LCD og HD. Hva gjelder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD og HD. Hva gjelder?

Jeg er nyskjerrig på hva HD signaler betyr for en LCD TV. Er det slik at HD signaler uansett vil se bra ut på de fleste LCD TVer, eller er det like stor forskjell mellom skjermer her som med 480 (cable) signaler?

TVen skal brukes 90% til Xbox 360 (HD), og 10% til TV og DVD.

Ser mest etter 37" skjermer for tiden, siden 32" er alt for lite for widescreen formatet (min personlige mening ^_^). Kan jeg gå etter en billig 37", og fortsatt forvente bra HD-bilde? Er det verdt de ekstra lappene når jeg kun skal bruke den i HD? Burde jeg vente på ny teknologi/pris-ras?! Hjertlig takk! :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Viewpia 37 tommer en stund nå, som går for å være i billigklassen. Til 360 syntes jeg denne er suveren!! Kjempe fint bilde.! Hvis det er 360 som er det viktigste for deg så syntes jeg man ikke trenger å betale haugevis med penger for å få en brukanes HD tv.

Men det er som de sier "man får det man betaler for".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enorme forskjeller på TVer, også på HD-oppløsning. Men de fleste TVer vil nok ha et bedre bilde på HD sammenlignet med SD-signal (dagens signal). Likevel vil det nok være forskjell i støy, detaljnivå, fargeskarphet. Med et HD-signal vil nok en "dårlig" TV lettere kunne avsløres på sine svakheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

To veldig motstridende svar her, jeg er vel ikke blitt noe særlig sikrere på hva jeg skal gå etter.

Jeg ble glad av å lese dette: "Viewpia...Til 360 syntes jeg denne er suveren!! Kjempe fint bilde.!" og "de fleste TVer vil nok ha et bedre bilde på HD sammenlignet med SD-signal " (DE FLESTE? inkl. viewpia?!)

Men så ble jeg fort usikker igjen: "Men det er som de sier "man får det man betaler for". og "Med et HD-signal vil nok en "dårlig" TV lettere kunne avsløres på sine svakheter."

Hahahah! "Man får det man betaler for"? Hva i all verden skal det bety! Vil det si at en LCD skjerm til 15 000 er MYE bedre på HD-signaler, men at HD uansett er bedre enn alle SD bilder? Jeg skjønner nå at dette handler om kompliserte nyanser! Kanskje jeg bare skal selge leiligheten og kjøpe meg et kino-anlegg til 100 000 kr, så er jeg sikret en god opplevelse! Hesus kristus...og jeg som bare ville ha en TV å nyte 360 på. Takk for svar. Er det noen som skjønner hvor jeg kommer fra, og har erfaring? Det gjelder tross alt mye penger, eller enda mer penger!

:-P ;-)

[EDIT: Denne TVen skal nesten kun brukes til Xbox 360 (HD-signaler), og er 2-3 meter fra sofaen. Jeg har absolutt ingen erfaring med HD og LCD, så hvis noen skjønner perspektiver mitt vil jeg gjerne høre en klar anbefaling, er det for eksempel en LCD TV som er spesielt god på HD signaler? Thx!]

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skal ikke være lett. Gå for den billigste du finner, du blir nok fornøyd.. f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317689 12k

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen erfaring med Viewsonic N3760W?

Tror denne TVen blir mest aktuell om jeg ikke blir nødt til å vente i noen måneder med å kjøpe TV (og gå glipp av utrolig mange bra spill-opplevelser.) Ser jo grei ut. Kan gå opp til 40" og 1000:1 osv, men er det verdt pengene? Er det ingen som faktisk eier disse TVene, eller jobber med de? Sukk...

=(

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjell på LCD ja. Det er enklest å se "feilene" på vanlige TV-signaler hvor en enklere skjerm faller igjennom med mer støy i bilde, uskarpt bildet(fargeutblødninger,fargeoverganger m..m) o.l. Har ikke noe erfaring med XBOX360 og LCD enda.. På HD ser de fleste skjermer meget bra ut, da må en detalj studere for å se forskjellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Da slipper jeg å bruke 20k på en TV med like bra signaler som en 15k TV. Jeg har sett nok udugelige eksempler på hummer-mennesker på de billigere LCDene, jeg antar at farger også blir forbedret med HD-signaler? Må ha HD til Elder Scrolls: Oblivion kommer!

:grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •