Pc på Tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81

Tråd: Pc på Tv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Pc på Tv

Jeg gjorde en gang et forsøk på å koble pc'n på tv'n min. Det gikk ikke så veldig bra. Først og fremst jeg må slå av og på maskin for at tv'n skal virke på pc'n, og omvendt. Når jeg først fikk bilde på tv'n så var det så uklart at jeg ikke så engang hva jeg skrev i msn. Men når jeg skulle spille spill så ble det krystall klart. Hva må jeg evt gjøre? har ikke gammel tv, har sedd mange som kobler på tv å får til bra bilde. Jeg kobler med S-Video.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har crt tv og s-video så får du trøbbel med teksten, sånn er det bare...

Det har vel noe å gjør med digitalt om til analogt å gjør tenker jeg... Film skal jo uansett bli bra å se....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke nå måte å få klar tekst på da? ny tv? ny kabel?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at hvis det finnes en måte å få bedre oppløsning til tekst osv på mitt tv da vil jeg gjerne vite om det jeg også!

har akkurat samme tingen som du, teksten blir ikke bra på disse tv'ene, er vel oppløsningen..??? Noen andre vet nok nøyaktig hva som gjør det, men på en annen side, hva skal du ha så god tekst på tv for? Bruker ikke tv til noe annet enn film og av og til spill jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jojo.. er vell sant så du sier! :P men en ting til, hvordan slipper jeg å slå av pc, koble tv til, slå på...*Omvendt* slå av pc, koble til pc-skjerm, slå på.. =/ veldig plagsomt dette.. Viss du skjønner hva jeg mener :P

Newcomer tomzern sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtb2003
    jojo.. er vell sant så du sier! :P men en ting til, hvordan slipper jeg å slå av pc, koble tv til, slå på...*Omvendt* slå av pc, koble til pc-skjerm, slå på.. =/ veldig plagsomt dette.. Viss du skjønner hva jeg mener :P
    Når det gjelder skarpt bilde på CRT-tv så er nok dette rimelig umulig, med mindre du har en sykt bra tv, for TVer er rett og slett ikke laget for så små detaljer som dataskjermer viser, og kjører på lavere oppløsning enn PC-skjermene, så det er bare spilling og filmvising som funker hvis du har CRT-tv..For å få bra oppløsning må du nok kjøpe deg en plasma eller LCD-tv.. Ang. det problemet du har med å slå av og på osv. så vet jeg ikke helt hva som kan være problemet, har du stilt TV'en på secondary, og PC-skjerm på primary?

Mvh Tomzern

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud.. tenkte ikke på det før nå! :P takk for svar! ;P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du i ditt tilfelle kan gjøre er nok å velge en oppløsning på PC'en på 640x480 eller 800x600 og se om ikke teksten da blir lesbar. Men det er nok vanskelig siden TV bildet på en vanlig TV via S-Video kabel også er Interlaced. Men skader jo ikke å prøve. Blir jo ikke så mye du får plass til på skjermen da, men men...

Newcomer tomzern sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg også å bruke overlegg - kinoformat! Da viser TV all video som avspilles på pcen automatisk i fullskjerm. Om du ikke visste det fra før av da=)

Bare hyggelig=) Si ifra hvis det ikke hjelper da, så får vi feilsøke litt til

Mvh Tomzern

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, men så lenge jeg kan få spille/se filmer på tv skjermen så går det bra.. skal stille pc'n på primary og tv på secondary..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes! Thank you Tomzern, må legge litt nett-kabel før jeg kan flytte om igjen (hadde trådløst forige gang)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomzern
    Når det gjelder skarpt bilde på CRT-tv så er nok dette rimelig umulig, med mindre du har en sykt bra tv, for TVer er rett og slett ikke laget for så små detaljer som dataskjermer viser, og kjører på lavere oppløsning enn PC-skjermene, så det er bare spilling og filmvising som funker hvis du har CRT-tv..For å få bra oppløsning må du nok kjøpe deg en plasma eller LCD-tv.. Ang. det problemet du har med å slå av og på osv. så vet jeg ikke helt hva som kan være problemet, har du stilt TV'en på secondary, og PC-skjerm på primary?

Mvh Tomzern
    Skarpe PC-bilder på en CRT-TV er ikke bare mulig, det er en selvfølge. En normal CRT-TV skal ikke vise uskarpe bilder. Så hva er problemet? Oppløsningen? Tja, den lave oppløsningen gjør at både tekst og informasjon kan bli noe smått. Fontstørrelse kan en jo enkelt justere i Windows, men det er egentlig ikke nødvendig. Drar jeg dette nettleservinduet over til CRT-TV-en min så er teksten både lesbar og skarp fra 4 meter, uten å ha forandret fontstørrelse.

Hovedproblemet med å koble CRT-TV-en til PC-en er at en gjerne benytter dårligste mulige overføringsteknikk av bilde som overhodet er mulig. Og samtidig er kvaliteten på den analoge TV-utgangen på PC-ene i dag er værre enn elendig. Hvorfor må en veien om PAL for å overføre bildene, når både PC-en og TV-en jobber med RBG-bilder? Beste måten å overføre bilder er derfor å overføre RGB-bildene rett til TV-en. De fleste løser gjerne dette ved å benytte en VGA->SCART kabel og koble SCART-kabelen til en RGB-kompatibel SCART-inngang. Noen CRT-TV-er har også komponent- eller VGA-inngang som med fordel kan benyttes. Hvordan man teknisk lager og kobler opp en VGA->SCART-kabel finnes det flere gode guider på, både her på forumet og på resten av internett. Lykke til...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm... Dette var godt nytt! Da er det jo bare å sette igang! VGA kabel og adapter til scart ja....

Dette trodde jeg faktisk ikke var mulig....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en scart-adapter som kan kobles rød/hvit/gul ledning i.. samt S-video.. Er det en slik han mener? men må jo likevell bruke S-Video..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtb2003
    Jeg har en scart-adapter som kan kobles rød/hvit/gul ledning i.. samt S-video.. Er det en slik han mener? men må jo likevell bruke S-Video..
    Niks. For å være helt konkret er det en slik jeg mener...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åh.. Den så ut så jeg trenger :P Blir det bedre/bra bilde da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så at det står at den passe på Matrox skjermkort, samt noen Radeon kort, men fant ikke ut om det passer på mitt, ATI Radeon X700PRO..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som skrevet lenger opp, vær veldig sikker på at du har lest minst én guide som omhandler VGA->SCART-kabler før du kjøper eller lager noe slikt. Det er bl.a. enkelte skjermkort som dette IKKE vil fungere på.

Og ja, bildet vil bli noe helt annet. Selv om det kreves litt investering i både tid og penger så vil de fleste som har prøvd dette (og fått det til å funke) nikke samtykkende når jeg sier det er verdt hver eneste investerte krone...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en sånn søke/guide... Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen plass i Norge de selger slike da? Var jo dyrt å bestill (er sikkert det overalt da) Pluss frakt osv..

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •