Kjører videosignal fra receiveren (Denon 3806) til TV'en (Samsung LCD) via HDMI. Inntill nå har jeg kjørt alle videokilder via receiver, men tv-signalet rett inn i tv'en via antenne-kabel. For å gjøre ting mer "bekvemt" ønsker jeg å få kjørt tv-signalet via receiveren også. Så jeg slipper å endre kanal på tv'en når jeg switcher mellom tv-titting og titting ifra andre kilder. Så jeg fikk lånt en VHS-spiller. Lyden kommer frem men ikke bildet Lurer på om dette kan være noe med oppløsningen på tv-signalet og overføringa via HDMI fra receiver til TV.

F.eks: OSD-funksjonen i receiveren fungerer ikke på min tv, fordi osd-signalet sendes som 576i til tv'en, og tv'en støtter av en eller annen grunn ikke 576i via hdmi. Lurer på om noe tilsvarende kan være grunn til at bilde fra vhs-spilleren ikke kommer frem. Kommer bare opp "Not supported mode" på tv'en.. Akkurat det samme som skjer om jeg prøver å aktivere OSD på receiveren.

Så nå lurer jeg på om det finnes små tv-tuner bokser? Altså, en boks med antenne-inngang og f.eks komponent eller composite utgang, som i tillegg kanskje kan skalere opp bildet til f.eks 720p, eller noe annet jeg veit tv'en takler via hdmi.. Noen som har lignende erfaringer?