Plasma ca. 42", hjelp meg!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma ca. 42", hjelp meg!!!

Hei og takk for alle som bidrar.

Jeg skal kjøpe meg en ny plasma, fortrinnsvis en 42". Jeg har druknet i antall varianter man kan velge i. Jeg må ha 2-3 scart, HD-ready, HDMI, alle disse ut-/innganger som man vil kunne bruke til PS2, Xbox, PC etc., tekst-tv med minne (gjerne 2000 sider).

Kan noen hjelpe meg med å finne noen alternativer. Ikke ønskelig å betale mer enn kr. 30.000,-. Jeg ble frarådet å kjøpe Samsung PS-42S5H (kr. 19.990 hos Expert).

Takk for hjelpen.

Mvh
    H.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic pv500

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer.... 436FDE kanskje du får XDE til den prisen også..

PV500 får man vel ikke tak i lengre gjør man?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung er ett godt alternativ til dine krav...

Kan noen hjelpe meg med å finne noen alternativer. Ikke ønskelig å betale mer enn kr. 30.000,-. Jeg ble frarådet å kjøpe Samsung PS-42S5H (kr. 19.990 hos Expert).
    Hvem, hva og hvorfor ble du frårådet kjøp av Samsung PS42S5HX?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av helken
    Hvem, hva og hvorfor ble du frårådet kjøp av Samsung PS42S5HX?

Det var på Expert Colosseum. Jeg hadde egentlig bestemt meg og gikk innom for å bestille 2 stk. flatskjermer. Jeg skulle ha Samsung LE-32M61B (LCD) som selgeren sa er meget bra og anbefalte på det varmeste. Men Samsung PS-42S5H (plasma) sa han var dårlig og hadde bl.a. fått bra med slakt på dette forumet. Det var i hovedsak bildet han refererte til og det er jo det som er viktigst spør du meg. Men noen andre har fortalt meg at denne er bra, uten at jeg vet om de fysisk har sett på skjermen. Har kikket litt rundt i dette forumet og kan registrere at det er flere som ikke er fornøyd med denne plasmaen.

Jeg er helt i villrede og har ikke peiling på hva jeg skal kjøpe. Ser at de tv-ene dere anbefaler ikke har god tekst-tv. Det er viktig at minnet er stort da tekst-tv blir brukt masse, sport, nyheter og annet. Jeg vet at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke finner en med stort minne på tekst.

Takk for all hjelp folkens:-)

Mvh
    H.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH42-PV500!!
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør velge Pioneer 436 FDE. Best bilde og design. Har denne selv og anbefaler den sterkt. Vurderte lenge Panasonic PV500 men valget falt på Pioneer 436 da den har vunnet mange best i test tester. Du bør velge Panasonic PV500 hvis du absolutt må ha VGA inngang på skjermen. Dersom du ønsker å koble til en PC til Pioneer 436 FDE så har de fleste nye PC skjermkort i dag DVI eller komponent utgang som du kan koble til HDMI eller komponent inngangen på Pioneer 436 FDE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH42-PV500

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma

Vurdert Hitachi Platara 7200, den ligger vel på ca 28.000,-. Har fått ufotjent lite oppmerksomhet her i Norge... Pioneer i FDE utgaven bruker vel billige "NEC" paneler. Evt legge på ca 4000,- og gå for XDE utgaven, da får du det beste med en gang...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ethic
    Vurdert Hitachi Platara 7200, den ligger vel på ca 28.000,-. Har fått ufotjent lite oppmerksomhet her i Norge... Pioneer i FDE utgaven bruker vel billige "NEC" paneler. Evt legge på ca 4000,- og gå for XDE utgaven, da får du det beste med en gang...
    feilfeilfeil...det er akkurat det samme panelen i fde som i xde.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun den "billig pioneeren" til 20 000 som lages av NEC.

Det kommer forresten en ny 436 også nå, med innebygde høytalere og tuner om dette skulle være interessant.

Om pc bruk er viktig samt tv spill ville jeg heller tatt Samsung M61 i 40". Denne fås vel i skrivende stund til 26500 eller noe slikt.

Nevnte Hitachi 42PD7200 er jeg også enig i kan være et alternativ, men den har ikke så mye teksttv minne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle sammen. Valget er tatt og betalt for: Pioneer PDP-436XDE 43.

En veldig god tv + at den har tilkoblingene i en egen "tunerboks" som plasseres sammen med dvd-spilleren. Fantastisk løsning da man slipper å ta av tv-en fra veggen hver gang man trenger å gå koble et eller annet.

Fikk den for 30, håper det var en ok pris (Expert Alnabru)

Mvh
    H

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sin 43" sak til 32/33k, den er jo vil :-) Å så nydlig utssendet også slipper dårlige ht som henger å ser stygge ut på siden å greier ;-) Har jo forøvrig dradd med seg mange priser her og der, uten at det sier så alt for mye men... Det er værtfall den eneste aktuelle for med i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30k var en bra pris. Har søkt en del på internet och fann den billigaste før 34 inkl væggfæste. Kan gratulera med en fin plasma, bættre finner du nog inte :grin: . Sjælv køpte jag min i sverige før 29000 NOK inkl vægfæste.

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haaham, ett godt valg. Fikk du 436 XDE med fot eller veggfeste inkludert for 30.000 ?
    Uansett gratulerer med en kjempe TV !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du den virkelig for 30.000,-på alnabru? hvis så, så skal jeg dit på mandag og kjøpe selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, var nok litt kjapp i labben... Jeg har betalt 31.600,- når jeg finregner litt. Men uansett har jeg inntrykk av at dette er en god pris. På www.sonido.no har de den for 31.950,- som er det billigste jeg har sett den på nettet. Frakt på 300,- tilkommer.

Hvis dere skal handle over nettet må dere være klare over en ting. Noen driver med paralellimport, dvs. at de kjøper tv-er sammen med f.eks. en kjede i Tyskland. Kjeden får en bra pris og nettbutikken får tilsvarende pris pga. det kvantum som kjøpes inn. Større innkjøp --> bedre betingelser. Men, garantier fra produsent vil det nok ikke være på tv-en i dette tilfellet, men må gå via nettbutikken som så igjen må henvende seg til kjeden i Tyskland osv... Sier ikke at det er noe problem, men dere må bare vite om det. Kan fort bli litt mer bry å kjøpe over nettet enn det å kjøpe i butikk.

Mvh
    H.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tv-en følger enten vegg- eller fotfeste hvis jeg ikke husker feil. Jeg har fått med veggfeste og dette må man i de aller fleste tilfeller kjøpe i tillegg. Hvis man må ha med høytalere kan man velge mellom under eller på siden. Velger man under må man kjøpe en annen type fotfeste som passer. Litt mye dill og dall, men man har muligheter til å få det slik man vil.

Mvh
    H.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •