Video scaler på Pioneer 506 XDE. Noen erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Video scaler på Pioneer 506 XDE. Noen erfaringer

Hei
    Jeg har nylig fått meg en Pioneer 506 XDE som er koblet opp mot Pioneer 668 dvd spiller, force paraboltuner, lyse fiber tv og pc via vga i front.
    Først må jeg si at skjermen er super bra. Fikk den kalibrert av Bjørn Hegelstad.
    Noen har rådet meg til å kjøpe video scaler. Noen sier det vil gjøre susen, andre sier at elektronikken i tunerboksen er så bra at det er liten hensikt.
    Kobles en slik scaler opp mot vga inngang for å gå direkte til skjerm eller går den via tunerboksen via. hdmi el?
    Er svært usikker her og trenger noen råd.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får dem med dvi utgang på f.eks. www.lumagen.com dette er betydelig bedre scalere enn den som er innebygget i tven.

et lite sidespm fra meg. den ene inngangen som sitter i tven er jo en dvi kontakt, er det noen som vet om det går an å koble en dvi kilde rett til den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer for så vidt på akkurat det samme. Har kikket litt på Denon 4306 og denne har visstnok Faroudja FLI 2310 innebygget og kan upscale til 720P og 1080i fra analog til HDMI ut. Ville det være noen vits i å investere i dette eller vil den innebygde scaleren i 506 gjøre en vel så bra jobb på eks digital parabol signaler?

Noen erfaringer med scalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg på denne tråden.

Jeg har en 42" plasma TV som yter glimerende når jeg forer det med 720P signaler. Når oppløsningen er mindre blir det enkelte graderinger som jeg ikke er fornøyd med. Vurderer derfor å skaffe meg en dedikert scaler. Tittet litt på scalerne fra Lumagen, men de var veldig dyre. Noen som har tips om andre som ikke er så dyre?

Trenger i grunnen en HDD-opptaker også, så tips om en slik med en god scaler til 720p hadde vært glimerende. Er forresten ikke fremmed for å kjøpe ny forsterker om det er det som gir best resultat for pengene.

Takker for tips om noen kan hjelpe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •