Utbrent LCD-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utbrent LCD-TV

Hei. Jeg har en Samsung LE-32R51B, som jeg bruker til både PC-Skjerm, TV-Skjerm, og XBox360'n. Den står altså på... En god del timer i døgnet. Er det noen spesiell grunn hvorfor jeg er litt nervøs for at brukstimene til TV'en min raser vekk veldig raskt, slik at den dør om, si mindre enn 5-6 år med samme bruk?

Takker.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker tven 10 timer om dagen så holder den i over ti år. Det bør da holde.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at dagens lcd skjermer er rimelig old fashion om 10 år, tror det er på høy tid med noe nytt da..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at baklys systemet på LCD skjermen er det som vil bli slitt og kan feile etter noen titusen talls timers bruk, men resten av skjermen blir vel ikke så veldig neggativt påvirket av å bli brukt jevnlig, hvis den ikke blir full av støv og meget varm står i solsteken eller blir oppvarmet fra andre varmekilder eller mottar skadelige stømpuser fra el.nettet eller uvøren "hot-plugging" på inngangene osv.

Så lenge man bruker skjermen når den står på, og ikke bare lar den stå å vise bilder uten at noen ser på, da har man vel maks glede av den, og med slike ting må man vel egenlig regne med en utskifting etter noen år allikevel, og da er det vel ikke dumt å ha hatt glede av den mens man har den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •