Kjøpt Samsung LE32M51 i dag.HJELP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Kjøpt Samsung LE32M51 i dag.HJELP

Som nevnt i tittelen kjøpte jeg Samsung LE32M51 i dag på siba. Jeg slang med en dvdspiller med HDMI Philips DVP5900/12 til en billig kabel. Kobler opp, og prøve å skjønne dette her. Bildet fantastisk, men hvordan ser jeg bildet i 16:9 på tv. Svarte streker oppe og nede. Har nå innstilt DVD spiller på 720, er ikke det riktig da. 1080i f.eks gir jo enda smalere bilde....
    Føler meg like dum som en som trenger hjelp til å skifte lyspære, så hjelp mottas med glede

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor vant du er med 16:9, men kan det tenkes at du forventer at du aldri mer skal se svarte streker?
    Når du spiller film så er den ofte bredere enn 16:9 og strekene er nødt til å være der.
    Sorry hvis det var noe annet du mente, men dette er en vanlig misoppfatning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var hva jeg trodde, føler meg ikke så dum likevel :grin:

Ellers er jeg nysgjerrig på optimale innstilliger til TV bruk på bilde.Gjelder analog kabel enn så lenge. Har bladd igjennom noen tråder her, men de fleste innstillingstips funnet gjelder f.eks via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker følgende innstillinger på kabel-TV:
    Kontrast: 80
    Lysstyrke: 59
    Skarphet: 50
    Farge: 38
    Fargetone: Normal
    Dynamisk kontrast: AV
    Lysstyrkesensor: PÅ

PS: husk at DVD-spiller også må stilles inn på 16:9. 720p og 1080i gjelder skallering og ikke bildeformat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillingstips er ofte individuelle mellom stuer og ikke minst personlig smak. Lysforhold, vindusplassering og farge på veggen for den saks skyld har mye å si for det endelige bilderesultatet.

Antar at TVen har zoom-funksjoner, slik at du kan zoome bildet inn slik at de svarte rammene forsvinner. Men da forsvinner også noe av bildet på hver side i tillegg til at bildekvaliteten typisk går ned litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Antar at TVen har zoom-funksjoner, slik at du kan zoome bildet inn slik at de svarte rammene forsvinner. Men da forsvinner også noe av bildet på hver side i tillegg til at bildekvaliteten typisk går ned litt.
    Njei, når man zoomer med denne Tven, så zoomer man bare vertikalt, slik at hele bredden beholdes.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

coneheads?

Er det ikke vanlig at alle folka blir lange i hue da? Er en ting at damene blir smalere over baken men alt ellers ser jo helt rart ut... Mulig dette er en vanesak?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å skru av disse TVene uten å trekke ut stikkkontakten? Står i bruksanvisningen at man får et rødt lys ved standby, men det finnes ikke på min, om jeg skrur av med fjernkontroll eller med bryteren på skjermen har heller ibngen effekt. Noen som vet om det skal være slik?

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen "ordentlig" strømbryter på mange av de nye flate skjermene (Kun s.k. "standby"), og det er ingen av Samsungs LCD / PDP som har det heller, så vidt meg bekjent. Skal du på død & liv bryte strømmen må du koble TV`en inn i en enhet (skjøteledning e.l) med strømbryter innebygget.

Sitat Opprinnelig postet av Solo
    Er det mulig å skru av disse TVene uten å trekke ut stikkkontakten? Står i bruksanvisningen at man får et rødt lys ved standby, men det finnes ikke på min, om jeg skrur av med fjernkontroll eller med bryteren på skjermen har heller ibngen effekt. Noen som vet om det skal være slik?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •