Hjelp! PC-LCD med DVI Problem!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! PC-LCD med DVI Problem!

Prøver å koble PC'en til LCD-tv'en med DVI-D-kabel kjøpt på clas ohlson. I PC'ens skjermegenskaper dukker ikke tv'en opp en gang og jeg får ikke bilde via DVI. Er det noen her som har råd og tips blir jeg svært glad?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg kan tenke på er defekt DVI kabel.
    Har du en annen DVI kabel liggende så prøv den, det kan alltids være en ide å prøve en annen skjerm eller en annen kilde (prøver å identifisere problemet ved hjelp av elimineringsmetoden...)

det kan selvfølgelig være motvilje fradatamaskinens side, et tips der er å ha skjermen på før oppstart, da skulle, om alt er rett, dataen velge DVI utgangen siden dette displayet er favorisert foran VGA displayer.

Prøv også å koble av aventuelle andre skjermer om du har noe på VGA utgangen eller på s-videoutgangen. Disse kan ha fått primærskjermstatus.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

>Skjerm aktivering<

Prøv å aktivere den sekundære skjermen i
    <egenskaper->innstillinger->avansert
    høyreklikk på skjerm nummer to i visningsfeltet og klikk aktiver. Du kan også justere bilde og farge herunder, samt overlay osv.
    Om du har laptop av nyere dato må du aktivere klonemodus i grafikk alternativer.

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd en del nå. Jeg lurer på om den 5m lange dvi-kabelen fra clas ohlson er defekt. Eliminasjonsmetoden er dessverre utelukket da jeg ikke har annet utstyr å prøve på. Det rare er at PC'en ikke finner den andre skjermen i display properties. Er vel bare å teste videre.. muligens prøve med kortere kabel i morgen. Takker for innspill.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •