Flatskjermen kan ta fyr !!!!!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 136
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok så det er kvalitetsforskjeller ute og går.. Tips til et bra galvanisk skille da? den fra elkjøp er den ok? kjedelig å betale masse i porto for en sånn liten sak. Har bare Elkjøp og Expert her i nærheten av hvor jeg bor. Har komplett noen inne? de har jo billig frakt på sånne småting.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    Den likner veldig på den Elfa saken som ikke er særlig bra. Samme påskrift utvendig er det og, uten jeg kan si 100% at den er lik.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med den fra elkjøp, noen som har teste den? har ikke siba her i nærheten, og finner ikke på nettsiden deres..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt hos Elkjøp det er den samme som hos
    alarm-agenturet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som selges hos Alarm-agenturet,Elfa og Elkjøp er veldig lik den som selges på Avshop. Og der står det:

"Når en TV med jordet kontakt kobles til kabelnettet kan en såkalt jordingskonflikt oppstå. Den kan så igjen resultere i overspenning. Den vanligste problemet som oppstår med overspenning er forstyrrelser på TV bildet. Bildet vibrerer i lange brede linjer. Dette kan også avhjelpes med en jord separert antennetrafo."

http://www.avshop.no/catalog/product...oducts_id=1078

Var det ikke denne jord seperatoren/galvanisk skille som SKAPTE bildeforstyrrelser ref Ingeniør'n?

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fra Clas Ohlson tror jeg beskytter både mot lyn og jordingsfeil. (Har egen kontakt for antenne).

Og koster omtrent det samme som vanlige gren-uttak som ikke har noen sikring...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Denne fra Clas Ohlson tror jeg beskytter både mot lyn og jordingsfeil. (Har egen kontakt for antenne).

Er ganske så sikker på at de skal ha en med konakt til antenne også. Føler å huske jeg så det for bare noen uker tilbake... Prisen var 200-300kr

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Varmeutvikling lcd

Sitter akkurat nå foran min Samsung 40 lcd R71. Jeg må jo bare si at det har bekymret meg litt denne varmeutviklingen denne tvn avgir. Jordet kontakt, men signal rett fra satmotager...

Så, min anbefaling er å følge DSB sine råd, og aldri går til sengs før tvn er slått av...

En riktig god sommer!..

CTV :grin:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyrus the virus
    Sitter akkurat nå foran min Samsung 40 lcd R71. Jeg må jo bare si at det har bekymret meg litt denne varmeutviklingen denne tvn avgir. Jordet kontakt, men signal rett fra satmotager...

Så, min anbefaling er å følge DSB sine råd, og aldri går til sengs før tvn er slått av...

En riktig god sommer!..

CTV
    Nå gjelder vel dette bare TV med jordet kabel tilkoblet jordet kontakt og som er tilkoblet kabel-TV. Kabelen med TV/Radio signaler har et annet jordpunkt en huset. Her må man ha galvanisk skille eller dra ut TV-kabelen eller kontakten. Hjelper ikke å skru av TV da dette normalt ikke bryter jording.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Den som selges hos Alarm-agenturet,Elfa og Elkjøp er veldig lik den som selges på Avshop. Og der står det:

"Når en TV med jordet kontakt kobles til kabelnettet kan en såkalt jordingskonflikt oppstå. Den kan så igjen resultere i overspenning. Den vanligste problemet som oppstår med overspenning er forstyrrelser på TV bildet. Bildet vibrerer i lange brede linjer. Dette kan også avhjelpes med en jord separert antennetrafo."

http://www.avshop.no/catalog/product...oducts_id=1078

Var det ikke denne jord seperatoren/galvanisk skille som SKAPTE bildeforstyrrelser ref Ingeniør'n?
    Jepp, støyen ble forårsaket av det galvaniske skillet fra Elfa mens det fra SIBA ikke forårsaket slik støy. Nå skal det sies at jeg har TV med jordet kontakt men den er IKKE tilkoblet jordet kontakt. Videre ble Elfa's skille koblet inn på kabelen bak på TV'n, mens skillet fra SIBA ble koblet inn på antennekabelen ved intakspunktet til huset. Jeg her benyttet skillene ifm forsøk på å fjerne støy på TV-signalet fra UPC uten at det hjelper så mye....

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da er altså Alarm-agenturet, Elfa, Elkjøp og Avshop sitt crap, mens Siba er de eneste (nevnt hittil) som selger et dugende galvanisk skille? Merkelig hvor vanskelig det skulle være og få tak i en sånn her sak. skulle jo tro det var ganske stor etterspørsel med tanke på hvor mange flatskjermer som selges nå til dags.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Husk å koble disse til jordet kontakt ellers fungerer de ikke. Må kunne lede overspenning til jord.......

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt skummelt

Var innom Expert på Stovner i forrige uke og kjøpte en Samsung LCD-TV til dattera i huset som har flyttet ut. Selgeren lurte på om de hadde ujordet kontakt i leiligheten får da måtte de ha en sånn dings som han sa. Prøvde å forklare han at det er når kontakten er jordet at man muligens trenger en sånn dings, men det var han ikke helt enig i. Det er kanskje en del uvitende mennesker der ute som da tror de er sikret i og med at de har jordet kontakt...
    Litt skummelt når Expertene ikke har sjekket fakta, kanskje....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ville sjekket om antenne kontaktene i denne faktisk er galvanisk skilt. Mulig de bare er overspenningsbeskyttet. Overspenningsbeskyttelse innebærer ikke galvansik skille.
    Husk at en evt potensialforskjell i de to jordsystemene ikke trenger å være særlig stor for at det skal kunne gå en betydelig strøm, som i sin tur kan utvikle varme.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re fyr i tv

Hei har en Samsung 40 tommers lcd
    antenna går via Canal digital Dekoder
    har en Jordet kontakt til tveen
    hva skal jeg gjøre, har du et forslag?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    Hei har en Samsung 40 tommers lcd
    antenna går via Canal digital Dekoder
    har en Jordet kontakt til tveen
    hva skal jeg gjøre, har du et forslag?
    Hvis du har CD kabelTV trenger du galvanisk skille. Har du CD parabol trenger du det ikke !

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så er det fortsatt ingen som har et dugende alternativ enn den fra Siba? trenger en som selges på nett.

Skulle tro det var ganske mange her som trengte en slik sak..?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Døde visst ut denne tråden... Er det ingen som gidder å bruke dette?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whitenr9
    Døde visst ut denne tråden... Er det ingen som gidder å bruke dette?
    Jepp - sitter en Siba type i kabelen. Veit jo aldri veit du

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

galvanisk skille.

Den de selger på elkjøp her er ikke lik den de har på alarmkopaniet. den de selger på elkjøp her er fra hama og de påstår i allefall at den funker 100%. kameraten min har ratt på en sånn og han har ikke problemer med forstyrrelser. Forøvrig har jeg sett at phillips sine lcd apparatyer er utstyrt med ikke jordet eurokontakt og er også merket med dobbeltisolert symbolet. Kanskje phillips er bedre enn de andre??:-D

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •