Kan PHILIPS 32PF5320 erstatte LG RZ26LX2 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan PHILIPS 32PF5320 erstatte LG RZ26LX2 ?

Min 2 uker gamle LG RZ26LX2 fikk et ublidt møte med en barnestol ifm et barneselskap og skjermen knuste: Heldigvis hadde jeg tegnet forsikring hos da jeg kjøpte den på Elkjøp. Jeg får bekreftet fra forsikringsselskapet at jeg skal få en "erstatnings tv" ettersom LG RZ26LX2 ikke kan skaffes på Elkjøp lengre. Det de tilbød meg var en PHILIPS 32PF5320. Jeg ønsket å putte noen lapper i mellom å få en LG RZ32LX2, men det var visst ikke mulig (Er ikke ferdig med den diskusjonen ennå). Da fikk jeg tilbud om PHILIPS 32PF5320,denne har ikke HDMI, Kontrastforhold 600:1(LG 1200:1). Jeg spurte om det var prisen på LG RZ26LX2 som de gikk ut fra når de tilbød meg en erstatning, men de påstod at det var spec'en. rart de da tilbød meg en 32" i erstaning for en 26": Prisen på LG RZ26LX2 er 11 995 og på PHILIPS 32PF5320 er den 11 195 = Tror det nok er prisen (og avansen som sikkert er høyere på PHILIPS'en kontra LG'en) som teller. Jeg vet at LG 32LB1 kommer meg HDMI men uten DVI som LG RZ26LX2. Hva skal jeg aksepterer ? Hva må jeg akseptere ? De kaller det "et likeverdig produkt" : Hva er det ? les selv på www.happycare.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philipsen og LGen er vel to forskjellige verdener når det kommer til bildekvalitet. Philips har vel ikke det beste ryktet på sine lcd skjermer (foruten toppmodellen)

Du skal ikke akseptere å ta philipsen som erstatning. Hvis ikke LGen kan skaffes skal du ha et tilsvarende eller bedre produkt og det kan den philips modellen på ingen måte kalles.

Vi tro forbrukerkjøpsloven sier noe om dette.

(siden du bare har hatt skjermen i to uker kan du jo returnere den til elkjøp. Vet den er ødelagt, men da kan du jo heve kjøpet på den du får som erstatning..... vet ikke om dette er helt akseptert...)

Jeg hadde hvertfall ikke gått med på noe mindre enn å ihverfall få betale mellomlegget for 32" LGen du referer til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde aldri godtatt den erstatningen nei. Den modellen du hadde ser jo tusen gangen bedre ut med sort pianolakk med fin vridbar fot, mye bedre sort nivå, både HDMI og DVI inngang + component. Philips er mye enklere, der det meste er i billig utførelse. Krev enten pengene tilbake eller 32" utgaven. De kan vel gi deg JVC 32" LCD eller Samsung 26" elelr 32" også, de klarer garantert å skaffe noe bedre en den philipsen'en hvertfall. Stå på krava.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Kan PHILIPS 32PF5320 erstatte LG RZ26LX2 ?

26" fra LG kommer inn igjen på Elkjøp. Den er, som det blir sagt over, en mye bedre skjerm enn Philips'en, og vil være verdt å vente litt på. Det sies at det kan være et par ukers ventetid på LG, men du har jo krav på låne-tv i mellomtiden!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henvisning til forbrukerkjøpsloven og rett til å låne tv har vel ikke noe i denne tråden å gjøre. Det er vel forsikringsvilkårene som er avgjørende for hvilke rettigheter du har. Sakset fra Happy Care:
    Hvis du ikke er fornøyd med vår avgjørelse, kan en telefonsamtale eller et brev til skadebehandleren være nok til å løse problemet.

Du kan også få klager og uenighet som angår forsikringen, prøvd av følgende nemnder:

Forsikringsselskapets Klagenemnd
    Skriv til Klagenemnden om du vil ha saken din vurdert.
    Moderna Försäkringar
    Happy CARE Klagenemnd
    Box 7830
    SE-103 98 Stockholm

Forsikringsklagekontoret
    Sikrede kan også velge å fremme klagen for:
    Forsikringsklagekontoret
    Postboks 53, Skøyen
    0212 Oslo

Du kan alltid påklage våre avgjørelser ved en ordinær domstol.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å forklare at du benytter PC på DVI, DVD spilleren på HDMI samt xbox 360'en din på Component. TV'en er tiltenkt dette bruket og en tv som ikke har disse tilkoblingene er ubrukelig. Forsikringen sier et tilsvarende produkt. En 5320 er ikke tilsvarende. Langt ifra. Den har samme prisen +/- blir eneste likheten.

JVC LT32S60BU (har kun HDMI, ikke DVI men en meget god tv) Ellers er det LG RZ32LX2, Og ikke minst så har garantert andre elkjøp butikker RZ26LX2 inne på lager. Du kan sikkert få hentet ut en et annet sted.

Forsikringen gir forresten rett til låne tv. Står i vilkårene

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Forsikringen gir forresten rett til låne tv. Står i vilkårene
    Kan du henvise til sidetall/paragrafnummer?

http://www.happycare.no/files/jjPvcccX.pdf

Frode

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32pf5320 er jo en meget rimelig skjerm i forhold til størrelse. Den mest naturlige erstatningen ville nok heller vært 26PF9320, som er en MYE bedre skjerm enn LGen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fører dessverre ikke Elkjop...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjottolf
    32pf5320 er jo en meget rimelig skjerm i forhold til størrelse. Den mest naturlige erstatningen ville nok heller vært 26PF9320, som er en MYE bedre skjerm enn LGen.

Bedre? På hvilken måte? Lavere kontrast, Lavere oppløsning, Lavere lysstyrke, Har ikke LED belysning, 16ms Respons mot LG sin 8ms, Og når det gjelder pixel plus ville jeg heller annbefalt XD engine som LG bruker samt Faroudja DCDi som de også bruker.

Philips'en er ikke bedre på noen som helst måte såvitt jeg kan se. Dessuten kan den ikke kjøre Component og Dvi samtidig da dette bruker samme ingangen. En idiotisk løsning.

Den har egentlig ikke rett til bruke HD-Ready logo'en heller da den ikke oppfyller kravene for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rz26lx2 snart tilgjenglig igjen, så da burde problemet være løst

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg fått beskjed fra Elkjøp at det står en ny RZ26LX2 til meg på Elkjøp i Fana. Den er tilsalgs for 10 000,- Den står på Elkjøp i Fana - Bergen og kvittering følger med. evt kan jeg kanskje avtale med Elkjøp at de kan sende den e.l. Trenger pengene til båthenger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •