Jeg vil ha CRT HDTV, fins det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg vil ha CRT HDTV, fins det?

Jeg er overbevist om at en CRT HD skjerm kan gi bedre bildekvalitet pr krone enn plasma/LCD men har ikke sett mange CRT skjermer med HD oppløsning. Jeg har lest om en fra Samsung men tror ikke denne kunne visse 720p, kun 1080i. Er det noen som kjenner til gode CRT HD ready tver?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lakmus
    Jeg er overbevist om at en CRT HD skjerm kan gi bedre bildekvalitet pr krone enn plasma/LCD men har ikke sett mange CRT skjermer med HD oppløsning. Jeg har lest om en fra Samsung men tror ikke denne kunne visse 720p, kun 1080i. Er det noen som kjenner til gode CRT HD ready tver?

Tror ikke dette finnes nei. Men du har TV'er som gjør om vanlige signaler til VELDIG bra . Eks. Philips Pixel plus, Panasonic Acurity... og mange andre. Bildet på disse blir ekstremt bra. Ofte bedre bildekvalitet på disse enn de HD skjermene det prates så mye om. Du må opp i 30000kr ca for å få en brukanes HD skjerm.

En kjempegod CRT ligger på under 10.000kr . Men skal du ha HD, så har ikke CRT fjernsynene noe å stille opp med.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror ikke dette finnes nei. Men du har TV'er som gjør om vanlige signaler til VELDIG bra . Eks. Philips Pixel plus, Panasonic Acurity... og mange andre. Bildet på disse blir ekstremt bra. Ofte bedre bildekvalitet på disse enn de HD skjermene det prates så mye om. Du må opp i 30000kr ca for å få en brukanes HD skjerm.

En kjempegod CRT ligger på under 10.000kr . Men skal du ha HD, så har ikke CRT fjernsynene noe å stille opp med.
    Sony lager en proff crt-hd-referanse-monitor. Den regnes som den beste på markedet av mange og brukes med mastering. 20" og koster ca. 200k.

Problemet med crt er at hvis man skal lage en crt med høy nok oppløsning og stort nok bilde f.eks. 32 tommer og størrre, så blir crt så dyp at man ikke får det gjennom vanlige dører. Det var en grunnene til at man ikke kom med HDTV i Europa på begynnelsen av 90-tallet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er linkt til den samsung tv'en jeg nevnte. Noen som kjenner til denne?

http://www.dinside.no/php/art.php?id=217926

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lakmus
    Noen som kjenner til denne?
    Den er vel så vidt jeg vet trukket fra markedet...

http://avforum.no/forum/showthread.p...ght=WS-32Z308P

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig

Jeg snakket en del med en fyr på Hifiklubben i Trondheim da jeg bodde der, og han sa han hadde en Loewe- crt 32" som støttet HDTV.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har CRT-TV'er som støtter HD, men disse finne kun i Japan... De er sikkert utgått også, ettersom CRT produksjonen er lagt ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Philips pixel plus er at det fungerer utmerket på rolige bilder. Ved f.eks sidepanorering hvor det også er bevegelse i bildet, skapes det ofte noe som ligner "varmebølger" rundt objektene som beveger seg. Eks Mission Impossible 2, når man ser Cruise på toppen av fjellet. Hodet hans blir svært.

Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Den slimfit- modellen fra Samsung ble trukket før den i det hele tatt kom på markedet, den er ikke mulig å få tak i, tro meg, jeg har prøvet. Forøvrig selges HD klare CRT tv' r i stor stil i USA, feks denne:
    HTML-kode:
    http://hardware.gamespot.com/Story-ST-1274-201-10-11-x
    Men dette er ikke aktuelt for Europa, dette er svaret jeg fikk etter å ha kontaktet Sony Norge: "Lien, Gunnar to me
    12/27/05

Hei

NTSC er et eldre og dårligere TV system enn PAL. Derfor er HD viktigere i Japan og USA. For Europas del er CRT produksjonen lagt ned og vi får knapt nok fler bilderørsTV. I løpet av 2007 forsvinner nok også Plasma og da blir LCD enerådende.

mvh Gunnar"

Har navnt i et annet innlegg om at plasma forsvinner tidligere i år, men da var det ingen som oppfattet nyheten tror jeg. Imidlertid er det dumt at vi ikke får kjøpt HD CRT.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneRG
    Min erfaring med Philips pixel plus er at det fungerer utmerket på rolige bilder. Ved f.eks sidepanorering hvor det også er bevegelse i bildet, skapes det ofte noe som ligner "varmebølger" rundt objektene som beveger seg. Eks Mission Impossible 2, når man ser Cruise på toppen av fjellet. Hodet hans blir svært.

Rune
    Enig, men Movie plus og PP2 har løst dette på en bra måte! Men helt enig når det gjelder PP 1 vanlig . Jeg er VELDIG fornøyd med min Philips CRT med PP, selv om den krever litt tid til innstilling. (synd Natrual motion er implementert i PP, før kunne man skru av den alene).

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste 21" CRT PC monitorer i dag takler vel HD TV opp i oppløninger langt over 1080p for å si det sånn, men i HD-Ready utførese med digitale innganger som støtter HDCP osv, finnes det vel ikke så mye. Denne skulle vel kunne gi et god men ikke så veldig stort bilde http://www.multicom.no/varedetaljinf...all=13.02.2006

Man har vel hatt enkelte CRT projektor baserte bakprojiserte systemer tilgjengelig brukt også som vil takle analoge HD signaler eller med litt obyggning kunnet takle digitale signaler via HDMI osv, men det var vel ikke helt det du var ute etter.

Store CRT skjermer med HD støtte er vel nettop meget store på mange måter, og blandt vanlig forbruker elektronikk og prisklasser har det vel aldri vært noen gode alternativ til dagens LCD og DLP bakpojesons skjermer og senere Plasma og LCD panel skjermer for HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Enig, men Movie plus og PP2 har løst dette på en bra måte! Men helt enig når det gjelder PP 1 vanlig . Jeg er VELDIG fornøyd med min Philips CRT med PP, selv om den krever litt tid til innstilling. (synd Natrual motion er implementert i PP, før kunne man skru av den alene).
    Natural motion er en uting ja. Kombinasjon NM, PP og formel 1 lar seg ihvertfall ikke kombinere.
    Loewe har løst dette på en langt mer elegant måte. De har fått til ett NM system som faktisk fungerer uten problemer. Jeg husker ikke engang om de kalte det noe spesielt heller, men det fungerte ihvertfall bra.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar feil så får du kjøpt WEGA HDTV`r HER ,du får også gratis frakt

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Hvis jeg ikke tar feil så får du kjøpt WEGA HDTV`r HER ,du får også gratis frakt
    110V/60Hz spenning, takler ikke 576 linjer, ukjent om den klarer 25/50Hz framerate, veier 108 kg (36")............
    Tror man gjør lurt i å stå over.

Synd egentlig, CRT er fremragende billedgjengivere. Har sett HDTV på CRT ved en rekke anledninger og bl.a. er interlaced effekten på 1080i vesentlig mindre synlig enn på plasma/LCD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monitoren min på 1600x1200 viser fint hd opptak den Men ikke søren om jeg har plass til et digert beist av en større slik i stua mi.

Problemet er vel at folk flest ikke gidder å bry seg om kvalitet så lenge tv'en er dypere enn 10 cm. Slik er markedet så på sett og vis forstår jeg produsentene.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær tålmodig, vent på SED. Det er CRT i ny teknologi.

http://avforum.no/forum/tv-apparater/24279-sed-ny-teknologi-tv.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil heller ha OLED

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne TVén er hentet fra JVC Norge sine sider, og den er 1080i kompatibel.

Og til de 2 innleggene ovenfor:SED eller OLED, bare ikke LCD/Plasma.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turist
    110V/60Hz spenning, takler ikke 576 linjer, ukjent om den klarer 25/50Hz framerate, veier 108 kg (36")............
    Tror man gjør lurt i å stå over.

Synd egentlig, CRT er fremragende billedgjengivere. Har sett HDTV på CRT ved en rekke anledninger og bl.a. er interlaced effekten på 1080i vesentlig mindre synlig enn på plasma/LCD.
    Hmm, gadd ikke å lese spec`n på den. Men 108 kg,sikkert ikke dumt å stå over da :-p . Monitoren min veier 60kg, et ******* bra det å flytte på den

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •