Dilemma Samsung!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dilemma Samsung!?

Har bestemt meg for å gå for en Samsung 40". Jeg kan nå få en Samsung R51 inkl en Samsung dvd opptaker uten harddidsk for 19995. Jeg kan og få en Samsung M51 uten opptaker til 19995.
    Er jo bra tilbud begge to, men har egentlig ikke lyst på opptaker uten harddisk, men på en annen side har den hdmi og oppskalering. Og jeg trenger forsåvidt en ny Dvd spiller.
    Så dilemmaet er: er det bedre bildekvalitet på M51? Etter å ha lest mye forum, blir jeg ikke klokere på om det er samme panel i de eller ikke???
    Ja, det er litt finere design på M51, men jeg synes ikke R51 er så verst heller jeg..
    Så hva gjør man?
    R51 med opptaker inkl upscaler eller kjøper en M51 og en Hd 950 til 1500-2000kr?
    Blir det bedre?
    (PS! R51 kan jeg få umiddelbart mens M51 må jeg vente noen uker på,usikker dato)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for M51, Jeg mener det er en bedre skjerm

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en R51 den gir et strålende bilde men har en svakhet...

Tv'en gir fra seg en hissig summelyd, dette hører en som regel ikke i butikken. Men plasserer du den inntil harde flater/rom med dårlig demping osv.
    Hører du støyen meget bra...

Ta gjerne forbehold om dette.

Angrer på at jeg ikke gjorde dette selv... ( som du forstår ikke helt fornøyd ) :wink:

Tok dette opp med forhandleren og de innrømmet at det var flere som hadde reagert på det samme.

Newcomer CyberAage sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nesten samme problem som deg

Jeg satt lenge å vurderte r51 opp mot m51 og etter en stund så falt jeg på m51 pga design. Jeg liker ikke den trakt formen på r51.

Men når jeg så har valgt m51 så er jeg oppe i en situasjon hvor jeg gjerne vil velge m61 for å få bedre kontrastnivå.
    Jeg har bestilt m51 men den er ennå ikke kommet inn til butikk så jeg lurer på om jeg skal kline til å kjøpe m61 pga litt høyere specs.

Er det noen som har sett disse to skjermene opp mot hverandre `?

unnskyld hvis du mener at jeg "stjeler" posten din

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CyberAage
    Jeg har nesten samme problem som deg

Jeg satt lenge å vurderte r51 opp mot m51 og etter en stund så falt jeg på m51 pga design. Jeg liker ikke den trakt formen på r51.

Men når jeg så har valgt m51 så er jeg oppe i en situasjon hvor jeg gjerne vil velge m61 for å få bedre kontrastnivå.
    Jeg har bestilt m51 men den er ennå ikke kommet inn til butikk så jeg lurer på om jeg skal kline til å kjøpe m61 pga litt høyere specs.

Er det noen som har sett disse to skjermene opp mot hverandre `?

unnskyld hvis du mener at jeg "stjeler" posten din
    Hehehe...helt greit...har utrolig lyst på M61 selv, men samboeren synes 26-27k blir litt drøyt.Er egentlig enig.Har ventet en stund nå på at prisene skal falle men de gjør jo ikke det.Ikke mye iallfall.Så er forsåvidt interessert i høre reaksjonene selv.
    Jeg så forresten M61 mot R51 idag. Da hadde de koblet den opp mot en Samsung harddisk sak via komponent(splittet), var ganske bra signal. Jeg syns helt ærlig ikke M61 var så mye bedre!Kan ha vært innstillinger men..Var et konsert opptak og eneste var at M61 kanskje var litt "roligere" i bildet. Litt mer uro på R51,men ikke mye. M61 var og litt mørkere i bildet,men nesten litt for mørk enkelte ganger.Ellers var de ganske like og bra begge to.
    Spurte de hvordan de var innstilt, og de stod visst på movie.(har ikke vært inne på skjermene før selv så vet ikke hvordan de er satt opp) Ikke fiklet for mye med, med andre ord. Men akkurat der og da syns jeg ikke M61 var verdt 8tusen mer, som de skulle ha.
    Så tenker vel at M51 er en bra mellomting jeg. Den har jeg bare sett i 46" i vinduet samme sted, meget pent design og tilsynelatende bra bilde.Ikke så lett å vurdere når den står i vinduet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så kjedelig å bo her oppe i Finnmark hvor de lokale sjappene tar 4-5k mer for skjermene enn ellers i landet og hvor de kun fører 2 merker. Panasonic og Sony.

Jeg har sett Sony Bravia 40"LCD til 30 000,- og ble imponert over bildet på denne men jeg har altså bestilt en Samsung pga pris. Jeg har også forstått det slik at de fleste velger Samsung tven.
    Hvis bildet på Samsungen jeg bestiller er tilnærmet likt Sonyen så kommer jeg til å bli fornøyd
    Shg.no selger forresten m61 til 23 085,- og tar kun 250,- i frakt. OK elektriske tar 19 995,- for m51 og 950,- i frakt så nå er det ikke snakk om så stor prisforskjell på disse tvene lengere.

Jeg får bare enda mere lyst på m61 etter som jeg teller timer før OK elektriske får m51 inn på lager...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så kjedelig å bo her oppe i Finnmark hvor de lokale sjappene tar 4-5k mer for skjermene enn ellers i landet og hvor de kun fører 2 merker. Panasonic og Sony.

Jeg har sett Sony Bravia 40"LCD til 30 000,- og ble imponert over bildet på denne men jeg har altså bestilt en Samsung pga pris. Jeg har også forstått det slik at de fleste velger Samsung tven.
    Hvis bildet på Samsungen jeg bestiller er tilnærmet likt Sonyen så kommer jeg til å bli fornøyd
    Shg.no selger forresten m61 til 23 085,- og tar kun 250,- i frakt. OK elektriske tar 19 995,- for m51 og 950,- i frakt så nå er det ikke snakk om så stor prisforskjell på disse tvene lengere.

Jeg får bare enda mere lyst på m61 etter som jeg teller timer før OK elektriske får m51 inn på lager...
    Såpass ja..takk for tipset! Det må vel være billigste M61 å oppspore? Noen som har erfaring med SHG?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet for 50 000,- hos shg og det har aldri vært problemer hittil.

Veldig mange som handler datautstyr fra de og de har ikke hatt noen negative erfaringer som jeg vet om ennå.

Det er en dansk butikk som har utsalg i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellene på R51 mot M51

Bilde på disse TV'ene er vel de samme, men designet er forskjellig.
    Ettersom jeg har skjønt det står bokstaven (R og M) for designet. Mens tallet er hvor "bra" tv'en er. 41 er den "dårligste", neste mann er 51 og den beste er 61.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Det må vel være billigste M61 å oppspore?
    Det ER den billigste M61 å oppspore nå såframt ingen nettopp har senket prisen på tven. De fleste ligger 3 000 og litt til over i pris.

Ok elektriske ER norges billigste på m51.

Jeg har sjekket prisen på disse tvene hver dag i snart 2 mnd :s

Det virker som de fleste norske butikkene holder prisen på m61 kunstig høy pga EISA prisen og MEGET stor etterspørsel.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zephid
    Bilde på disse TV'ene er vel de samme, men designet er forskjellig.
    Ettersom jeg har skjønt det står bokstaven (R og M) for designet. Mens tallet er hvor "bra" tv'en er. 41 er den "dårligste", neste mann er 51 og den beste er 61.
    Det stemmer ikke helt

R er en eldre serie enn M

M er toppmodellen til Samsung

R er mellommodellen

T er lavprismodellen

Dvs

m61 - m51 - r51 - t41

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer ikke helt

R er en eldre serie enn M

M er toppmodellen til Samsung

R er mellommodellen

T er lavprismodellen

Dvs

m61 - m51 - r51 - t41
    men etter spesifikasjonene er m51-->r51 akkurat like... med unntak av 26" som har en scart mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zephid
    men etter spesifikasjonene er m51-->r51 akkurat like... med unntak av 26" som har en scart mer...
    Har vært sagt at M51 har et nyere type panel..Ellers har de som du sier samme specs.
    Og feks hifi klubben selger jo bare A-klasse panel(eller noe i den duren), og de selger jo R51..
    Ikke lett og vite hva som er rett..må vel bare se på de,men de fleste brukererfaringer her på forumet sier bare at M61 er bedre enn R51.vanskelig å finne butikker som har de inne samtidig

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til og med JEG har sagt det.. basert på info jeg fikk "pre-launch" .. Det viser seg i ettertid at merkostnaden på M51 i forhold til R41/51 er design og "materialvalg" .. TV (og panel) er helt lik iflg Samsung Nordic for et par uker siden... M61 er et hakk bedre enn de andre seriene, men det er ikke -veldig- store forskjeller.. Den som vil (les. SKAL) ha det beste velger M61.. JEG hadde storkost meg med en r/m51 (eller 41 også for den saks skyld, men den finnes bare opp til 37") Jeg så m51, m61 og "next gen" LED "LCD" ved siden av hverandre sist høst på IFA, og det VAR forskjeller.. men kanskje lettest å se på fargene og sortnivået.. alle var veldig bra (med de super signalene de helt sikkert fikk der) Ola og Kari (eller Helga og Helmut, siden det var i tyskland) så nok ikke så -veldig- mye forskjell

Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Har vært sagt at M51 har et nyere type panel..Ellers har de som du sier samme specs.
    Og feks hifi klubben selger jo bare A-klasse panel(eller noe i den duren), og de selger jo R51..
    Ikke lett og vite hva som er rett..må vel bare se på de,men de fleste brukererfaringer her på forumet sier bare at M61 er bedre enn R51.vanskelig å finne butikker som har de inne samtidig

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Til og med JEG har sagt det.. basert på info jeg fikk "pre-launch" .. Det viser seg i ettertid at merkostnaden på M51 i forhold til R41/51 er design og "materialvalg" .. TV (og panel) er helt lik iflg Samsung Nordic for et par uker siden... M61 er et hakk bedre enn de andre seriene, men det er ikke -veldig- store forskjeller.. Den som vil (les. SKAL) ha det beste velger M61.. JEG hadde storkost meg med en r/m51 (eller 41 også for den saks skyld, men den finnes bare opp til 37") Jeg så m51, m61 og "next gen" LED "LCD" ved siden av hverandre sist høst på IFA, og det VAR forskjeller.. men kanskje lettest å se på fargene og sortnivået.. alle var veldig bra (med de super signalene de helt sikkert fikk der) Ola og Kari (eller Helga og Helmut, siden det var i tyskland) så nok ikke så -veldig- mye forskjell
    Og jeg baserte mine utalelser på grunnlag av ett tidligere innlegg av deg... Det skal ikke være enkelt dette her

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der falt m51 til 18925,- hos shg.

*bestilt*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pstraums
    Var godt å få dette bekreftet..dette hjelper nok mange i avgjørelsen sin!
    Og som jeg skrev lenger oppe i tråden, jeg kunne ikke se store forskjeller mellom M61 og R51. Da spilte de på en Samsung harddisk sak,en eller annen konsert som virket å være en slags Samsung "opptak".Kom iallfall Samsung reklame innimellom. Dette var koblet via komponent. Takk for info pstraums

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der falt m51 til 18925,- hos shg.

*bestilt*
    Og nå er prisen igjen over 20000,- hos Shg.no

hmmmm man skal ikke bli klok på dette.
    Heldigvis fikk jeg bestilt mitt eksemplar til 18925,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte m61 for 21.999 , veldig fornøyd, den er hakket skarpere og litt bedre fargebehandling om du spør meg, samt at jeg liker den svarte kanten der nede bedre

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveisvei
    Kjøpte m61 for 21.999 , veldig fornøyd, den er hakket skarpere og litt bedre fargebehandling om du spør meg, samt at jeg liker den svarte kanten der nede bedre
    Hvor fant du m61 til den prisen ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •