Støy fra høytalere i enkelte sener

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra høytalere i enkelte sener

Hei,

Jeg har et problem med min 29" Radionette CRT TV. Høytalerne gir fra seg en summelyd, men bare i enkelte scener. Jeg synes dette er meget merkelig. Kan sitte og se på et program og plutselig når det skiftes scene i programmet begynner summingen og når scenen er ferdig så slutter summingen. Noen som har noen anelse om hva dette kan skyldes? Jeg har gått tom for ideer.

Uggis

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt er jo veldig vanlig med dårlig TV signal. Vet ikke nøyaktig hva som skjer, men tror det er noe med intermodulasjon mellom de forskjellige bærebølgene. Altså i RF delen av signalet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Uggis
    Hei,

Jeg har et problem med min 29" Radionette CRT TV. Høytalerne gir fra seg en summelyd, men bare i enkelte scener. Jeg synes dette er meget merkelig. Kan sitte og se på et program og plutselig når det skiftes scene i programmet begynner summingen og når scenen er ferdig så slutter summingen. Noen som har noen anelse om hva dette kan skyldes? Jeg har gått tom for ideer.

Uggis
    Hører du forskjell på meget lyssterke sener og mørke sener, kan denne støyen komme av en litt svak/unøyaktig strømforsyning i tven også, som jo ofte også mater lydelen og audio forsterkeren(e) som i sin tur kan resultere i forskjellig signal støyforhold på lyden ut av høytalerene. En annen typisk effekt ved litt dårlig konstuerte tver og stømforyninger, er at bilde geometri og høyde og vidde ol. varierer med hvor lyssterke sener tven viser.

Hører du foskjell på støyen på et fryst lyssterkt bilde og hvos du justerer brigtness og kontrast fra min til max, da kan vel det være en indikasjon å dette med stømfosyningen, elles så kan det vel også som hårek skriver at søyen komme inn via et litt fårlig tv signal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •