koble til pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: koble til pc

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

koble til pc

Ok.. jeg er sikkert helt blank, men får ikke til å koble til pc'n til min ny Samsung 40M61.. hvilke kabler må jeg ha for å få dette til? Og må jeg endre lydoppsettet på Pc? Kjører alt via Denon 3806 reciever. Noen som har peil??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Har likedan tv i bestilling. Gleder meg som en unge.

Denne tven støtter ikke pc signaler over dvi/hdmi så du må bruke en standard VGA kabel fra pcen. Det du trenger av kabler får å få bilde og lyd fra pc er da en VGA kabel og en digital coax kabel

Hvis du skal se dvd via pc og ha Dolby eller DTS lyd må pcen stilles inn til å sende lydsignalene digitalt. Gjøres i det enkelte avspillingsprogram... tror jeg. Husker ikke helt. Min HTPC er "nede for vedlikehold"

Men du må ihvertfall bruke en digital signalkabel (coax) fra lydkortet til hjemmekinoforsterkeren. S-pdif eller Optisk. Det vanligste er s-pdif. (Vises oftest som en gul kontakt på lydkortet.

Tror det finnes noe i menyene til samsungen hvor man styrer pc inngangen (d-sub/vga) Så er det bare å stille pcen til å kjøre 1360x768 (det nærmeste du kommer oppløsningen til tven.) Dette gir 1:1 pixelmapping da den ikke bruker de 3 ytterste pixelne på hver side. (Tror jeg...)

Håpet du skjønte dette.... Ble litt knotete forklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. skjønte det meste. har fått til bilde delen, men mangler lyd, hvor i recievern skal jeg plugg inn denne coax kablen? Jeg prøvde fra lydkortet til coax inn på recievern men fikk ikke noe lyd, må jeg først stille inn pc til digitalt lyd kanskje? Hvis jeg bruker windows media player, er det på denne jeg skal endre oppsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du må stille inn pcen til å sende signalet digitalt. Kabelen plugger du inn i en av de to gule inngangene bak på forsterkeren som du sier sikkert er merken coax inn.

Men du får ikke lyd før du stiller pcen til å sende digitalt. Tror du kan gjøre dette i f.eks programmet som følger med lydkortet (hos meg er det creative) Jeg gjør ihvertfall det her. På min HTPC bruker jeg Zoomplayer og her stiller jeg inn at lyden skal sendes digitalt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger tips;)

Hva trenger jeg av kabel for lyd hvis jeg skal koble den direkte til TV i stede for surround? Har Samsung 42S5HX tv og har fått til bilde med VGA, ikke lyd..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •