Hjelp til kjøp av 37"-40ish" lcd tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av 37"-40ish" lcd tv

Heisann!

Jeg skal bytte/selge ut min 32" lcd Viewpia mot en større skjerm grunent ny stue, og lengre avstand fra sofa til der tven vil være.

Jeg skal bruke tven til å spille filmer via en pc, og kanskje litt spilling og asurfing, så trenger skarpt bilde, og samt se på tv via digital dekoder.

Jeg heller over på en tv som er litt konevenlig i forhold til design, og syns samsung sine 40" lcd tver er fine.

Men ønsker at jeg skal få menst bang for buks, og har ikke så mange buks.

Vurderer
    37" Dell Lcd-Tv rundt 20k
    40” Samsung LCD TV, LE-40R51B 20k
    37” Acer AT3705W-MG 16k
    37" Atec LCD-TV AV370W HD-Ready 12k

Noen jeg burde fjerne fra listen?

PS: Hva kan jeg regne med å få for en 32" Viewpia etter 6 mnd bruk?

Håper på tips og hjelp, alt mottas med takk

Mvh
    sveisvei

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder Samsungen, så har jeg nettopp kjøpt M51 til 20k, og det er vel et bedre kjøp en R51 til 20k. (OK Elektriske)

Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag ift de andre apparatene du nevner, men kan bare si at jeg er kjempefornøyd med min TV. Fint bilde, strålende DVD via HDMI, og like bra PC bilde som på de mindre PC skjermene mine via analog PC kabel. Jeg har CD parabol, Samsung DVD HR725 og Znote 6515 laptop som signalkilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Dell tv`n. Må si jeg er VELDIG fornøyd med den. Fungerer utrolig bra koblet til pc, i allefall med DVI som jeg bruker. Har ikke testet VGA ( ser heller ingen grunn til det) Er vel heller ikke noe minus at tv`n har sky høy konefaktor. (selv om jeg ikke har noen kone nå) ^^, men jenter som har sett den synes den er kul

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sony klv-s40a10e er god på gode signaler, og den får du også for 20k!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fingal
    Når det gjelder Samsungen, så har jeg nettopp kjøpt M51 til 20k, og det er vel et bedre kjøp en R51 til 20k. (OK Elektriske)

Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag ift de andre apparatene du nevner, men kan bare si at jeg er kjempefornøyd med min TV. Fint bilde, strålende DVD via HDMI, og like bra PC bilde som på de mindre PC skjermene mine via analog PC kabel. Jeg har CD parabol, Samsung DVD HR725 og Znote 6515 laptop som signalkilder.
    Har sett litt forskjellige meninger rundt R51 og M51. Er det samme panel i de?Er vel samme specs mener jeg å huske..På forumet her har jeg lest alt fra at M51 er et nyere og bedre panel til at det er det samme som R51, og dermed bare designet som skiller de.Og hvis man da liker designet på begge er vel ikke nødvendigvis M51 et bedre kjøp, selv om den har kostet mer før..? jeg vurderer nemlig begge to,men klarer kanskje litt bedre pris på R51,men er mest opptatt av bilde kvaliteten! Noen som kan endelig bekrefte hva som egentlig skiller disse to??(skulle selvfølgelig helst hatt M61,men blir litt drøyt for samboeren med 27k ;-) )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/29206-samsungs-modell-betegnelser.html

Her er det noe info om modellforskjellene fra pstraums som er produktrep. fra Samsung.

Når jeg sjekket rundt dette før mitt kjøp var det som du sier mye sprikende informasjon rundt modellene. Selgere rundt omkring har ihvertfall ikke peiling...

Jeg valgte å stole på pstraums, og specs produktsammenligninger, for eksempel hos shg.no.... konklusjonen min ble at jeg ikke kunne kjøpe R og for alltid angre på den stygge trekanten under skjermen samt hele tiden lure på om tv'n min egentlig er litt shitty. Når jeg i tillegg ikke klarte å finne R vesentlig billigere, var saken avgjort.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå sliter jeg litt med at samsungen blir litt dyr desverre.... får se om jeg kan presse prisen på dell nedover... Noen som vet hvordan dellen presterer mot m51?

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/29206-samsungs-modell-betegnelser.html

Her er det noe info om modellforskjellene fra pstraums som er produktrep. fra Samsung.

Når jeg sjekket rundt dette før mitt kjøp var det som du sier mye sprikende informasjon rundt modellene. Selgere rundt omkring har ihvertfall ikke peiling...

Jeg valgte å stole på pstraums, og specs produktsammenligninger, for eksempel hos shg.no.... konklusjonen min ble at jeg ikke kunne kjøpe R og for alltid angre på den stygge trekanten under skjermen samt hele tiden lure på om tv'n min egentlig er litt shitty. Når jeg i tillegg ikke klarte å finne R vesentlig billigere, var saken avgjort.
    Hei,

Har hatt R51 og M61 hjemme en på prøve. Det er vesentlig forskjell på R og M. Jeg bruker digital parabol og synes nesten det er som å se på DVD hele tiden med M61 modellen (litt overdrivelse selvfølgelig :-)), Uansett så trodde jeg faktisk ikke det kunne bli så bra med LCD tv.

Jeg har ikke testet M51 og vet ikke om det kan være forskjeller der. Hvis det ikke er vesentlig forskjell mellom M modellene, så må M51 være et godt kjøp. Jeg hadde ikke mulighet til å teste det før jeg bestemte meg.

Hadde jeg kun testet R51, så hadde jeg levert den tilbake og brukt min CRT noen måneder til.

hilsen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, men blir jo ikke helt klok på det... men det er vel ikke meningen heller

funderer som bare det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på M51 og 61 ved siden av hverandre i butikk. De var like "dårlige" på splittet butikksignal, og like bra på tegnefilm... tok meg ikke tiden til å teste videre annet enn at jeg er veldig godt fornøyd med M51

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på M51 og 61 ved siden av hverandre i butikk. De var like "dårlige" på splittet butikksignal, og like bra på tegnefilm... tok meg ikke tiden til å teste videre annet enn at jeg er veldig godt fornøyd med M51
    Jeg får inntrykk at det ikke er store forskjellen som skiller de to....

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Viewpia 37" eller 40". De har 37" ihvertfall inne på Elprice nå.
    Var du fornøyd med 32"en til Viewpia?
    Skal anbefale en tv til min far.

-Morten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er fornøyd med viewpia, vel helt utenom designet :P

Så er vel ikke helt villig til å gå tilbake, liker ikke høytalere på sidene....

Liker samsing sitt design, så er det attpåtil bra hører jeg... men, ikke missforstå, syns kvaliteten på bildet er viktigst... men er så irriterende med de stygge høytalerene på sidene...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da gikk jeg for m61, fornøyd så langt, men trodde bildet skulle være litt bedre, men har ikke fått testet så mye enda.

nydelig design iallefall

I FORHOLD til viewpia, så er innsynsvinkelen veldig bra på m61, ikke blåskjær i det hele tatt. fargene og baklyset er også veldig mye bedre. men er vel ikke verdt alle de tusen som fløy ut vinduet... vel, det er rett og slett opp til en hver

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •