Elkjøp på bærtur igjen.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Josse82
    Vil bare rette deg litt. Det er ikke alle flatskjermer som er HD-kompitable.. Finnes de skjermene som ikke har verken komponent eller annen digital inngang, og de skjermene som ikke støtter HDCP. Disse vil ikke kunne vise HD materiell.. Ellers er jeg helt enig med deg at det er de lavoppløste skjermene som ofte yter det beste bilde på dagens signaler. Jeg jobber i en elektro butikk, og innformerer kundene ofte om dette, men det er aviser ol. som skal ha det til at det er totalt idiotisk og ikke kjøpe "HD-ready" tv'er..
    Så et vanlig crt-tv er ikke HD-kompitabelt? Vil jeg ikke kunne se HD-sendinger på et vanlig CRT-tv?

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    PA50 er vel HD-kompitabel ettersom den støtter 720p/1080i via komponent? En kjempeskjerm til 15 000,- mener nå jeg.
    Mange formuleringer å gå surr i her. PA50 er ikke HD-Ready da den ikke har 720 fysiske linjer og enda viktigere: den mangler HDCP. Du vil selvfølgelig klare å se høyoppløste signaler på panelet, bare ikke fra en kilde med HDCP-kryptering, som Bluray og HD DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Så et vanlig crt-tv er ikke HD-kompitabelt? Vil jeg ikke kunne se HD-sendinger på et vanlig CRT-tv?

ja

Newcomer dejavu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"40 år gammel jomfru"

Når vi nå snakker om Panasonic og PA50, så vil jeg som en liten kuriositet,henlede oppmerksomheten på ovennevnte film. Hovedpersonen i filmen jobber på elektrobutikk, hvor det selges plasmaskjermer fra Panasonic over en lav sko.Fyren har selvsagt et par plasmaer hengt på veggen hjemme òg, tilkoblet plattformspiller av kjent merke.

Dette tipper jeg blir en kultfilm for alle Panasonic fans. Overraskende morsom er den au!

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    ja
    ja?

Godtatte svar på spørsmålet mitt er enten "nei", eller "jo".

Hvis jeg ikke vil kunne se HD-sendinger (vet jeg ikke får se i HD-kvalitet) er det jo liiiten vits å bruke penger på et crt-tv.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oogieboogie
    Mange formuleringer å gå surr i her. PA50 er ikke HD-Ready da den ikke har 720 fysiske linjer og enda viktigere: den mangler HDCP. Du vil selvfølgelig klare å se høyoppløste signaler på panelet, bare ikke fra en kilde med HDCP-kryptering, som Bluray og HD DVD.
    Alex surrer ikke. PA50 er ikke HD Ready, men den er HD-kompatibel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    ja?

Godtatte svar på spørsmålet mitt er enten "nei", eller "jo".

Hvis jeg ikke vil kunne se HD-sendinger (vet jeg ikke får se i HD-kvalitet) er det jo liiiten vits å bruke penger på et crt-tv.
    Er det mulig a?!?

Ja, du kan se HD-sendinger på en CRT

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-Ready:
    http://www.eicta.org/files/PressRelease1-114214A.pdf

Hva skal "HD-kompatibel" være for noe?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer den å vise HD via enten komponent, dvi så er den HD-kompatibel vil jeg si. Men det er ikke sikkert man får sett alt da.. spesiellt siden ICT flagget sikkert vil være reist på enkelte filmer. Bla så er jo CRT projektorene fortsatt regnet som kongene på haugen av enkelte, disse må jo sies å være "HD-kompatibel" selv om man i utgangspunktet ikke har DVI/HDMI med HDCP..

Mvh

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Forøvrig var jeg kanskje litt kjapp med å påstå at det er umulig å oppdrive skjermer lenger som ikke er HD-kompitable - det figurerer vel diverse billigprodusenter som snekrer sammen noe søppel, som linket til over her
    Så Panasonic, Philips og Samsung er nå "billigprodusenter som snekrer sammen søppel"? ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Robert, kan man ikke skille mellom 3 typer plasma skjermer da? En rimelig type som Alex snakker om som ikke er HD ready eller HD kompatibel, (så kalt skrammel) så en HD kompatibel type som gir bilde av HD kilder gjennom komponent f.eks PA 50 og så sist en HD ready tv..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Så Panasonic, Philips og Samsung er nå "billigprodusenter som snekrer sammen søppel"? ;-)
    Disse er da HD-kompitable selvom dem er lavoppløste, det er det som er poenget. Scansonic, dantax osv er "jallaprodusentene". Disse er tydeligvis ikke engang HD-kompitable.

EDIT: Har nå lest postene over. Robertaas: Greit, HD-kompitabel er selvsagt ingen offisiell standard. Men at en skjerm er kompitabel med HD betyr selvsagt verken mer eller mindre enn at den er i stand til å vise HD-signaler på skjermen. I hvilken kvalitet eller oppløsning er uvesentlig, så lenge den kan vise signalene og ikke går i sort. Således vil alle skjermer som støtter 720p/1080i via komponent, HDMI og DVI (og VGA.. ??) være HD-kompitable.

Min LG 42PX4RV støtter også HDCP-krypteringen på HDMI-inngangen, og skjermen er forøvrig LAVOPPLØST hvilket var et bevisst valg fra min side da ingen "høyoppløste" skjermer kan konkurrere på bildekvalitet på dagens kilder. Uansett, HD vil ta seg langt bedre ut enn SD på denne skjermen selvom den er lavoppløst. Båndbredde og god kvalitet på råmaterialet er en minst like viktig faktor som oppløsning. Dermed vil jeg ikke komme til å føle et umiddelbart sug etter en "HD-ready" skjerm bare fordi BD/HD-DVD/HDTV så smått begynner å dukke opp..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •