32"billig lcd.7-9k noen tips? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 79
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå lager ikke LG dårlige tv'er, men jeg synes philips kutter for mye på sine for å lage dem billige

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem lager gode tv'r da? er det sånn at prisen avhenger av navnet enda? Eller finns det et og annet kupp der ute ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange produsenter lager tv'er i ulike segmenter slik at du faktisk til en viss grad får hva du betaler for. Samsung har fra T51 til M61, Philips har/hadde fra 3320 til 9830, osv.
    Prisen er ikke nødvendigvis avhengig av navnet, men produsentene skal jo ha avkastning på merkvarebyggig. Hvis du ser etter kupp, ville jeg sett på www.shg.no

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg tilfeldigvis så at i siste lyd og bilde var det test på lcd32" til under 10k så fikk jeg fler alternativ. Jeg regner med jeg legger meg på 9k som siste økning og tror det får holde med det.

Siden siden til komplett er nede nå får jeg ikke linket, men det står da mellom viewpia og hyundai. Viewpia'n vant testen pga enklere innstillinger +litt til, mens hyundai'n fikk best bilde. Sånn helt egentlig så tror jeg at jeg går for best bilde så får jeg heller plages litt med innstillingene

Skal linke til de to produktene når siden er ok igjen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er de tre alternativene jeg 90% sikkert kommer til å velge et av.
    hyundai 1:
    hyundai 2:
    Hyundai 3: Denne har bedre kontrastforhold, men ellers så ser de like ut.
    Vet ikke om det er noe forskjell på de, syns de ser akkurat like ut, men hva vet jeg :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For guds skyld få testet tv'en før du kjøper noe. Hadde jeg kjøpt en av disse utifra det jeg nå har sett hadde jeg sittet skuffet i evig tid fremover og angra som en hund. Men forhåpentligvis for deg er du mindre kresen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bli vanskelig, den eneste jeg har mulighet til å teste er hlt3270 som siba selger, ellers så er det ingen butikker som har de modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en Hyundai Vuon Q321 32" LCD fra PSData for 9995,-. Finnes også på www.bestbuy.no til 9999,-. Veldig fornøyd så langt. DVI/VGA/2xcomponent/2xscart/S-video/Composite. I tillegg er det innebygd DVB-T tuner. Panelet som sitter i den er det samme som sitter i Samsungs M61 serie og er av høy kvalitet. Fått meget god kritikk.

Finnes mye info om den her og her.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det den samme tv'n som alt nr 3 jeg linka til fra komplett reett ovenfor?
    Ser fryktelig lik ut ihvertfall. Samme kontrast og oppløsning, pip og div.?
    Mulig jeg tar feil, men.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er ikke det den samme tv'n som alt nr 3 jeg linka til fra komplett reett ovenfor?
    Ser fryktelig lik ut ihvertfall. Samme kontrast og oppløsning, pip og div.?
    Mulig jeg tar feil, men.
    Du tar feil, ja. Det er to ganske forskjellige apparater. Q321 har blant annet innebygt tuner for DVB-T, og den har også flere tilkoplingsmuligheter. De er forskjellige i design også.

Q321:
    http://www.hyundaiq.com/pro_q321.asp#

HQL320WR:
    http://www.hyundaiq.com/pro_hql320wr.asp#

EDIT: Q321 har også DVI (med HDCP), mens HQL320WR bare har VGA.
    Jeg må si at forholdet mellom pris og funksjonalitet ser svært gunstig ut på Q321. Skulle gjerne sett bildet på denne...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der ser du hvor mye de forskjellige instillingene sier meg om akkurat tv'r
    Men den ser unektelig bra ut da. Hmm, får vel se hva tiden bringe, akkurat nå ser det ut som det blir hyundai iaffal, M mindre det kommer noen knalltilbud (håper det) rundt påske.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espent
    Jeg kjøpte meg en Hyundai Vuon Q321 32" LCD fra PSData for 9995,-. Finnes også på www.bestbuy.no til 9999,-. Veldig fornøyd så langt. DVI/VGA/2xcomponent/2xscart/S-video/Composite. I tillegg er det innebygd DVB-T tuner. Panelet som sitter i den er det samme som sitter i Samsungs M61 serie og er av høy kvalitet. Fått meget god kritikk.

Finnes mye info om den her og her.

Synes dette høres merkelig ut da hyundai alltid har kjøpt paneler fra LG tidligere. Nå skal det da sies at om utsagnet er korrekt så bruker samsung dette panelet i så å si hele produksjonsserien sin så blir helt feil å vise til M61 som har en helt vanvittig god bildebehandlingsdel som du overhodet ikke finner i hyundaien. Må huske at det er først og fremst denne som gjør tv'en bra.

Når det gjelder DVB-T tuner er også dette bortkastet da den aldri blir å fungere bortsett fra prøvesendingene fra tryvann i oslo. Dette grunnet at alt kommer til å bli kodet slik at man trenger godkjent tuner med kortleser. Dette har ikke tv'en, ergo bortkastet.

Så se heller på bildekvaliteten og det som faktisk betyr noe istedet for å la seg imponere av utsagn som får en til å tro at tv'en er noe helt annet enn den er. Ikke kjøp den fordi du får inntrykk på papir at den skal være i nærheten av M61 for det er den overhodet ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Synes dette høres merkelig ut da hyundai alltid har kjøpt paneler fra LG tidligere. Nå skal det da sies at om utsagnet er korrekt så bruker samsung dette panelet i så å si hele produksjonsserien sin så blir helt feil å vise til M61 som har en helt vanvittig god bildebehandlingsdel som du overhodet ikke finner i hyundaien. Må huske at det er først og fremst denne som gjør tv'en bra.

Når det gjelder DVB-T tuner er også dette bortkastet da den aldri blir å fungere bortsett fra prøvesendingene fra tryvann i oslo. Dette grunnet at alt kommer til å bli kodet slik at man trenger godkjent tuner med kortleser. Dette har ikke tv'en, ergo bortkastet.

Så se heller på bildekvaliteten og det som faktisk betyr noe istedet for å la seg imponere av utsagn som får en til å tro at tv'en er noe helt annet enn den er. Ikke kjøp den fordi du får inntrykk på papir at den skal være i nærheten av M61 for det er den overhodet ikke
    Det har blitt bekreftet av Hyundai at det er Samsungs A-klasse S-PVA paneler som sitter i Q320/1. Dessuten er tv'en også lik Marantz LC3201E som koster det dobbelte. Marantz LC3201E blir produsert av Hyundai for Marantz, noe som kanskje er opplagt da den ser identisk ut.

Jeg påstår ikke at det er en like bra tv som M61 teknisk sett, men i forhold til pris mener jeg den gir mye mer TV for pengene.

Hyundai og Hyundai ImageQuest er to forskjellige avdelinger innen Hyundai konsernet. Hyundai får tv'ene sine produsert/satt sammen hos andre produsenter, blant annet LG. ImageQuest setter sammen tv'ene selv, og til sin Q serie bruker de A klasse paneler fra Samsung.

DVB-T tuneren er så klart overflødig for oss nordmenn, men i Sverige er det mange som har nytte av den. Folk har klaget på litt lipsync problemer (løses via å ta lyden til receiver via coax/optisk) og at epg er 1 time feil, men det skal løses med en ny firmware i følge support i Sverige.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så bortsett fra den tunern og dvi inngangen så er de to tv'ne rimelig like da?
    Og siden tuneren er bortkastet, og alt 2 hadde best bilde i l&b så kan den være like grei da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    så bortsett fra den tunern og dvi inngangen så er de to tv'ne rimelig like da?
    Og siden tuneren er bortkastet, og alt 2 hadde best bilde i l&b så kan den være like grei da.
    Mulig jeg tar feil nå, men det står jo at den (HQL320WR) er HD klar på komplett sine sider, og da må den vel enten ha hdmi eller dvi med hdcp? Hvis det er et viktig moment for deg da.

Har ikke sett HQL320WR i action og ikke vet jeg hvilket panel som sitter i. Dårligere tilkoblingsmuligheter har den også, men det spiller kanskje ikke så stor rolle.

Det jeg har hørt er at Q320/1 har bedre bilde, men vanskelig å uttale seg om det uten å sett begge. Har du mulighet til å se en av de utstilt et eller annet sted så er jo det best.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kommer til å bli tilkoblet er vel dvd,pc og xbox, altså 3. så det holder med 2scart og 1 svideo sånn rent praktisk. Skal ta meg en tur å se om noen butikker rundt meg har noen utstillt. Ellers så er det vel den med "best" bilde jeg ser for meg jeg velger.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyhet ifra siba : panasonic
    Panasonic er vel kjent for å lage bra tv'r? og denne virket jo spennende.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    multitronics.no har 32 til 7990 med HD-oppløsning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Hyundai Vuon Q321 synes jeg så veldig lekker ut, sikker på at den går rett hjem i hjerte til min kjære også. Se http://www.minhembio.com/produktbilder/72485 for bilder. Eneste som var litt negativt var dette med bakgrunnsbelysning som vistnok er noe sterk, men som kanskje blir mylighet til å justere via en firmwareoppdatering.

Er det flere her på forumet som har erfaringer med denne?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg var innom så jeg at det var en som leverte inn sin xx72 32" hyundai tv. Så da mistet jeg litt troen der og da. Må en tur til tr.heim å se på den panasonic'n, og se hva annet de har.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •