"problem" med pana 42pa50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"problem" med pana 42pa50

fikk i dag min panasonic 42pa50.. alt fungerte helt greit.. (utenom at eg fant ut at den ikke kan henges på veggen (foreløpig..).. ikke stendere i veggen..)

men problemet er :

har en canal digital tuner, viasat tuner og dvd opptaker med harddisk som skal kobles til dette..

men når eg f.ex skal gå inn og ta opp via dvd opptakeren så kan eg kun ta opp det som er på tv.. dvs skal eg ta opp på tv2 så må eg trykke på "av" for å komme tilbake i tv bildet.. velge tv2 og trykke "av" igjen.. då kan eg ta opp på tv2.. samme med nrk, tv3, tvnorge og nrk 2. (har de 5 via kabel)

Canal digital er det ikke noe problem å ta opp..

har kobla det sånn no..

canal digital/viasat (en om gangen). til dvd opptaker.. Dvd opptaker til tv (AV1)

antenne ledningen er plugga rett i tven.. mulig det er her problemet ligger? men får det ikke til når antenneledningen er plugga rett i dvd opptakeren heller..

på min gamle tv/dvd opptaker (skifta begge deler og har no en panasonic dmr60.. med 200gb hd. ) så fungerte dette fint.. eg kobla parabolen til dvd og dvd til tv. og antenneledning til dvd opptakeren..

er mulig dette går an på en eller annen måte å få til hvis eg kobler antenneledning via dvd opptaker, men synst det ble bedre bilde når antenneledning er kobla via tv.

har også prøvd å ta en setup på dvd opptakeren.. då søker den etter "stations".. men finner ingen..

har alt dette noe med q-link funksjonen å gjøre? den står på av2.. mens scarten står på av1..

noen tips??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk det til.. men synst fremdeles tv signalene (via kabeltv/borettslag) ble dårligere etter at de går gjennom dvd opptakeren.. vil det hjelpe å kjøpe en god scart kabel? eller har ikke det noe å si utenom på parabol som går gjennom dvd opptakeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPS
    fikk det til.. men synst fremdeles tv signalene (via kabeltv/borettslag) ble dårligere etter at de går gjennom dvd opptakeren.. vil det hjelpe å kjøpe en god scart kabel? eller har ikke det noe å si utenom på parabol som går gjennom dvd opptakeren?

Var jeg deg ville jeg ha kjøpt meg en monsterscart klart bedre bilde.også hvis du har muligheten så still signalene på rgb via video in/out på opptageren din.Jeg har meget god erfaring med dette på min pioneer dvr 630h :!:

NB!!Du får også kjøpt antennekabler som er skjermet mot støy på bilde,disse er og anbefale,ved svakt forstyrring på bildene!! ;-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettfilter, skjermede antennekabler og skikkelige scart-kabler anbefales på det sterkeste. Det har gjort underverker på min PA30.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen av dere som vet kor man kan få kjøpt dette til en grei pris? Regner med de skal ha 2x normalpris på min lokale elkjøp/expert butikk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ok priser på Monster på Lefdal/Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    ...skjermede antennekabler ...anbefales på det sterkeste. Det har gjort underverker på min PA30.
    Interessant. Kan du være litt mer spesifikk om antennekablene? Jeg ser f ex Clas Ohlson selger "Dobbelskjermet koaksialkabel med påstøpte TV- ant.kontakter (hann-hunn), 75 ohm" til 39 kr for 1,5 meter. Dette er jo så billig at man blir litt skeptisk - er det noen andre former for skjerming man bør se etter i en god antennekabel??

For øvrig selger jo CO en helt kurant component-kabel for 129-139 kr, så jeg ser ikke bort fra at antennekabelen deres kan være et OK kjøp...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For guds skyld da, kjøp deg en sorround forsterker og kjør alt igjennom der, da ungår du alle problem. Selvsagt med gode kabler i mellom alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er litt rar, men når jeg først har kjøpt meg en tv og annet utstyr til x antall tusen, så sparer jeg ikke på noen hundrelapper på kabler. Kabler på CO virker sikkert, men jeg betaler nå heller litt ekstra og er sikker på at jeg får noe skikkelig, selv om man ikke alltid ser så stor forskjell på bilde. Det er synd å få trøbbel med dårlig plugg eller forstyrrelser i bilde, bare fordi du skulle spare 50-100 kr på en kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •