad yy og Dali sine høyttalere xx passer veldig fint i lag uten at de i hele tatt har prøvd det, jo det kan jeg garantere. For kunden virker det som om de har kunnskap, men det er ikke nødvendigvis slik. De har kanskje igjen fått det fortalt hos noen som igjen har lest det på avforum av en fyr som skrev det uten at han hadde noe sammenligningsgrunnlag.

    Midt poeng. Når du spør en selger: Passer disse høyttalerene bra sammen med denne forsterkeren, ignorer svaret for 90% sikkert så har han ikke testet dette, eller så har han ikke noe grunnlag for å uttale seg. Dette gjelder klubben og kjedene.

    Når det gjelder selgere i store kjedebutikker så driver de som regel kun med en faggruppe. Jeg selger kun brunevarer og jeg kan garranterte mer om f.eks flatskjermer enn de fleste hifiklubb selgere. (og de kan sikker fortelle mye mer enn meg om høyttalere). Jeg kan vel sikkert mere om Denon Receivere enn det de kan om Pioneer receivere. Uansett så er folk forskjellig og som jeg sier så er nok snittet av total kunnskap høyere på klubben.[/QUOTE]
    ikke annsatt på klubben nei. men, jeg har handlet mye der fremfor andre butikker og velger derfor å forsvare de

  6. #46
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har det seg sånn at når selger har demo på varer får han hele tiden ny produktkunnskap, og får testet forskjellige kombinasjoner, som kunder vil høre sammen... Selgeren er jo alltid tilstede å får høre både kundens synspunkter og gjøre opp sine egne... Det er jo klart at en selger på Hi-Fi klubben vil få mer kunnskap etterhvert enn mange andre selgere som ikke får praktisert dette pga. dårligere sortiment, og forskjellige praksisser på utsalgstedene som gjør det vanskelig å få demo.

    I det ene øyeblikket tester man et mini-anlegg fra Denon, for så å teste NAD i surround, og så gå videre til en demo med B&W 800-serien... Det er jo klart du får mange forskjellige erfaringer av dette, og kan jo lett gjøre deg opp meninger om de forskjellige produktene.

    Selgerne på disse stedene ( HFK, HFCK ++ ) er jo priviligerte som får akkurat den muligheten til å lære så mye, og selvsagt vil en kar som har jobbet der mer enn et halvt år sitte med masse kunnskap om de forskjellige produktene. Skjønner ikke helt hvordan folk kan overse akkurat dette fortrinnet.


    Når det kommer til specs og sånne ting, så skjønner jeg at det fort kan gå litt fort i svingene. Det kommer stadig nye formater på markedet, og med flere tusen varer å holde styr på er det ikke alltid like lett å huske alt, men for specs har man jo alltid produktark, og produktbeskrivelser til hjelp.

    Når jeg er på Elkjøp så forstår jeg godt om selger må sjekke opp hvor lenge batterikapasiteten er på den mobilen jeg ønsker å kjøpe... Men det gjør meg ingenting. Det er verre om han ikke kan uttale seg om brukervennlighet, holdbarhet og kvalitet.

  7. #47
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var fast kunde på hifiklubben for noen år tilbake, men sluttet raskt å handle der pga at de kjørte opp med extrahjelpere som ikke forsto så mye, var innom der her om dagen igjen , og jeg synes faktisk jeg får bedre hjelp på Elkjøp og ziba i forhold....De selgerene jeg møtte på Hifiklubben var lite oppdaterte og glødet ikke for å selge meg noe.....Trist det skulle bli slik .

  8. #48
    Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke hvorfor mange klager over Hifi Klubben, men er i grunnen enig med dreamphaze og gromkaellen. En butikkarbeider i f.eks Hifi Klubben eller Hi Fi Center Kjeden kan ha mye kunnskap fordi de får teste produktene opp mot hverandre og med hverandre.
    Var nå torsdag i Tromsø på universitetet en tur og fikk akkurat tid til å stikke innom Hifi Klubben for å se på en Denon receiver. Spurte pent om det var mulighet for å se på det demorommet som ikke var oppdatt. Fikk som svar at jeg skulle bare parkere meg der inne, men måtte ikke spille høyt, de drev med noe testing på naborommet.
    Her satt det noen personer, koblet og styrte, lyttet og klødde seg i hodet + flyttet og målet.
    Så jeg tror disse kan sitt, de får jo prøve produktene. Ble selv meget positiv til dette, for slik er det IKKE på Expert og Elkjøp på Sortland, hvor jeg går skole nå!

  9. #49
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er sånn det er her i verden! Folk har forskjellige meninger... Det som frustrerer meg er sånne kommentarer som; Jeg slutta å handle i Hi-Fi klubben for mange år siden, fordi da var selgerne mye bedre.

    Ofte kan man få snakke med den selger man vil, og er man ikke fornøyd med en, så kan man strengt tatt velge en annen en, alikevel så tar man hele kjeden under en kam ( 45 butikker i Norden ), og sier at her vil jeg ikke handle! Og det er problemet med mange nordmenn. Alt for trangsynt. Bare gå til Sverige så har folk øynene mer oppe, der er de mye mer personorientert. Der går det mye mer på relasjonsbygging med den selger man liker, og så kutter man ut de man ikke liker.
    Synd at ikke alle får til det her til lands...

    Det er ditt valg hvilken selger du vil snakke med, så bytt selger. Ikke forkast et helt firma og hele dets sortiment pga av enkeltindivider!
    Bare min oppfordring til alle.....



    Må nok stille til neste stortingsvalg! :razz: :razz:

  10. #50
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Og det er problemet med nordmenn. Alt for trangsynt.
    "hele kjeden under en kam", klaget du på.Hva er det du gjør med nordmenn her? :razz:

  11. #51
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke skrevet alle jeg... :-P Mente mange Nordmenn! Rettet litt opp! Men mener fortsatt at mange altfor lett forkaster en ting pga av litt for lite grunnlag.

  12. #52
    Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enig med deg "gromkaellen", blir som når folk ikke kjøper f.eks en bil av Audi, Peugeot eller et annet merke fordi dem har hatt feil med en bil som de har kjøpt, og tar derfor alle under en kam (som du gromkaellen sier).

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •