720p -1080i -1080p på Pioneer 436xxx modeller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

720p -1080i -1080p på Pioneer 436xxx modeller

Jeg kjører alle mine signalkilder via DVDO HD iScan og ut på HDMI i en ny Pioneer 436FDE. 720p og 1080i går fint. Får imidlertid ikke bilde på skjermen med DVDO'n i 1080p modus. Noen som har en ide hvorfor? Det beste bildet blir med component 576i fra signalkildene og inn på DVDO'n, og utgangen til i 720p-59,94 Hz unlock. Utrolig lekre bilder....! Infobildet på plasmaskjermen viser da 750p. Hvorfor?
    Er det noen her som har testet 1080p på de nye pioneer modellene?
    atletico

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at jeg ikke kan svare på spørsmålet ditt.
    Hvordan er dine erfaringer med bruk av en slik scaler mellom kilden og pioneeren? Er det mye å hente på bildekvalitetsforbedring?
    Du sier 576i fra kilde via component gir best resultat. Benytter du component fra DVDOen og inn i skjermen? Hva med dvi/hdmi?
    Hvilken signalkilde har du?
    Er det mye å hente på bildekvalitet ved bruk på vanlig digital paraboltuner?
    Igjen, var ikke meningen å kapre tråden din.

PS! Det står vel ingen plass at Pioneeren støtter 1080p, så jeg er vel ikke overrasket over at du ikke får bilde dersom du forer tven med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hatt Pioneer skjermen i 3 uker og har ikke prøvd å kjøre utenom DVDO HD iScan. Hadde en Samsung skjerm som jeg benyttet dette oppsettet på og her var forskjellen veldig stor med og uten scaler. Bildet ble rett og slett bedre på alle punkter (kontrast, bevegelse, sortnivå og farger) med DVDO'n koblet inn,- minst en klasse bedre skjerm på en måte..

Mitt oppsett på bilde er nå følgende:
    Denon 3910 DVD med component 576i signal til DVDO.
    Topfield 5500 tuner med hardisk og Canal Digital med component 576i til DVDO.(anbefales på det sterkeste da jeg har prøvd en god del tunere!)
    Philips DVD brenner med video-s signaler til DVDO.
    Kjører med DVI til HDMI kabel (fra Supra) til HDMI inngang på Pioneer 436FDE skjermen med 720p - 59,94Hz unlock signaler. Altså samme signal til skjermen fra alle tre kildene via HDMI. Dette fungerer helt topp og jeg har ikke sett bedre bilder på noen plasmaskjerm enn det jeg nå har med dette oppsettet!!
    Du kan i tillegg justere alle tre inngangskildene med ulik bildeinnstilling optimalt via DVDO'n. Her bruker jeg forskjellig lys,kontrast og farge da dette er ulikt på de tre kildene orginalt. Ganske brukervennlig...

Jeg er sikker på det står i manualen at skjermen skal kunne ta 1080p!!?? , men det er slett ikke sikkert dette hadde gitt noen forbedring..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun 506xxx som støtter 1080p (såvidt jeg vet da..).
    Neste generasjons Pioneer skal visstnok ha 1920x1080 oppløsning har jeg hørt rykter om...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •