Hjelp! - Samsung LE-26M51B vs LG RZ-26LX2R ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! - Samsung LE-26M51B vs LG RZ-26LX2R ?

Tittelen forklarer egentlig det meste. Jeg skal ha en tv som omtrent bare blir til tv-titting(bruker prosjektor til film) og kanskje en del data. Ser at folk er veldig positive til disse tv'ene. Noen som har fått sammenlignet dem? Erfaringer?

Tv'en skal henge på et veggfeste med "leddet" arm, altså ikke flatt på veggen(hvis noen skjønte det?).

Jeg ville egentlig ikke bruke så mye penger, men skjønner at man må ut med en del hvis man i det hele tatt skal få en brukbar tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett LE32M51 opp mot RZ32LX2 og jeg er ikke i tvil om at LG'en var best.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Flere erfaringer??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Samsungen er en knall TV. Har ikke sett de to ved siden av hverandre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Har sett LE32M51 opp mot RZ32LX2 og jeg er ikke i tvil om at LG'en var best.
    Kan du forklare litt mer detaljert, hva gjorde LG'en best. Hva slags signal var tv'ene foret med? Fikk du sett de med vanlige tv-signaler(som hovedsaklig har mest å si for min del)?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk sett dem med likt signal, parabol splittet opp i nytt fellesanlegg samt fra dvd med komponent, samt sett LX2 mot pc

1. Brukervennligheten var bedre på lg'en, Synes samsungen var tungvinn
    2. Lg'en klarte seg bedre på bevegelser
    3. Synes Lg'en hadde ett skarpere bilde
    4. Mot pc klarte Lg'en seg meget bra ( vet ikke hvordan samsung gjør det)
    5. Samsung hadde bedre innsynsvinkel
    6. Samsungen virket mer lyssterk enn Lg'en

Det er hva jeg kommer på i farten. Er en liten stund siden jeg så disse (2måneder) Hvilken pris har du på de 2 da?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at tv'en skal henge i et veggfeste med leddet arm, vil nok innsynsvinkelen ha en del å si. Har nemlig lerret på veggen rett fram, derfor må jeg ha tv'en på veggen på høyre siden(høres veldig rart ut, er selv spent på hvordan det vil bli).

Beste prisene jeg har sett på de to:

Samsungen 10 000 kr
    LG'en 12 000 kr

Jeg ville i førsteomgang ikke bruke mer enn 10 000 kr..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke vil bruke mer enn 10000,- så er jo saken grei.

Du vil nok ikke bli skuffa uannsett. Evt kan du jo vente noen måneder til de neste modellene kommer. Ser LG har kommet med en ny modell i sverige i str 32 og 37.

EDIT: Du kan jo se på anmeldelsene av LE26/32/40M51 og RZ26/32LX1/2 her på forumet og gjøre deg opp noen meninger utifra det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG helt klart. Den har mye jevnere lys, tydeligere farger og bedre TV-lyd. Og programmerbar fjernkontroll ikke minst!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen tvil

Dette er for meg en lett avgjørelse. lx2 er den beste! Men det du må være klar over på LX2 modellene til LG er at det er en serieprodusert feil på tv`ene. Ikke alle, men veldig mange av de. Det er en del flimmer i spesielt høyre del i bildet. Dette er selvfølgelig en reklamasjonssak! Ser du bort i fra det er det ingen tvil om hvem som har det beste bilde. Anbefaler å kjøre component med progressiv scan på denne...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her var det mange som likte LG ja Fant den faktisk til litt i overkant av 11 000 også.

Component, blir det ikke best bilde med HDMI ?

Det virker som jeg gjør et godt kjøp, uansett hvilken tv jeg skulle gå for.

Jeg må innrømme at jeg liker designet på samsungen best.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan få Samsungen til 8000 kr og LG'en til 8400 kr. Er det noen steder som har begge tv'ene utstilt? Skulle gjerne sett dem før jeg gjør meg opp en endelig mening.
    Her blir det jo sagt at LG'en er best, men jeg synes designet til Samsungen er utrolig lekkert. Jeg har også en følelse av at det ikke er altfor mye som skiller de to.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glem det.. ble prisjakt-spm...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    glem det.. ble prisjakt-spm...
    Hø?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange TVer med lekrere design enn LG'en, har selv prøvd noen av dem (ikke Samsungen) og synes LG'en kommer best ut bildemessig, særlig med PC-input (1:1 pixelmapping med 1360x768). Den innebygde tuneren krever et bra analogsignal, men bruker du dekoder via RGB-scart blir resultatet utmerket.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ingen dekoder her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Blir nok ingen dekoder her
    Et ok analogt kabelsignal gir et helt greit resultat. Har ikke forsøkt med antennesignal, men har følelsen av at det kan bli i tynneste laget... men det spørs jo hva man er vant til.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjedde, som jeg fryktet. Var på Elkjøp i dag og så LG'en for første gang. Må faktisk si at jeg ble veldig skuffet over designet på denne tv'en. Nå er det jo selvfølgelig bildekvaliteten som har mest å si, men når jeg ikke liker designet på LG tv'en i det hele tatt, og bokstavelig talt er forelsket i Samsungen, blir det et veldig vanskelig valg.
    Jeg fikk heller ingen klar oppfatning av bildekvaliteten på disse to tv'ene. Samsungen så jeg på Hifi-klubben, men kun fra dvd og LG'en på Elkjøp fra dvd. De sa det ikke var mulig å koble om, noe som ikke gjorde saken lettere.

Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke kjøpe en tv hvor jeg ikke er fornøyd med designet, men vil heller ikke kjøpe en tv når jeg vet jeg kan få en annen, med bedre bildekvalitet til samme pris.

Uff, nå er jeg i et merkelig dilemma. Noen som har noen råd? Sugen etter å bestille nå

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx2

Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Det skjedde, som jeg fryktet. Var på Elkjøp i dag og så LG'en for første gang. Må faktisk si at jeg ble veldig skuffet over designet på denne tv'en. Nå er det jo selvfølgelig bildekvaliteten som har mest å si, men når jeg ikke liker designet på LG tv'en i det hele tatt, og bokstavelig talt er forelsket i Samsungen, blir det et veldig vanskelig valg.
    Jeg fikk heller ingen klar oppfatning av bildekvaliteten på disse to tv'ene. Samsungen så jeg på Hifi-klubben, men kun fra dvd og LG'en på Elkjøp fra dvd. De sa det ikke var mulig å koble om, noe som ikke gjorde saken lettere.

Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Vil ikke kjøpe en tv hvor jeg ikke er fornøyd med designet, men vil heller ikke kjøpe en tv når jeg vet jeg kan få en annen, med bedre bildekvalitet til samme pris.

Uff, nå er jeg i et merkelig dilemma. Noen som har noen råd? Sugen etter å bestille nå
    Jeg er fornøyd med min Lg iallefall, men det er 32" tv`en. Jobber på Elkjøp og får lite returer på disse tv`ene. Hovedgrunnen til retur er faktisk at de synes 26" tv`en blir for liten. Men jeg har ikke fått testet tv`en med skikkelig signal, har kun analog tv fra Upc. Men bildet er helt kurrant, får ønske meg digitaltv etterhvert som man får litt bedre råd

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •