Sendinger fra Tryvann

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sendinger fra Tryvann

Sikkert et dumt spørsmål, men trenger en egen antenne for å søke opp de digitale sendingene på Tryvann. Jeg bor midt i byen (Oslo) og har kabeltv fra upc. Kjøpte nettopp pioneer pdpd436xde og tenkte å søke opp de fire testkanalene, men dekoderen finner ingen signaler.

__________________________________________________ _______________
    Pioneer PDP436XDE, Arcam AVR300, Arcam DV79, Patos 402-202C-102-sub10

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    Sikkert et dumt spørsmål, men trenger en egen antenne for å søke opp de digitale sendingene på Tryvann. Jeg bor midt i byen (Oslo) og har kabeltv fra upc. Kjøpte nettopp pioneer pdpd436xde og tenkte å søke opp de fire testkanalene, men dekoderen finner ingen signaler.
    Ja!

Din 436XDE har innebygget DVB-T mottaker (MPEG2)
    Norkring har prøvesendinger fra Tryvann i DVB-T/MPEG2, men UPC videreformidler ikke disse signalene. Hvis de hadde gjort det, hadde det vært i DVB-C, som har en helt annen modulasjon. Siden UPC bruker sin egen proprietære versjon av DVB-C (Bl.a. ikke DVB scrambling), hadde du neppe kunnet bruke 436'n selv om den hadde hatt DVB-C mottaket innebygget.

Du trenger sannsybligvis ikke noen stor antenne for å motta DVB-T prøvesendingene.

En annen sak er at prøvesendingene nok tar slutt ganske snart.
    De permanente DVB-T sendingen blir i MPEG4 og dermed kan du ikke bruke TV'n da heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. takk for svar. Føler iallefall at jeg må prøve det bare for å sjekke. MEN bestiller nok snart en digital dekoder fra UPC for å få bedre signal enn det jeg har i dag.

Men et annen spørsmål. Når jeg skal søke opp disse kanalene må jeg velge land og Norge står jo ikke på listen. Har det noe å si? Holder det bare å velge Sverige eller Danmark eller noe????

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turist
    Ja!
    En annen sak er at prøvesendingene nok tar slutt ganske snart.
    De permanente DVB-T sendingen blir i MPEG4 og dermed kan du ikke bruke TV'n da heller.
    Det betyr at Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE kortet ikke kan brukes fremover?
    Er det slik at det ikke er mulig å kjøpe et TV kort i dag som vil virke når disse sendingene kommer? Tilgangsstandarder er kanskje ikke definert enda?

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det betyr at Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE kortet ikke kan brukes fremover?
    Er det slik at det ikke er mulig å kjøpe et TV kort i dag som vil virke når disse sendingene kommer? Tilgangsstandarder er kanskje ikke definert enda?
    Jeg vet ikke om noe PC-kort som vil virke med sendingene fra Norges Televisjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •