Prisfall på tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prisfall på tv?

En kompis skulle selge et 32" Panasonic som han kjøpte for ca. 1 år siden. Prisen han betalte da var ca 20.000,- Nå skulle han da selge det for 7000,- til enn annen fyr. Men denne fyren påstod da at han kunne få et helt nytt Panasonic 32" med samme billedrør etc. for 5-6000,-

Jeg har ikke modellnr på disse tv-apparatene så jeg kan tilbakevise denne påstanden, men det jeg da lurer på: Har virkelig tv-teknologien gått så raskt fram at prisen på tv'er med påståtte identiske funskjoner faller så mye på bare 1 år?!

Håper på noen gode svar på et teit spørsmål!

Øystein

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er ikke teit. Det viser ihvertfall at investering i hjemmeelektronikk gir lite tilbake hvis du en gang skal kvitte deg med det igjen.

Det har vært en formidabel overgang fra 4:3 TVer til 16:9 TVer de siste par årene, mye på grunn av innføringen av DVD-spillere. Dette har gjort at 16:9 Tver kan produseres i mye større opplag og dermed selges rimeligere.

Likevel synes jeg kanskje prisforskjellen var voldsom. Men hvis kameraten din kjøpte sin TV til veilledende pris, og den "tilsvarende" TVen nå er på tilbud/kampanjepris, så tror jeg nok dette er en reell forskjell.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette stemmer nok ikke. Man får ikke Panasonic med Flatt billedør, bra 100Hz, stort tekst tv minne til 5-6000,- Det er bare å glemme. PS10 koster rundt 10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det¨må være DK20 til 5995 han har tenkt på. Dette er en snart 3 år gammel modell! koster 14995 veil.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det¨må være DK20 til 5995 han har tenkt på. Dette er en snart 3 år gammel modell! koster 14995 veil.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tord
    Regner med det, men den kostet ikke 20k i fjor.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når det står at det er et Quintrix billedrør, er det da samme type billedrør på begge? eller er det flere forskjellige modeller og kvalitet på quintrix også?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Øystein_
    Men når det står at det er et Quintrix billedrør, er det da samme type billedrør på begge? eller er det flere forskjellige modeller og kvalitet på quintrix også?
    Det blir som å si at man har en Trinitron billedør. Alle sony apparater har det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •