ATEC 37" AV370W HD-Ready - Erfaringer og teknisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATEC 37" AV370W HD-Ready - Erfaringer og teknisk

Jeg ser Komplett har ATEC 37" på tilbud til 12.000.

Noen som har erfaringer med denne skjermen, og er det antenneinngang (coax) på den?

Har ringt Komplett som sier det er antenneinngang, særlig siden det er 2 tunere. Selv kan jeg ikke se at det står antenninput på den på spec'en eller andre plasser.

Rart produsentene ikke har bilde av fjernkontrollen på sine hjemmesider, til tross for at de har fotos fra alle andre mulige vinkler..

Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne LCD skjermen så lovende ut ift pris og specs! Vet noen hvilken av de 4 store produsentene som står bak Atec skjermene? Mulig dette er for billig til å være sant, men 37", 2 tunere og HDReady er jo flott til en slik pris..

Morty

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde ein på lån frå jobben ei veke for litt tid sidan (den er forøvrig "rimeleg" til salgs).

Må først sei at eg ikkje har noko særleg erfaring med andre LCD-skjermar, men mitt subjektive totalintrykk er positivt, spesielt i forhold til prisen.

Kort oppsummering

TV:
    OK bilde på bakkesendt TV (har bra signal)

Parabol/DVD:
    CD med CDC-ST7000 og HK DVD. Bra bilde med RGB, OK med kompositt

PC:
    VGA og DVI (1360 x 768) fungerte som forventa bra.
    Bra på HD-klipp.

Positivt:
    - Bra med inngangar (Antenne, 2 x SCART, 1 med RGB, 2 x komponent, 1 x S-VIDEO, 1 x DVI m/HDCP, 1 x RGB/VGA, alle med audio inn)
    - RS-232 inngang for styring frå f.eks PC
    - Dobbel TV-tuner
    - Bra bilde-i-bilde funksjon, fri mix av kilde
    - Separate bildeinnstillingar pr inngang (rød, grønn, blå, lysstyrke, kontrast, tint)
    - Separate høgtalarar, har ikkje prøvd dei som følgde med

Negativt:
    - Tendens til blåskjær i mørke parti ved innsyn ovanfrå frå sida. Bra innsynsvinkel og ikkje synleg blåskjær med sitteposisjon i same høgde som skjermen.
    - Manglande detaljar i mørke parti. (Generelt for LCD?)
    - Svart blir litt gråaktig ved svak rombelysning
    - Av og til dårleg respons på fjernkontrollen, ellers ikkje spesielt følsom hverken for retning eller avstand til fjernkontrollen. Kan virke som om den av og til er "opptatt" med andre ting enn å sjekke IR.
    - Kun 4:3, 14:9, 16:9 og Auto aspekt-forhold, ikkje zoom.

Vart faktisk litt nedtur å gå tilbake til Panasonic 28" CRT, kanskje mest pga størrelse og 50 Hz.

Vurderte ei stund å kjøpe den sjølv, men budsjettet er litt større og plasma står øverst på lista.

Men alt i alt ein positiv opplevelse.

--------------------
    Leon

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne tvén en stund, og er stort sett meget fornøyd med den.
    Eneste som irriterte meg at det ikke var mulig å Zoome f.eks fra letterbox til
    fullskjerm. Fikk oppgradert frimwaren og fikk dermed to nye zoom funksjoner, bla
    letterbox til fullskjerm + en tilsvarende som forskjøv tekst ved zoom, hva nå det en heter. I tillegg er det en overscanfunksjon. Skjemren blir lett blåaktig ved for vid vinkel, men det ser jeg på som helt uvesentlig, hvem ser på tv i vinkel? Det skal være et LG/Philips panel. Den er overraskende bra på pc tilkobling.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg også bestillt denne Tv'n, bla. etter å ha lest litt rundt her og på et par andre forum.
    Jeg har lest her og div. andre plasser om innbrenning, gjelder dette også på lcd-tv? Er det bare å sette på lav kontrast å la den surre & gå?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også bestilt denne tv'n hadde egentlig tenkt meg en 32" men etter å ha lest litt her og andre steder gikk jeg for denne gleder meg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raptor
    Har hatt denne tvén en stund, og er stort sett meget fornøyd med den.
    Eneste som irriterte meg at det ikke var mulig å Zoome f.eks fra letterbox til
    fullskjerm. Fikk oppgradert frimwaren og fikk dermed to nye zoom funksjoner, bla
    letterbox til fullskjerm + en tilsvarende som forskjøv tekst ved zoom, hva nå det en heter. I tillegg er det en overscanfunksjon. Skjemren blir lett blåaktig ved for vid vinkel, men det ser jeg på som helt uvesentlig, hvem ser på tv i vinkel? Det skal være et LG/Philips panel. Den er overraskende bra på pc tilkobling.

Hva måtte du gjøre for å få oppgradert firmare? Jeg vurderer også å kjøpe denne LCD skjermen, kanskje de som selges nå er opgradert?

Noen som vet om den oppgitte kontrasten (1000:1) er dynamisk? I så fall er det vel ikke mer enn ca 500:1 i kontrast egentlig? Er litt skeptisk til slike spesifikasjoner. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev en mail til Atec og fikk tilsendt ny firmware med instruksjoner på hvordan jeg skulle gjøre det. Bruker RS232 inngangen. Oppgraderte den selv, plundret litt til å begynne med da jeg hadde feil kabel. Med riktig kabel var det såre enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS232 er det den som passer i serial porten på pc'n ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, standard 9 pins plugg. Det skal også være mulig å bruke paralellporten på pc, med overgang til 232.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Raptor
    Jeg skrev en mail til Atec og fikk tilsendt ny firmware med instruksjoner..
    Hei Raptor,
    hvem sendte du mailen til? Jeg har en Atec 42" LCD og savner Zoom funksjonen. Har du en mailadressen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg sendte det til support@atech.co.kr. Jeg har fortsatt programmet liggende på pcén hvis du skulle trenge det. Bare å si fra så kan jeg sende deg det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe å si om denne Atec-TV-en om man sammenlikner med denne: http://prisguide.hardware.no/product...oduct_id=37893 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne ikke de som har denne TVen poste hvilke innstillinger de bruker?

Selv har jeg lekt med denne i 1 dag nå, og var utrolig imponert. Har dog kommet over noen spørsmål i løpet av dagen.

1. Med mørkets frembrudd så synes jeg denne TVen er rett og slett for lyssterk. Prøver jeg å justere brightness ned, så virker det som den justerer brightness i signalet den blir matet med og ikke baklyset? Å bare skru ned brightness er utelukket, for det ødelegger bildet rett og slett.

Jeg sliter litt med dette må jeg ærlig innrømme. Nesten som å ha en lyskaster i stua.

2. DVD fra XBox360 på komponent ble rett og slett dårlig. Nå skal XBox360 sin DVD-kvalitetet riktignok være elendig, så her får jeg heller teste med en annen.

3. Hva er forskjell på komponent-inngang og RGB?

4. Har kun TV over luftantenne - relativt ok signal mener jeg - men mottaket i TVen blir dårlig. Bruker jeg min eksterne video som tuner istedet, blir resultatet svært bra. Er dette fordi tuner-delen i TVen er dårlig, eller bør antennesignalet rett inn på TVen istedet for gjennom VCR?

5. Etter å ha slått på PIP, så finner jeg ingen måte å slå det av igjen uten å bla meg gjennom alle moduser. Skal det være slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne i noen uker nå, stort sett fornøyd til prisen (betalte 12k ink frakt).

Den er utmerket til Xbox 360, som også er hovedgrunnen til at jeg kjøpte HDTV nå.

Den er imidlertid ikke helt på høyde med det man kan kjøpe for 50-100% mer penger... Sortnivået er ikke i nærheten av Samsung, og tuneren(e) er ikke like bra som på min forrige Phillips CRT-TV. Oppskalering av 480p er ikke bra i det hele tatt. Så man må ha en oppskalerende DVD-spiller til denne TVen. Jeg kjøpte en Oppo til 1500, koblet til med inkludert DVI-kontakt, og fikk utmerket bildekvalitet.

VGA-inngangen (heter RGB i menyen) funker fint, spilte Oblivion på PC i 1360x768 med utmerket kvalitet.

Ellers virker det som alle TVer har et eller annet å irritere seg over i brukergrensesnittet. Som nevnt over, PIP må cycles, man må bruke source-knappen for å bytte mellom TV og komponentinngang, kanalvelging stopper opp når den ikke får signal i stedet for å raskt smette forbi og annet småplukk.

Ellers skulle jeg gjerne ha tak i den oppgraderingen, noen som vet om den ligger på nettet noe sted, eller må jeg sende mail?

// CyCrow

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CyCrow
    ... og tuneren(e) er ikke like bra som på min forrige Phillips CRT-TV. Oppskalering av 480p er ikke bra i det hele tatt.
    Er tuneren veldig dårlig, type ikke gidd å bruk fremfor en tuner i min Philips VCR-spiller? Kvaliteten blir som natt og dag, men har ikke hatt tid til annet enn et kjapt autosøk med TVen sin tuner.

Eksakt hva sliter du med på oppskalering av 480p? Jeg har en XBox360, og DVD-avspillingen mot tven er direkte elendig. Får ghosting, støy, artifakter ol. Nå skal vel DVD-avspilling på XBox360 være dårlig, men vil dette bli bedre med en VGA-kabel? Eller er problemet rett og slett at XBox360 kun leverer 480p på DVD-avspilling?

Ellers skulle jeg gjerne ha tak i den oppgraderingen, noen som vet om den ligger på nettet noe sted, eller må jeg sende mail?
    Jeg har send epost. Kan si ifra når jeg får svar.

Jeg er fornøyd med svartnivået prisen/størrelsen tatt i betraktning, og panelet er forøvrig LG-Philips.

Tips: TVen kommer på kampanje hos Coop Obs! over påske til 12.990,- Med forbrukersamvirke-kort så blir totalprisen 12.600,-

Newcomer WebKnight sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har denne uken denne TV'en til 11 495,-

LINK

Noen flere som har erfaringer med denne skjermen, er det en grei TV til den prisen og burde man slå til nå, eller er det bedre å vente noen måneder og se hva som rører seg i markedet da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atec 37" fikk 2 av 6 stjerner hos dingz.no, mens Viewell 32" fikk 5. Kanskje Viewell 37" til 12.495,- er verdt en vurdering? link

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •