Nok et rop om hjelp til innkjøp av tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer CyberAage sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Nok et rop om hjelp til innkjøp av tv

Hei.

Jeg har lest mye her på forumet og lurer på om noen kan hjelpe meg å velge hvilken tv jeg skal gå for.

Jeg har satt noen kriterier for hvilken tv jeg har lyst på.
    - Bildet må være 40" + (til nød 37" hvis kvaliteten veier opp for størrelse)
    - Bør ikke koste mye mere enn 20 000,-
    - Prosjektor er ikke aktuelt siden dette kommer i min dedikerte hjemmekino.
    - Tven bør samarbeide godt med et bilde fra PC.
    - Tven kommer i utgangspunktet til å bli matet med signal fra parabol og dvd. og kommer til å bli mest brukt til vanlig tv-titting.

Jeg har sett på Samsung SAMSUNG LE-40R51B til 21 000,- hos HFK
    Denne virker det som at mange er meget fornøyd med. Har denne tven mange utfordrere til lavere \ samme pris ?

Men så har jeg en kompis som har en Sony bakprosjeksjons TV og jeg synes bilde på denne er høvelig greit og den fungerer bra sammen med pc hos han.
    Her har jo Komplett en fin pris på Sony 50" Bakprojektor-TV KDF-E50A11E 3LCD til 15 000,-. Da kan jeg unne meg en bedre dvd spiller
    Og når jeg begynte å så på bakprosjeksjons tver så dukket Sagem opp med noen modeller som mange anbefaler. De jeg har sett på her er jo DLP og jeg kan ikke si at jeg er veldig plaget av regnbuer men jeg vil helst ikke utfordre sjebnen ved å kjøpe dlp.

Jeg vet ikke helt hvorfor men jeg har egentlig ikke lyst på plasma. Jeg har vært innom den lokale sjappa og sett litt på diverse skjermer og jeg synes bilde på lcd er mye mere behagelig enn på plasma. Kan det være fordi tvene var stilt feil inn eller har flere dette synspunktet ?

Ihvertfall så aner jeg ikke hvilken tv jeg skal gå for og jeg håper noen kan peile meg inn på noe og eventuelt komme med noen tips for å peile meg inn på rett type ihvertfall (lcd, plasma, bakprosjeksjon lcd\dlp)

Dere kan gjerne hjelpe meg med konkret produkt også for nå har jeg lest meg blind på hva jeg har lyst på.

Mvh

CyberAage

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen tips

Hei!

Vet ikke om det er noe hjelp, men her er mitt resonnement når jeg skulle bestemme meg.

Link

Jeg fikk mange gode svar og bestemte meg tilslutt for samsung. Jeg venter fortsatt på Tven og kan således ikke gi noen innspill på om jeg er fornøyd eller ikke, men hva jeg la til grunn for min avgjørelse kommer frem i denne tråden.

Når det gjelder konkurrenter så ville jeg mene at denne er en god konkurrent til ditt konkrete tilbud: SAMSUNG M51 LINK

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Får lese gjennom din tråd og se om jeg blir klokere.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikrod
    Hei!

Vet ikke om det er noe hjelp, men her er mitt resonnement når jeg skulle bestemme meg.

Link

Jeg fikk mange gode svar og bestemte meg tilslutt for samsung. Jeg venter fortsatt på Tven og kan således ikke gi noen innspill på om jeg er fornøyd eller ikke, men hva jeg la til grunn for min avgjørelse kommer frem i denne tråden.

Når det gjelder konkurrenter så ville jeg mene at denne er en god konkurrent til ditt konkrete tilbud: SAMSUNG M51 LINK

Det er vel såpass langt jeg har klart å resonere meg fram nå.

Dvs jeg utelukker plasma pga flere ulemper enn lcd.

Så var det bakprosjeksjonsTV. 50" og 15 000,- høres jo veldig fristende ut.
    Noen som har en anbefaling når det gjelder Samsung M51 VS Sony 50" LCD BakprosjeksjonsTV. Samsungen ligger vel like over 21 000,- er den verdt de 6 tusenlappene opp i pris. jeg har ingen problemer med å plassere en bakprosjeksjonsTV i stua mi.

Newcomer Daffmaizter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffmaizter

Det er dlp. Jeg har ikke merket noe til regnbueeffekten når jeg har sett på dlp prosjektorer tidligere utenom når jeg har framprovosert dette.
    Er dette problemet større eller mindre på bakprosjeksjonstver ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •