Valg av LCD 32 - Panasonic eller Samsung ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av LCD 32 - Panasonic eller Samsung ?

Har nå vurdert mye fram og tilbake, og kommet fram til at jeg velger en av disse skjermene. Er dog veldig usikker på hvilken. Er bla. usikker på om det er verdt å legge i de ekstra tusenlappene som LX500 koster (Hva er egentlig forskjellen fra LX52F).

Noen som har erfaringer/innspill?

Panasonic TX-32LX500
    Panasonic TX32LX52F
    Samsung LE32M61

Anders

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte LE32M61 igår og er sinnsykt fornøyd! Utrolig bra LCD skjerm, den soleklart beste jeg har sett. Utrolig sortnivå, Banker R serien til sammsung helt sykt annbefales.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heller i retning av Samsungen, men har et inntrykk av at den takler vanlige analoge TV signaler enn Panasonic sine skjermer. I og med at skjermen nok kommer til å bli brukt mest til TV titting er dette viktig, og jeg er derfor litt i tvil. Nå skal det sies at jeg ikke sett skjermene ved siden av hverandre, og det gjør sammenligningen litt vanskelig.

Er det noen som har sett disse skjermene ved siden av hverandre, eller har mer erfaringer på området?

Hadde satt veldig pris på svar :grin:

Anders

Newcomer svennemo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at flere søker etter disse skjermene. 500f og m61 er "umulig" å se i noen forretning, men så på 52f idag og den var veldig mye bedre enn de andre skjermene rundt (Philips, DiBoss, etc).
    Du som fikk tak i Sammy 32m61: Hvor og hvor mye???

Ps! Panasonic kommer med en ny serie lcd kalt 60 og 600! Verd å vente???

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også skaffe meg 32" lcd, og har gjordt en nøye vurdering av de to TV'ne du nevner. Jeg har nå bestillt Samsungen, for min del var ikke Panasonic verdt de ekstra tusenlappene. Samsungen er jo sinnsykt bra til prisen på 14325,- på pcutstyr.no

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen er vel litt "nyere" kanskje. Iallefall nesten "umulig" og få tak i. Har hatt en ordre inne hos pcutstyr.no og fikk først melding om levering ca 23.2. Det har nå blitt korrigert til 18.3 (ubekreftet..), så hva blir neste???

Ser også ut som flere leverandører har fått inn Panasonic 500 skjermen. Det som er litt påfallende er at alle har 2 på lager!!! Har de den i det hele tatt??
    Noen som vet mer??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung LE32M61 er utstilt og på lager på expert majorstua!!! helt sinnsyk TV, har hatt den i snart en uke og den har det beste TV bildet jeg har sett på en LCD skjerm til nå. Siden jeg jobber på expert får jeg litt rabatt men skjermen selges til 15999!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er hvordan den er på å vise analoge TV signaler sammenlignet med Panasonic sine skjermer (LX500)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bedere!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukerrapport Samsung LE32M61

Kjøpte meg en Samsung LE32M61 fra Expert for et par dager siden.

Det jeg var klart mest skeptisk til var hvordan den ville takle den dårlige UPC-kabelen. Resultatet er jeg imponert over. Det er stor forskjell på kanalene, men NRK/NRK2/TV2 + et par andre har veldig god kvalitet.

Selv om jeg ikke har finjustert er jeg veldig godt fornøyd med DVD-bildet. Spesielt er hudfargene fine og jeg synes det er bra med detaljer i de mørke områdene. Signalkilde er en NAD T513 satt til progressiv scan gjennom komponentkabler.

Jeg er meget godt fornøyd med mitt valg. Jeg vil allikevel dra fram et par negative detaljer:
    1. Zoom/auto zoom funksjonen er ikke særlig smart, og jeg går fort lei av å se på utstrekte folk på NRK, når jeg skal velge 4:3 format må jeg åpne en luke på fjernkontrollen. Jeg skulle ønske denne funksjonen var lettere tilgjengelig og mer fleksibel.
    2. Responsen generelt når man trykker på fjernkontrollen er treg. Det gjelder enten man skal zoome, gå i menysystemet, velge signalkilde eller velge kanal. Så vidt jeg har funnet ut er det heller ingen direktevalg av signalkilde, du må trykke deg igjennom alle du har koblet til og det kan ta tid.

Servicen på Expert var strålende og jeg er meget fornøyd med at jeg fikk prutet ned prisen til 15.500,-. Det virker jo også som om Expert er de eneste som klarer å skaffe denne TV'en på nåværende tidspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg ?

Lg har jo kommet osm et skudd i det norske markedet, noen som virkelig har sammenlignet LG mot samsung?? Hvis noen har dette burde det jo ikke være noen tvil. Rz32lx2

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med LG'en er at jeg synes rett og slett at den er stygg rent designmessig. Den er i mine øyne stor og klumpete, men det er jo selvfølgelig smak og behag :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Samsung LE-32M61B

Var på Expert i Trondheim idag og kikket etter noen av de nevnte skjermene, og jaggu trur du ikke de hadde fått inn 3 stk Samsung m61.
    Jeg stakk av med en tvert og dæven for en tv. Superfornøyd!!! Alle LCD svakheter jeg har sett før var nesten helt fraværende.
    Var også innom Lefdal og Elkjøp og kikket på Panasonic TX32LX52F og mener
    at denne er den beste jeg har sett utenom m61`en.

Bruker den nye "babyen" med digital parabol og de fleste kanaler er superbra. Koblet også opp med min gamle Pioneer DVD og fikk et meget godt bilde.
    Konklusjonen er at dette må være en av de absolutt beste LCD påmarkedet. Også pen den er da gitt...

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er LE-32M61 med tanke på tilkobling av pc? Den har vel bare kun VGA-inngang...hvordan gjør man det da når man har 2xDVI ut på skjermkortet? Har nemlig lest at den ikke tar pc-singal gjennom HDMI inngangen og dermed blir det uaktuelt og koble til med en DVI-HDMI ledning...Det vil vel også være temmelig uaktuelt å kjøpe en DVI-Digital til Analog VGA konverter til 3,5k. Har jeg misforstått noe eller må man da ha vga-ut på skjermkortet for at dette skal funke? Mulig jeg er helt på jordet her men jeg spør alikevel..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Hvordan er LE-32M61 med tanke på tilkobling av pc? Den har vel bare kun VGA-inngang...hvordan gjør man det da når man har 2xDVI ut på skjermkortet? Har nemlig lest at den ikke tar pc-singal gjennom HDMI inngangen og dermed blir det uaktuelt og koble til med en DVI-HDMI ledning...Det vil vel også være temmelig uaktuelt å kjøpe en DVI-Digital til Analog VGA konverter til 3,5k. Har jeg misforstått noe eller må man da ha vga-ut på skjermkortet for at dette skal funke? Mulig jeg er helt på jordet her men jeg spør alikevel..

Det er ikke noe problem å bruke en vanlig vga kabel mellom skjermkort og pc. Det finnes adapter ala denne type
    http://www.shg.no/produkter/infobox....0170&lokation=

DVI utgangen på skjermkort er fullt kompatibel med analoge signaler.
    Jeg har et GeForce7800GTX med to 2 dvi utganger og overgang til vga til min skjerm.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forutsetter vel at skjermkortet har innebygget en analog converter. Vet ikke om dette er vanlig på de fleste kort, men er vel sikkert det i.o.m at det følger med en sånn adapter med mange kort..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •