Samsung LE40R51 og PIP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40R51 og PIP

Hei.
    Jeg har kjøpt en Samsung LE40R51 LCD TV. Denne har PIP, men kun en tuner. Tanken min var å bruke en PC med mediacenter via HDMI for å kunne ha tv på to kanaler, men pga problemer med oppløsning fungerer ikke dette. PIP fungerer delvis ved å kjøre pc'en inn på vga inngangen, men man kan da ikke velge størrelse, bytte kilder osv som man kan via HDMI.(Får melding om ikke tilgjengelig).
    Har noen noe tips til hvordan jeg kan løse dette? Finnes det noe jeg kan kjøre pc'en gjennom for å få et riktig HDMI signal til denne skjermen. Alternativet kunne kanskje vært en MediaCenter extender (tilsvarende Xbox 360 men som kjører på HDIM), eller en TV tuner med HDMI.
    Alle tips mottas med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hoi

har en samsung m51 og har tenkt litt på det samme.

Jeg har vel funnet ut at beste/rimeligste løsningen er en DVD-opptaker med HDMI-utgang.

Evt så har jeg lest på et svenskt forum en gang om en som hadde koblet til PCen med DVI via en DVI->HDMI konverter til HDMI inngangen og fått dette til å funke fint.

Jeg diskuterte dette med en annen person her på forumet eller på hjemmekino.no for en god måned siden, finner du igjen den tråden får du kanskje noen svar om mulighet for å koble PC via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question PIP med pc inngang (vga) og tv

Hey, jeg bare lurte på om noen har noen erfaring med hvordan det er å kjøre for eksempel xbox 360 (det jeg skal bruke den til) og tv samtidig med PIP. Problemet mitt er at TV'n ikke tillater meg å se component og tv samtidig, kun HDMI. Xbox 360 har ikke hdmi, men den har en vga kabel jeg kan bruke. Så at det sto i bruksanvisninga at man kan bruke pc som main og tv som sub, men når jeg setter på PIP og setter tv som sub, så får jeg ikke mulighet til velge pc som source, for den er grå, og blir glatt hoppet over når man prøver å velge den. Så forsåvidt at HDMI var også grå da, men at HDMI blir valgt som main autumatisk alikevel. Skjønner derfor lite.

Så - noen som har kjørt tv og noe via pc inngangen samtidig? Isåfall, hvordan fungerte det?

Takker for alle svar

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har også en samsung tv, og har nå vga direkte fra pc, har da samme problem at man ikke kan velge størrelse. Men har planer om å kjøpe en vga til component kabel og kjøre den gjennom Denon 2807 og oppskalere til Hdmi, regner at dette vil fungere grei, gøre dette allerede med component signalet fra Xbox 360 og det fungere veldig greit ihvertfall. Litt vanskelig å få takk i vga til component kabel, men funnet et par steder som har det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gjorde du om component fra xbox 360 til HDMI? Hørte at man trengte en boks da, som koster nesten 18000,- da jeg ringte HIfi Butikken...

Dette pga at component er analogt, mens HDMI er digitalt og det ikke er bare bare å konvertere signalet...

- Stian

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Denon AVR 2807 reciver, den kan konvertere alle analoge kilder om til Hdmi, koster ca 9000 på hifi klubben. Er flere andre recivere som også kan gjøre dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •