Panasonic Th42pa50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic Th42pa50

hei!

vurderer denne tven. Vet lite om HDTV og hva som er krav osv.
    Har forstått det slik at denne tven ikke er HD klar. Vil det si at hvis jeg kjøper denne tven så sitter jeg der med en ubrukelig tv når HDTV kommer om noen år? Eller?

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil kunne se HDTV på denne.
    Panelet på skjermen har ikke høyere oppløsning enn 852x480 pixler. Derfor vil du selfølgelig ikke få høyere oppløsning enn dette. Men om du forsøker å vise en sending eller opptak i 1920x1080 (1080 i/p) eller 1280x720 (720 i/p) vil elektronikken i tv'en selv nedskalere til den oppløsningen (native 852x480) som skjermen har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også melde at pa50 gir veldig gode bilder når den blir matet med HD signal. Så oppløsning har ikke alt å si!

Jeg er helt enig i innlegget over, men vil legge til en ting. pa50 har ikke HDMI inngang. Dette blir sannsynligvis den eneste standarden for overføring av HD signaler fra dekodere o.l. Component o.l blir nedskalert i dekoderen. Dette vil si at man muligens ikke får matet pa50 med HD signal men må stole på nedskaleringen i dekoderen. Dette blir sikkert bra og, men ville bare si det så du er klar over det.

Jeg har pa50 og sover godt om natten. Tror det vil komme en løsning på dette uansett.

Forresten, noen som har en forklaring på hvorfor jeg får bedre bilde (på HDTV klipp) fra PC når jeg mater den med 720p enn når jeg nedskalerer til native på PC?

magnus

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre elektronikk for nedskalering i tv'n enn i pc'en kanskje...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det må jo være det. Men trodde PC var overlegen på slikt. Har jo mye mer ressurser og prosessorkraft.

Har lest et sted at pa50 klarer å gjøre mer med mindre pixler når den spiller HD tv enn andre med 480 native. Noe sannhet i dette? Kan dette ha noe med saken å gjøre? At den skalerer på en spesiell måte e.l?

Newcomer Bjørn Olav sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat besilt en 37PA50, etter å ha vurdert i flere måneder.
    Takket være dette forumet har jeg lest meg opp og fått mange uvurderlige tips. I dag var jeg i flere butikker, og ble ennå litt klokere...

Jeg fant ut at med min TV-bruk:
    - digital parabol
    - "vanlig" dvd-spiller, ser forholdsvis lite film
    - trenger analoge signaler som "backup-løsning" og lokale sendinger,

så trenger jeg ikke HD-ready TV nå. Jeg ser mye ishockey og fotball (og annen sport), og så i dag (til min skrekk) at dyre LCD-apparater hadde tydelige "rykk" i bilder ved hurtige bevegelser... (f.eks. Philips).

Jeg valgte altså 37PA50 i stedet for 42PA50 - pga WAF (wife acceptance factor), og til min ergrelse ser jeg at en 42'' ville blitt billigere (den leveres jo med bordstativ til ca. 2.000,-). Jeg trøster meg med at mine gamle opptak vil se bedre ut jo mindre skjermen er... :-?

Jeg tror likevel jeg blir fornøyd - og er litt glad for at jeg brukte mye tid på dette. Det er jo en relativt stor investering for de fleste...

hilsen
    Bjørn Olav

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn Olav
    Jeg valgte altså 37PA50 i stedet for 42PA50 - pga WAF (wife acceptance factor), og til min ergrelse ser jeg at en 42'' ville blitt billigere (den leveres jo med bordstativ til ca. 2.000,-). Jeg trøster meg med at mine gamle opptak vil se bedre ut jo mindre skjermen er... :-?

hilsen
    Bjørn Olav
    Ellers så har du vel bytterett hvis du angrer..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •