Digital inn-/utgang uviktig for TV-signal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital inn-/utgang uviktig for TV-signal?

Jeg skal kjøpe ny tv og dvdspiller. Går mest sannsynlig for en 32'' LCD skjerm.
    Jeg lurer på om inn-/utgangene på DVD-spilleren/opptakeren har noe å si for kvaliteten på tvsignalet. Kilde er kabel-tvsignal med middels kvalitet. Så vidt jeg skjønner er dette analogt. Da er det vel ikke å forvente at det skal bli bedre bare fordi det digitaliseres i DVD-spilleren/opptakeren og sendes via en HDMI-kabel til LCD-skjermen enn om det går via SCART eller noe annet.

For filmer o.l. som er produsert og lagret digitalt blir det naturligvis noe helt annet, men det er ikke hovedbruksområdet for denne skjermen. Med tv og opptak av tv som bruksområde: Finner jeg da enklere og billigere HD/DVD-opptakere? eller koster de det samme uansett spesifikasjoner på utganger?

På forhånd takk for oppklarende info.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig som du sier. Analog TV er bare kompositt signal, og det begrenser kvaliteten uansett hvordan du kobler.

Det er nok bortkastet å gå for en dyr opptaker. Sjekk heller hva de kan by på av betjeningskomfort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret. Da kan jeg kjøpe billig og brukervennlig med god samvittighet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •