Viewpa 37" LCD vs Sony KLV-S32A10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viewpa 37" LCD vs Sony KLV-S32A10

Hei, har tenkt å kjøpe ny tv og har rundt 16,000kr å rutte med. Etter et par vurderinger ser jo nå tilslutt på disse to tv'ene.

http://www.hjemmekino.no/database/tv...?katalognr=162

og

http://www.elprice.no/modules/module...uArr=&mid=1047

Lurer på hvilken jeg skal velge? Viewpa'en er jo større, og virker som den har alt man kunne trenge, både hdmi, dvi og hdcp. begge tv'ene har lik respons tid og lik oppløsning.

Problemet er at jeg egentlig ikke har peiling på tv'er så lurte om noen som faktisk har det kunne hjelpe meg å velge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle Viewpia`ne har veldig gode speks, men når det kommer til bilde kvalitet så er det få tv`er som ikkje slår viewpia, Kornete og dårlegt farge nivå er symonymt med viewpia. Beklager visst nokon har kjøpt eit sånt tv og føler seg såret, men eg synst viewpia er eit skikkelegt dritt merke.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiff
    Alle Viewpia`ne har veldig gode speks, men når det kommer til bilde kvalitet så er det få tv`er som ikkje slår viewpia, Kornete og dårlegt farge nivå er symonymt med viewpia. Beklager visst nokon har kjøpt eit sånt tv og føler seg såret, men eg synst viewpia er eit skikkelegt dritt merke.
    Kommer an på kilden det... Viewpia's tuner er ikke av de beste mao kresen på signal og gir dårlig bilde hvis kilden er dårlig. Har du parabol eller bruker den mest til DVD er bildet meget bra. Blir også litt feil å sammenlikne 32" med 37".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Viewpia 32" LCD i et halvt år nå. Og jeg vil fraråde alle å kjøpe Viewpia. Var fornøgd i begynnelsen, helt til jeg begynte å irritere meg grønn over små bugs på TV'en.
    Bl.a at:
    - volumet er merkelig, hvis man bytter kanal så blir lyden lav og gradvis høyere igjen helt til den når nivået den egentlig er stilt inn på.
    - Den har en zoom som ikke kan vise letterbox riktig, slik at man får en svart linje over og under bildet uansett!
    - Auto funksjonen er verdiløs
    - Husker ikke hvilke aspect ratio den har på forskjellige inputs og blir alltid satt tilbake til 16:9 etter man har brukt txt-tv.
    - Men det som er værst er at den har en bakgrunnsbelysning på 600 cd/m2 og er ubrukelig i mørke rom, da alt som skal være svart bare går i ett og likner mer grått og lyser imot deg.
    - innsynsvinkelen er dårlig, og skjermen blir fort lilla visst man ikke ser rett på den.

Vet det ble mye, men det er faktisk sant. :-|

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har vi samme TV ?

Sitat Opprinnelig postet av AceBoss
    Har hatt Viewpia 32" LCD i et halvt år nå. Og jeg vil fraråde alle å kjøpe Viewpia. Var fornøgd i begynnelsen, helt til jeg begynte å irritere meg grønn over små bugs på TV'en.
    Bl.a at:
    - volumet er merkelig, hvis man bytter kanal så blir lyden lav og gradvis høyere igjen helt til den når nivået den egentlig er stilt inn på.
    - Den har en zoom som ikke kan vise letterbox riktig, slik at man får en svart linje over og under bildet uansett!
    - Auto funksjonen er verdiløs
    - Husker ikke hvilke aspect ratio den har på forskjellige inputs og blir alltid satt tilbake til 16:9 etter man har brukt txt-tv.
    - Men det som er værst er at den har en bakgrunnsbelysning på 600 cd/m2 og er ubrukelig i mørke rom, da alt som skal være svart bare går i ett og likner mer grått og lyser imot deg.
    - innsynsvinkelen er dårlig, og skjermen blir fort lilla visst man ikke ser rett på den.

Vet det ble mye, men det er faktisk sant. :neutral:
    ??

Nesten så jeg lurer på om vi har samme TV ? Riktig nok har du 32" mens jeg har 37" men jeg kjenner meg ikke helt i gjen at bildet er så dårlig. Har du tatt deg tid til å stille den inn skikkelig ? Var på SIBA her om dagen der de spilte av en musikk video med Ealgles på en reltivt dyre 40 " Samsung med betegnelse R51 ett eller annet som jeg ikke husker. Stusset over at bildet ikke var bedre på denne TV'n som har fått mye skryt. Hadde nylig sett den hjemme så referansen hadde jeg i hodet.

Enig at det er noen bugs i Firmwaren men ikke værre enn at man kan leve med det til den prisen....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk innstillinga Game og Varm til TV bruk. Evt. dynamisk. Etter min smak så er det eit utmerka bilde på denne TV`n. Ingen problem verken i lyst eller mørkt rom.Får like stort sjokk kvar gong eg er i ein El.butikk. Synst dei fleste TVène har dårlegare bilde enn på Viewpia 37, men dei er kanskje ikkje innstilt riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    specs betyr lite, merke betyr mer.
    alle "no brands" har høye specs,og vanligvis så pleier kunder med "no brands" å være mer misfornøyd enn kundene som kjøper merkevarer.
    dette er pga dårligere elektronikk. panelene er ofte de samme :P

viss du har lyst på 37" lcd så får du jo LG lcd i 37" til under 20 lapper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •