Sagem Axium HD-45 og bytte av vifte(r)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Sagem Axium HD-45 og bytte av vifte(r)

Hei.

Er det noen av dere som har byttet viften(e) i denne modellen eller en av de andre i serien? Jeg vurderer selv å finne fram skrujernet og se litt på saken, men jeg hører gjerne fra andre som har gjort det eller vet noe om dette.
    Jeg tenker selvsagt på å sette inn mere støysvake vifter.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare komme med et velment råd i sakens anledning: Bytte av vifter etc. er jo uproblematisk på PC'er da disse er laget for å åpnes/manipuleres med. Dette kan kanskje gi utøveren en litt urealistisk positiv følelse av teknisk kompetanse (undertegnede inkludert). Jeg ville vært svært tilbakeholden med å bytte vifter i andre elektroniske komponenter da disse sjelden er "utskiftbare" og risikoen ved å uforvarende å ødelegge noe her ganske mye høyere. Skulle noe annet ryke er også delene mye vanskeligere å skaffe. En forhandler vil kanskje akseptere at en har gjort inngrep i PC'en, men inngrep i en 20.000 kroners TV vil garantert ruinere garantien. Tenk om noe annet skulle ryke om noen måneder? Til sist: Bakprosjektør-tv'er forutsetter nok et helt støvfritt rom hvis de skal åpnes. Støv på linse skjerm eller svevende i boksen vil ikke se pent ut på skjermen (Tenk 10 cm langt pubeshår midt på skjermen). Det at du må planlegge inngrepet basert på andres reelle/innbilte erfaring på et lite teknisk orientert internettforum vekker også litt bekymring. Skulle du uansett gjøre dette vil jeg vel anta at du bør påse at ny vifte har samme kjøleegenskapene pga levetid for pære. Det er også usikkert om viftene følger "12v" standarden man finner i PC'er. Dette bør måles med voltmeter først. Trolig er de også loddet direkte til kretskortet hvis dette er produsert som en enhet. Avlutter med å ønske lykke til!! Den som intet våger intet vinner. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!! Noe nytt innen bytting av vifte? Er bare en vifte i denne tv`n vel?
    Sitter i overkant av pæra i venstre side av tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Hei!! Noe nytt innen bytting av vifte? Er bare en vifte i denne tv`n vel?
    Sitter i overkant av pæra i venstre side av tv.
    Nei, jeg tror det er en litt mindre helt i bakkant også.
    Ser sånn ut fra venstre side i hvertfall.
    Jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått skrudd opp tv'en ennå, men jeg vurderer å gjøre det for å finne ut hva slags type vifter som står i den og om det er mulig å bytte dem ut.

Jeg har ikke noe lyst å drepe tv'n, så jeg må også få målt litt temperaturer i den hvis jeg finner vifter som passer og sjekke om tempen går noe mer opp med eventuelle støysvake vifter.

Jeg vet bare ikke når jeg skal få tid til å gjøre det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •