Pioneer 506 FDE og PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 506 FDE og PC

hei !
    lurte på er det noe i forumet har fått koble fra PC med DVI utgang til Pioneers HDMI inngang ? til å fungerer ? hvilken skjermkort bruker De ?
    takk for svare

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei,

Jeg har 436 FDE og har fått til å koble PC via DVI til plasmaskjermens HDMI inngang. Dette fungerer utmerket men man må stille litt på skjermoppsettet på grafikkortet. Ved standard tilkobling så blir PC bildet litt mindre eller større en skjermflaten på plasmaskjermen. Jeg bruker et XFX Geforce 7800GT skjermkort og kjører 720p ut på plasmaen. Det kan hende du får ett bedre bilde da 506 har høyere native oppløsning enn 436. Jeg har allikevel valgt å benytte komponent kabel fra PC'en til Plasmaen i 720p da dette skjermkortet støtter det. Og så benytter jeg DVI til HDMI på DVD spilleren oppskalert til 720p. Er kjempefornøyd med denne løsningen og er glad jeg ikke brukte 7000 ekstra for XDE versjonen av denne plasmaskjermen:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Phantom
    Hei,

Jeg har 436 FDE og har fått til å koble PC via DVI til plasmaskjermens HDMI inngang. Dette fungerer utmerket men man må stille litt på skjermoppsettet på grafikkortet. Ved standard tilkobling så blir PC bildet litt mindre eller større en skjermflaten på plasmaskjermen. Jeg bruker et XFX Geforce 7800GT skjermkort og kjører 720p ut på plasmaen. Det kan hende du får ett bedre bilde da 506 har høyere native oppløsning enn 436. Jeg har allikevel valgt å benytte komponent kabel fra PC'en til Plasmaen i 720p da dette skjermkortet støtter det. Og så benytter jeg DVI til HDMI på DVD spilleren oppskalert til 720p. Er kjempefornøyd med denne løsningen og er glad jeg ikke brukte 7000 ekstra for XDE versjonen av denne plasmaskjermen:-)
    hei !
    takk for info. Så der fins skjermkort som har komponent utgang ja ? Jeg har bestilt Acer Travelmate 8002 som har ATI X1600, og vet at det ha DVI men om den har Komponent ? gud vet !få bara kryss finger og håpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men ! forresten , fins det DVI til HDMI kabelen ? hvis ikke hva må jeg gjøre ? er det noen som kan gi meg linker som sleger kabelen. takk

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en HDMI til HDMI kabel og en overgang fra DVI til HDMI på AVshop. Men du kan også få kjøpt en DVI til HDMI kabel:

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=832

Newcomer c0n05 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det forresten skrevet om x antall ganger tidligere på forumet.. søkefunksjon er noe dritt.. for flere tips sjekk gjerne den ofisielle pioneer tråden..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med komponent uten HD-ready TV?

Jeg har en 52" Thomson som har komponent inngang. dvs Blå,Grønn,Rød.
    Prøver å koble til denne på mitt nye XFX 7800GT skjermkort på pc.

Det funker men får bare blått bilde ved valg av PAL Format mens når jeg velger 480i SETV så blir det knallbra men oppløsningen er feil.
    Er det umulig å få dette til eller er det en løsning. Takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •