Koble sammen LCD, DVD og dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble sammen LCD, DVD og dekoder

Jeg har kjøpt LCD og DVD-opptaker fra Sony, KLV-V40A10E og RDR-HX710. Sammtidig bestillte jeg også en digital dekoder (Philips) fra Canal Digital. (Jeg får digitale signaler). Jeg har koblet de tre komponentene sammen, men er ikke fornøyd med resultatet.

Har to problemer:
    1) Jeg får ikke dekoderen og dvd-opptakeren til å kommunisere sammmen, og i tillegg er ikke programmene jeg tar opp like klare på dvd som de er når jeg ser de "direkte" på TV'en. Slik jeg har det nå, klarer jeg bare å ta opp programmer som ligger i det vanlige kabelnettet, ikke de som jeg får inn via dekoderen.

2) Er det slik at det bare er programmer som sendes i 16:9 format jeg får se på hele skjermen? Jeg kan jo skalere bilde opp, når jeg f.eks ser kamper på Canal+, men kvaliteten blir ikke like bra og jeg "mister" noe av bilde. Løser jeg dette problemet hvis jeg kjøper en digital dekoder som jeg kan koble til en HDMI-kabel til?

Håper på noen tilbakemeldinger på dette.

Mvh
    BJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du koblet det sammen da? Hvilke kabler bruker du, hva er koblet igjennom hva osv?

Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har monste-antennekable fra veggen til dekoder, så går det antennekabel fra dekoder til DVD og fra DVD til LCD-TV. Så har jeg scart-kabel fra dekoder til TV, og fra dekoder og til DVD. Til slutt har jeg en komponent-kabel fra DVD til LCD.

Kablene er kjøpt på sony-senteret i Oslo, og jeg tror ikke det skulle være dårlig kvalitet på de. De fleste er fra monster.

Venter i spenning på svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjartel
    Har monste-antennekable fra veggen til dekoder, så går det antennekabel fra dekoder til DVD og fra DVD til LCD-TV. Så har jeg scart-kabel fra dekoder til TV, og fra dekoder og til DVD. Til slutt har jeg en komponent-kabel fra DVD til LCD.

Kablene er kjøpt på sony-senteret i Oslo, og jeg tror ikke det skulle være dårlig kvalitet på de. De fleste er fra monster.

Venter i spenning på svar...
    Så er det koblet slik:
    antennekabel fra dekoder til DVD & scart-kabel fra dekoder til DVD
    antennekabel fra DVD til LCD-TV & komponent-kabel fra DVD til LCD
    scart-kabel fra dekoder til TV

Kan du velge hvilken input DVD opptageren skal ta opp fra i menyen e.l.? Hvis så, så kan det vel være at den enten fungerer via scart eller antenne inng.

Dette med at signalene ikke er like klare fra opptak som rett fra dekoder til tv kan tyde på at det ikke er antennesign eller Composite via scart som er kilden. Hvis dekoderen er satt opp til å gi RGB ut via scart, DVD'en til å gi RGB via scart ut (evt bruke kompoent RGB), og at det er koblet via en RGB kompatibel scart eller komponent inngang på TV'n, vil jeg tro at du ikke vil få noe nevneverdig forskjell i bildekvaliteten.

Rune

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •