Philips 37PF9830/10 eller Pioneer PDP-436XDE/FDE - HJELP!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 37PF9830/10 eller Pioneer PDP-436XDE/FDE - HJELP!

Hei!

Jeg har bestemt meg for å bruke i overkant av 30.000,- på enten en Plasma eller LCD skjerm.
    Er helt fersk i gamet og er ny på forumet, men har søkt litt frem og tilbake på skjermene her og ettersom jo mer jeg leser jo mer usikker blir jeg.

Men det står hvertfall mellom disse skjermene:
    - Philips 37PF9830/10
    - Pioneer PDP-436XDE/FDE

Hvis det er noen som ikke er sikre på hvilke tver det er så har jeg en sammeligning på denne linken HER

Noen som kan hjelpe en stakkars så han kan bestemme seg slik han kan sette seg ned å chille med en ny tv?
    Jeg er ute etter en TV som er mest mulig klar for fremtiden, og som jeg kan ha en god stund.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Endret link til AVnytt, AVforums tjeneste for teknisk sammenligning av produkter.

Det du selvsagt skal være klar over, er at oppgitt kontrast på Philipsen ikke kan sammelignes med ekte "on/off" på Pioneeren... På den positive siden for 9830's del, har du jo selvsagt oppløsning og lav eller ingen innbrenningsfare. Jeg hadde personlig allikevel valgt en Pioneer, da sortnivå er så utrolig viktig for dynamikken i bildene...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp pioneeren! I min mening kan ikke philipsen samenlignes med pioneeren, blir en helt annen klasse. Skal du sammenligne 436xde med en LCD ville jeg annbefalt Samsung LE40M61

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    Kjøp pioneeren! I min mening kan ikke philipsen samenlignes med pioneeren, blir en helt annen klasse. Skal du sammenligne 436xde med en LCD ville jeg annbefalt Samsung LE40M61
    Takker for tilbakemeldingen

Men hvis DU/DERE kunne valgt en av di tv'ene, hva ville dere valgt?? de koster sånn ca likt +-.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 9830

Har vært så heldig å låne en 9830/37 å Samsung LE.40.M61,for meg var valget lett,det ble en 9830 ,jeg er kjempefornøyd.Pioneren er jo en plasmaskjerm med de bakdeler å fordeler denne typen skjerm har.Prøv å få sett på disse to tv samtidig i din stue,da er valget mye lettere.Ikke alle forhandlere er villige til det,begge de jeg lånte sto som utstillingsmodell i butikkene så det var greit.
    Når en kjøper en ting til en såpass sum så må det være muligheter til selv å sammenligne å ikke bare i butikken der de fleste tv er satt i demomudus

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo litt på bruken din og hva du skal koble til... har du kabel tv? parabol? Mye spilling via xbox,ps,pc-bruk? Mye filmbruk? Philipsen viser klart mye mer artifakter(støy) på dårlig signal.

Sånn overall er nok etter min mening pioneer klart best... både når det gjelder bildet og det estestiske...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile 9830

Jepp,jeg opplever å at Philpsen er kresen på signal,dårlig antennesignal er forferdelig å se på,men på gode signal er den fremragende.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt og koble til, og bruke en del PC på TV'en så er ihvertfall valget enkelt. Det er en god del bedre bilde fra PC på LCD-skjermer enn på Plasma-skjermer etter min mening ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk folkens for tilbakemeldingene

Jeg skal ikke koble den opp mot kabel TV eller parabol(enda).
    Det blir nok mest film/serier/spill osv. Skal kjøpe en hjemmekinoanlegg i tilegg med DVD med hdmi utgang.
    Iblant blir det vel å koble PCen til skjermen men blir nok ikke så ofte(trur jeg).

Jeg hadde først bestemt meg for Philipsen for en kompis av meg kjøpte den etter tips fra meg og han er strålende fornøyd, men så fant jeg fram til forumet her da å begynte å lese diverse tråder og da fikk jeg lyst på Pioneer også og her står jeg fast enda en dag i dag..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Har du tenkt og koble til, og bruke en del PC på TV'en så er ihvertfall valget enkelt. Det er en god del bedre bilde fra PC på LCD-skjermer enn på Plasma-skjermer etter min mening ihvertfall.
    Du har tydeligvis ikke sett Philipsen med pc-signal .. det ser helt forferdelig ut .. iallefall sammenlignet med Pioneer'n. Det samme mente DVD & Hjemmekino i sin siste store "TV-Test".

Nei, dropp Philipsen og kjøp en 436!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •