Pc på Tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 81

Tråd: Pc på Tv

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg lurer også litt på dette...har en crt-tv som er koblet til pc'en via scart-adapter med s-video til adapteren som var med skjermkortet mitt (TI4600) sin s-video inn. Denne løsningen synes jeg skaper et uskaprt og dårlig bilde, spesielt når ser film med mye mørke partier. Alt det svarte blir da grønt og hvis det er bevegelse i tillegg ser man inegen ting av hva som foregår. På skjermkortet mitt er det en VGA utgang og en DVI utgang. Jeg har en DVI til VGA adapter, men bruker altså VGA utgangen til pc-skjermen min. Hva blir da den beste løsningen? Å kjøre DVI - VGA på pc-skjerm og VGA - Scart på TV?

Newcomer tomzern sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    scirocco, takk for dette! :wink: En sånn kabel har jeg faktisk aldri hørt om, men er det sånn at man må ha en TV som støtter RGB?

Min uttalelse om dette tidligere i tråden er basert på grunnlag av personlige og venners erfaringer, hvor det har blitt prøvd en del forskjellige måter, og med en del forskjellige tv'er, men ingen har prøvd en slik type ledning, så beklager da at jeg tok feil..Trodde ikke det var mulig å få til bra tekst på TV jeg..

Mvh Tomzern

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg i dag nærmest skrotet den stasjonære DVD-spilleren min, dvs. den står der den står, men jeg bruker den ikke mer. Alle DVD-filmene mine spilles av fra PC-en. Rett og slett fordi PC-en gir det desidert beste bildet. Der DVD-spilleren gir et litt kunstig bilde, omtrent som filmen var filmet med DV-kamera, gir PC-en de bildene du vil ha, rett og slett fordi en i praksis har uendelige justeringsmuligheter på PC-en. Det som imponerer meg mest er likevel den stabiliteten og roen det er i bildet, men dette vil variere fra TV til TV.

Bare så det er sagt. Min erfaring med SCART->VGA-kabel baserer seg på erfaring fra kompiser, selv var jeg så heldig at TV-en min kom med mulighet for en VGA-inngang som ekstrautstyr (ja, jeg kjøpte selvsagt dette obligatoriske ekstrautstyret). Men jeg har hjulpet litt til med selve oppsettingen av PC-en og ut fra dette VET jeg at det er snakk om en tidkrevende prosess... TV-ens SCART-inngang må selvsagt støtte RGB, men jeg har aldri hørt om TV-er som ikke har minst én RGB-kompatibel SCART-inngang (men for sikkerhetens skyld er det selvsagt ingen dårlig idé og undersøke dette på forhånd).

Zaynt: Kabelen krever et Matrox eller ATi Raedon skjermkort for å fungere... (DVI->VGA-adapteren er for øvrig passiv og gir like gode bilder som å benytte VGA-utgangen fra skjermkortet direkte).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du Scirocco, du sier det passer på Matrox og ATI Radeon kort.. da passer vell det ikke på min pc siden jeg bruker 700PRO? Siden det sto der noen 1000-tall denne kabeln virker på..?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker det på mobility kortene til ATI radeon også?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener grunnen til at nVidias kort ikke var støttet er fordi en trenger et skjermkort som støtter "composite sync", altså muligheten til å flette horisontal og vertikal sync sammen til ett signal (VGA har horisontal og vertikal sync i to ledere, mens SCART RGB har dette i én leder). I utgangspunktet mener jeg alle ATi sine kort støtter dette, men dere bør nesten skjekke på nettet før en går i gang med et slikt prosjekt... (ved søk på google på "composite sync"+vga+scart får man en del interessante treff).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg da koblet meg opp på tv'n, delt skjermen, dvs at jeg kjører filmer og slikt på tv'n når jeg skal se.. Står bare Windows XP logo på tv nå... Men, hvordan får jeg spill til å komme på stor skjermen? Det skjønte jeg ikke =/

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar og setter tv som hovedskjerm og pc som skjerm to, da kommer xp logoen på pc, og desktopen på tv. Finnes sikkert en annen måte også, men sånn gjør jeg det

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mtb2003
    Ok, nå har jeg da koblet meg opp på tv'n, delt skjermen, dvs at jeg kjører filmer og slikt på tv'n når jeg skal se.. Står bare Windows XP logo på tv nå... Men, hvordan får jeg spill til å komme på stor skjermen? Det skjønte jeg ikke =/
    Den enkleste måten å ordne det på er vel å krysse av for "Theater Mode" under Overlay (avanserte innstillinger) i ATi-driverne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en MediaCenter PC med MCE2005, koblet opp mot en Panasonic 32" CRT TV. Jeg kjøpte den kabelen fra AV-Connection. Altså VGA til Scart. Kjører Powerstrip med en oppløsning på 1024x576 til TV'en. Har et skarpt og fint bilde. Kan surfe greit med denne oppløsningen. Har et ATI 9800Pro skjermkort og Theatrix 550 tv-kort. Har tatt noen bilder av skjermen og lagt de ut på VG nett.
    http://foto.vg.no/show_image.php?bid=26254607

Det som var det store problemet var å finne de rette powerstrip settingene. Hvis noen flere prøver denne kabelen og trenger hjelp til oppsettet av Powerstrip kan jeg legge mine settinger her.

Ronnie

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble jo klart og fint dette!!!

Men scirocco: Jeg gikk inn på overlay og skulle ta thatrical mode, men fikk ikke lov til det under extended desktop mode, måtte ha noe clone greier... Funker ikke denne moden med s-video på tv? Må man bruke vga da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm sekundær skjerm støtter ikke fullskjerms film visning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sent svar. Det er riktig som santa claus sier, theater mode fungerer kun i klonemodus (men skjønte ikke hva JonV mente, sekundær skjerm støtter selvsagt også fullskjermsvideo, med mindre en har et veldig spesielt skjermkort).

For å få spill til å kjøre på TV-skjermen må en sette TV-skjermen som primærskjerm. Bare huk av for "Use this device as primary monitor" under egenskaper for skjerm i kontrollpanel. Når en er ferdig med å spille kan en bare sette innstillingene tilbake igjen. Evt. kan en bruke programmet Ultramon (koster penger) for å lage rutiner som gjør dette automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde samme problemet med mitt SK(asus EN6800GT).. men jeg gikk inn på instillingene til skjermkortet, avansert og valgte og kjøre 50Hz, istede for 60Hz også valgte jeg 720*576 piksler (som er dagens standar oppløsning på tv sendingene) og da fikk jeg et krystalklart bilde, men det passer ikke 100% til skjermen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thekingofhansvika
    jeg hadde samme problemet med mitt SK(asus EN6800GT).. men jeg gikk inn på instillingene til skjermkortet, avansert og valgte og kjøre 50Hz, istede for 60Hz også valgte jeg 720*576 piksler (som er dagens standar oppløsning på tv sendingene) og da fikk jeg et krystalklart bilde, men det passer ikke 100% til skjermen
    Ikke rart denne oppløsningen ikke passer. PAL standarden tilsier 576 aktive linjer (625 totalt). Skal du finne horisontal "oppløsning" ganger du 576 med (4/3) som blir totalt 768. Altså er 576*768 rett oppløsning for PAL materiale.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabelen (VGA>SCART) bestiller jeg i dag, men jeg lurer på noen ting først,
    jeg har en 21" CRT-TV fra Grundig, ca. halvannet år gammelt(bytter snart).
    Bildet har en tendens til å flimre og vibrere i tide og utide, vil dette forsvinne når jeg kjøper denne kabelen?
    Er det garantert at jeg da kan lese skrifta på skjermen?
    Kommer bildet til å passe skikkelig, eller har det med innstillinger å gjøre?
    Og sist, men ikke minst; Jeg hører at det kan ødelegge TV'et (i enkelte tilfeller) når man bruker det som PC-skjerm, er dette sant?
    Jeg har forresten et ATI Radeon 9800 skjermkort.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men ingenting er garantert når det gjelder en eksperimentell kabel. Men sannsynligvis vil bildet bli bedre, med mindre flimring og uten å ødelegge TV-en. Monteringen og bruken gjøres uansett 100 prosent på ditt eget ansvar.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Beklager, men ingenting er garantert når det gjelder en eksperimentell kabel. Men sannsynligvis vil bildet bli bedre, med mindre flimring og uten å ødelegge TV-en. Monteringen og bruken gjøres uansett 100 prosent på ditt eget ansvar.
    Allright. Forresten, det jeg bruker nå er en helt vanlig kompositt-kabel av skolisse-typen. På skjermkortet er det en rar utgang som ligner litt på S-Video, så jeg bruker en overgang. Vet du hva den tilkoblingen kalles?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Den kabelen (VGA>SCART) bestiller jeg i dag,

Hvor bestiller du fra? Pris etc?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er kabelen VGA til Scart som er omtalt tidligere i tråden, så kan du kikke på denne linken http://www.av-connection.dk/?ProductNo=RADEONRGB
    Det er den jeg har brukt fra PC til min 32" CRT TV.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •