Pc på Tv - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81

Tråd: Pc på Tv

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvor mye kom det seg på til slutt? Tenker da in kludert frakt osv fra Danmark.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    Hvor mye kom det seg på til slutt? Tenker da in kludert frakt osv fra Danmark.
    Totalt kom det på 555 DKK inkl. moms, men det var med to ekstra meter(40 DKK for hver ekstra meter). Det var altså den kabelen uten lyd.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte den kabelen bygges, eller kom den ferdig sammensatt? Bygge kabler kan jeg ikke, da avbestiller jeg istedet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen kommer ferdig bygget, det er bare å koble til. Kabelen har VGA plugg i ene enden og scart i den andre.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jeronol
    Kabelen kommer ferdig bygget, det er bare å koble til. Kabelen har VGA plugg i ene enden og scart i den andre.
    Supert, det var fint å høre. Men, Powerstrip. Går utifra at det er et program, er det skikkelig kukete å bruke det eller? Jeg er jo i det minste litt "viderekommen" i PC-bruk, men det hjelper vel ikke hvis jeg ikke ser skrifta på skjermen, hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerstrip er relativt enkelt å bruke. Får du problemer så still gjerne spørsmål her eller på de offisielle Powerstrip fora. Jeg lover vertfall å svare så godt jeg greier

MEN. Du trenger en PC-skjerm i tillegg til TV-skjermen for å sette opp Powerstrip. Det nytter ikke altså å bare ha en TV-skjerm tilkoblet PC-en, da det i så fall blir umulig å se hva du driver med når bildet på TV-en bare er grøt...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomzern
    Anbefaler deg også å bruke overlegg - kinoformat! Da viser TV all video som avspilles på pcen automatisk i fullskjerm.
    Hvor velger man dette? Hadde den funksjonen på min stasjonære hvor den tydeligvis stod på som standard, men min bærbare gjør jo seff ikke dette.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Powerstrip er relativt enkelt å bruke. Får du problemer så still gjerne spørsmål her eller på de offisielle Powerstrip fora. Jeg lover vertfall å svare så godt jeg greier

MEN. Du trenger en PC-skjerm i tillegg til TV-skjermen for å sette opp Powerstrip. Det nytter ikke altså å bare ha en TV-skjerm tilkoblet PC-en, da det i så fall blir umulig å se hva du driver med når bildet på TV-en bare er grøt...
    Okey, takk. Men jeg går utifra at størrelsen på bildet ikke endrer seg ved bytte til den kabelen, hvis jeg ikke stiller på noe som helst før jeg bytter? For det går å se litt av hva som står på desktopen, så det kan gå uten skjerm hvis størrelsen forblir den samme. Men skjerm får jeg vel lånt uansett..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Okey, takk. Men jeg går utifra at størrelsen på bildet ikke endrer seg ved bytte til den kabelen, hvis jeg ikke stiller på noe som helst før jeg bytter? For det går å se litt av hva som står på desktopen, så det kan gå uten skjerm hvis størrelsen forblir den samme. Men skjerm får jeg vel lånt uansett..
    Ikke regn med å få bilde i det hele tatt på TV-en når du plugger inn kabelen for første gang... Dvs. du får sikkert bilde, men det vil være ute av sync, med andre med masse grums og støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele poenget er jo å endre skjermstørrelsen, for en 32" CRT TV kan du antagelig maks kjøre 1024 X 576 og du må kjøre med horisontal og vertikal sync. Dette setter du som parametere i Powerstrip. Regner med at du kjører 800 x 600 mot TV'en nå gjennom s-video pluggen.

Før du får et bilde du kan se, må du setter opp Powerstrip derfor må du ha en skjerm nr. 2. Hvis du har lest hele tråden vil du se at jeg har lagt ved en link til bilder jeg har tatt av TV'en min. Hvis ikke har du linken her
    http://foto.vg.no/show_image.php?bid=26254607 .

Selv om du sier du er viderkommen så kan jeg opplyse deg om at jeg brukte ca. 1 mnd med finjustering og jobbing opp mot Powerstrip før jeg var fornøyd. Og det ble en del banning og frustrasjon også.

Hvis du vil lese litt om PowwerStrip var Mastiff innom dette i sin artikkel om å bygge en HTPC, sjekke denne linken http://www.hardware.no/guider/hele_m..._del_8/16358/7

Ronnie

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Hvor velger man dette? Hadde den funksjonen på min stasjonære hvor den tydeligvis stod på som standard, men min bærbare gjør jo seff ikke dette.
    Du må nok oppgi hvilket skjermkort og hvilken driver du bruker, for at vi skal kunne hjelpe deg. I tillegg hvis du har ATI kort om du bruker ControlPanel eller det nye CatalystControlCenter.

Kommer du med dette skal vi nok forklare hvor du kan stille dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok oppgi hvilket skjermkort og hvilken driver du bruker, for at vi skal kunne hjelpe deg. I tillegg hvis du har ATI kort om du bruker ControlPanel eller det nye CatalystControlCenter.

Kommer du med dette skal vi nok forklare hvor du kan stille dette.
    Hei,

Jeg har en Dell Inspiron 8500 med mobile Radeon 9000. Bruker vel control panel. Har ikke lagt inn CatalystControlCenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir deg denne linken på hvordan du kan sette Theater Mode i ATI Control Panel http://home.hccnet.nl/miloman/full-screen-ati.html håpe den kan være til hjelp.

Ronnie

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått kabelen, og sjekket om den funket på TV'et mitt i går. Jeg fikk bilde ja, men bare i BIOS. Rart, bare i oppstarten hadde jeg bilde, ikke ved påloggings-bildet eller etter pålogging. Riktignok er det fire bilder, pluss at de ruller, hopper å blinker så det er nesten umulig å se hva som står. Men den fungerer ihvertfall. Jeg får i gang CD-ROM'en igjen i dag, så jeg får prøvd Powerstrip med en skjerm #2 i tillegg. Men det jeg lurte på; siden bildet forsvant etter BIOS, er det da mulig å få bilde i det hele tatt?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir deg denne linken på hvordan du kan sette Theater Mode i ATI Control Panel http://home.hccnet.nl/miloman/full-screen-ati.html håpe den kan være til hjelp.

Ronnie
    Den vil være til veldig fin hjelp ja. Bra guide, takker

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke fått prøvd Powerstrip, jeg har bare surra med dette. Men er det noe vits i å prøve videre på, siden bildet bare viste seg i BIOS?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det jeg lurte på; siden bildet forsvant etter BIOS, er det da mulig å få bilde i det hele tatt?
    Ja. Det vil være dine innstillinger i Windows som avgjør hvilke skjermer som er aktive (med bilde) eller ikke. At du har bilde i BIOS bekrefter at alt fungerer normalt.

For å aktiverere oppløsningen 1024x576 i Windows på et Raedon dualhead skjermkort er min oppskrift som følger:

1. Innstaller Windows og drivere på vanlig måte. Ikke rør noen innstillinger for skjermen.
    2. Innstaller Powerstrip, start det opp.
    3. Aktiver oppløsningen 1024x576 på primærskjermen ved hjelp av Custom Resolutions. Start windows på nytt.
    4. Gå inn i kontrollpanel -> Skjerm. Klikk deg inn på fanen innstillinger og klikk på avansert. Klikk på fanen skjerm og fjern haken "skjul modi som denne skjermen ikke kan vise". Gå inn under fanen kort og klikk på "Vis alle modi...". Kontroller at oppløsningen du la til ligger i listen. Klikk på avbryt på alle boksene.
    5.A Dersom oppløsingen lå under "Vis alle modi...", gå tilbake til kontrollpanel -> skjerm. Klikk på skjerm nr 2 og velg "Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen". Klikk ok.
    5.A Dersom oppløsingen IKKE lå under "Vis alle modi..." har du et problem. Forsøk å gjenta punkt 2. Funker ikke det kan du prøve å reinstallere driverne, svitsje hodene på skjermkortet eller noe liknende stunt. Under ingen omstendighet hopp til punkt 5A eller 6.
    6. Gå inn til Powerstrip og Custom Resolutions og aktiver oppløsningen 1024x576 på skjerm nr 2. Du skal IKKE få en melding om at Windows må starte på nytt, derimot skal du få en melding om at oppløsningen er akseptert av skjermkortet. Klikk ok på denne meldingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ennå ikke fått prøvd Powerstrip, jeg har bare surra med dette. Men er det noe vits i å prøve videre på, siden bildet bare viste seg i BIOS?
    Sier som Scirocco at nå er du igang, dette skal du få til. Har også et 4 delt usyncet bilde i oppstarten. Men så er det å komme videre for å få et stabilt og sylskarpt bilde på TV'en. Jeg vil igjen vise til linken hvor Mastiff forklarer med tekst og screenshot hvordan det skal gjøres http://www.hardware.no/guider/hele_...-_del_8/16358/7 les denne siden og gjør deg kjent med Powerstrip.
    Mine Powerstrip innstillinger er som følger

PowerStrip timing parameters:
    1024x576=1024,32,72,104,576,6,6,39,18900,312

Generic timing details for 1024x576:
    HFP=32 HSW=72 HBP=104 kHz=15 VFP=6 VSW=6 VBP=39 Hz=24

Linux modeline parameters:
    "1024x576" 18,900 1024 1056 1128 1232 576 582 588 627 interlace +hsync +vsync

dette limer du inn etter forklaringen til Mastiff. (dette istedenfor den linja han anbefaler, kopier og lim inn alle tre linjene jeg har oppgitt med teksten og alt) denne instillingen passet bra for min Panasonic 32" Crt Widescreen TV. Jeg har også et Word dokument over innstillinger til forskjellige TV'er så hvis du ønsker dette dokumentet send meg en pm med mailadressen din så skal jeg sende den.

Så ta kontroll over TV'en ingen får se noe mens du holder på.

Ronnie

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne ha innstillinger til andre tver. Sliter med å få bilde i det hele tatt på mitt 29" radionette tv.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du den kabelen fra Danmark vi har drøftet her? Den med VGA>SCART.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •