3m sitteavstand til 32" LCD med PC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3m sitteavstand til 32" LCD med PC?

Først tenkte jeg 42" plasma, så 37" LCD... Eller kanskje 32" LCD? Den skal henge på veggen på soverommet og skal brukes som PC-skjerm, men skal også se på vanlig tv.

Blir 32" for lite med 3m avstand?

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter 3 meter fra min 42"pv500 med 1024x768 oppløsning, fin avstand, men tåler godt å komme nærmere når jeg kjører pc-signal.
    Har en kjenning som har 32" 9986 LCD med 1366x786, den kan man godt sitte under 2 meter fra når vi kjører xbox-360

Så, du kan helt sikker smelle opp i 50" på 3 meter uten at du blir sjenert av "synlige" pixler på PC-signal (forutsatt at du river i ett skikkelig skjermkort) , men det er vel litt drøyt å ha på soverommet.
    Kjenner flere som har 50" på 3meter til TV-signaler og er fornøyd, men det er gode skjermer.

Avhenging av budsjett, kvalitet fremfor "kvantitet", heller en god 32/37 enn en kjiip 42"

Er vel kanske biligere om du heller flytter deg nærmere 32-tommeren?

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er som du sikkert skjønte at jeg frykter at 32" skal bli for lite til pc mtp skrifta, ikke at 42" skal bli for stort. Vil sitte i dobbeltsenga inntil veggen, derfor blir avstand 3 meter.

Alternativet er 42" plasma til 10k, 32" lcd til 8-9k eller 37" lcd til 13-14k.

Har brukt pc på projektor (infocus 4805) i 1,5 år nå, så jeg er ikke kresen på bildet.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 42"pv500 og sitter og surfer på 3 m. Men 4 m sliter jeg med teksten. Så 32" på 3 meter blir nok litt vel anstrengende. Men for all del, hvis du bruker opera er det jo en zoom funksjon som sikkert hadde gjort det greit.
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriftstørrelse kan du enkelt endre i windows.. Uansett er det en fordel å tilpasse windows til den skjermen du skal bruke

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Alternativet er 42" plasma til 10k, 32" lcd til 8-9k eller 37" lcd til 13-14k.
    Her melder jeg meg ut Har ingen erfaring på de prisnivåene. Gjetter at du finner en bedre 37"lcd til 14k enn en 32"lcd til 9k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •