Plasma er ut!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: Plasma er ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasma er ut!

Iallefall hos Sony ifølge denne artikkelen
    link: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuse...6EFB8FABBE8D71

Men så har vel Sony bomma endel før, blandt annet så de ingen grunn til å utvikle mp3 spillere..

Skal ha meg flatskjerm i løpet av de neste 2 mnd. skal brukes til allt fra pc til coax. Plasma har helt klart det beste bildet og gir langt mer pr. krone men etter hva jeg leser sliter så og si alle med innbrenning.

nok for en lcd på 40+ tommer, maxpris 25 tusen.
    Noen som veit om det kommer et rush av nye skjermer i løpet av våren, har hørt rykter om prisras??

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har hatt mye blemmer den siste tiden. Kopisperrene på musikk cd'er som ikke var helt good. De er sikkert ikke så flinke de Har plasma tv, og må si jeg har ikke sett antydning til innbrenning. Jeg surfer i timer uten at det brenner inn. Har nok blitt bedre etter hvert. Panasonic TH42-PV500.
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=voodoodoo]etter hva jeg leser sliter så og si alle med innbrenning.QUOTE]

Nå er jeg lei av å høre om innbrenning på plasma, nå vil jeg se det! Kjenner ingen som har opplevd dette problemet som "alle" snakker om! Jeg skjønner det bare ikke! Det er ikke et problem lenger!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man kan fint brenne bildet inn på en plasma tv og på en lcd tv, vil man prøve er det bare å sette på en dvd meny over natten, så er det somregel gjort, ville jo ikke anbefale å gjøre dette da, er man så uheldig å få gjort dette er ikke skjermen ødelagt, i løpet av de neste dagene du ser på din tv , vil innbrenningen gradvis viskles vekk igjen.

Så ikke kom å si man ikke kan brenne inn bildet på nye plasma og lcd tvèr, for det kan man.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På jobb (en større vaktsentral i oslo) har vi plasma skjermer fra panasonic, har vel stått på ca. 1 år uten å skifte bilde noe særlig. Kan nesten ikke se tegn til innbrenning. Tror innbrenningsmyten er litt oppblåst!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    man kan fint brenne bildet inn på en plasma tv og på en lcd tv, vil man prøve er det bare å sette på en dvd meny over natten, så er det somregel gjort, ville jo ikke anbefale å gjøre dette da, er man så uheldig å få gjort dette er ikke skjermen ødelagt, i løpet av de neste dagene du ser på din tv , vil innbrenningen gradvis viskles vekk igjen.

Så ikke kom å si man ikke kan brenne inn bildet på nye plasma og lcd tvèr, for det kan man.....
    hvis du kan forklare meg hvordan jeg kan få innbrenning på en lcd tv så skal du få lov til det. jeg venter i spenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heller bensin overn og tenner på :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett innbrennte logor på flere LCD, både thomson og philips. Men det er bare å slå av strømmen evt. nappe ut strømmen noen timer og så er det borte.. trenger altså ikke viskes ut som på plasma.. Men kan GARANTERE at det går fint å brenne inn bilde på LCD selv om det ikke sitter like lenge som på plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Har sett innbrennte logor på flere LCD, både thomson og philips. Men det er bare å slå av strømmen evt. nappe ut strømmen noen timer og så er det borte.. trenger altså ikke viskes ut som på plasma.. Men kan GARANTERE at det går fint å brenne inn bilde på LCD selv om det ikke sitter like lenge som på plasma.
    Men da er vel ikke bildet brent inn siden det forsvinner med å ta ut strømmen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Vel innbrenning på LCD er rett og slett ikke mulig, så dette har du ikke sett!!!!!
    Rett og slett fordi den ikke har noe fosfor belegg å lagge innbrenning i, og det sier seg selv at det ikke er noen form for innbrenning du har sett hvis det holder å nappe ut strømmen....!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Vel innbrenning på LCD er rett og slett ikke mulig, så dette har du ikke sett!!!!!
    Rett og slett fordi den ikke har noe fosfor belegg å lagge innbrenning i, og det sier seg selv at det ikke er noen form for innbrenning du har sett hvis det holder å nappe ut strømmen....!
    Vel.. Det er rett at det ikke er fosfor som kan brennes inn på en lcd skjerm. Men den kjemiske reaksjonen som blokkerer baklyset i en LCD skjerm blir svakere over tid når den er i bruk. Områder som er oftere aktive enn andre vil dermed svekkes mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jo, det er riktig, menne den prosessen du snakker om der er ikke gjort over natta, her snakker man mange mange mange mange timer, den fikses isåfall heller ikke med å slå av strømmen over her som nevt, så det kan da umulig være dette fenomenet de snakker om.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er et levende eksempel på at det kan skje i løpet av natten......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er et levende eksempel på at det kan skje i løpet av natten......
    Ååå? Har tv2 logoen brent seg fast på netthinna de?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Innbrenning

Kan nok tro at det kan bli innbrenning på plasma,men jeg tror dette er litt overdrevet.Har hadd plasma i over 1 år(Philips) å ser ingen tegn til innbrenning å jeg bruker den mye til stillestående grafikk,den har blant annet stått på en hel dag med sattelittmenyen stående på(forglemmelse) ingen tegn til innbrenning.

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Dette utsagnet medfører ikke riktighet! Vi bruker helt vanlige LCD skjermer i forbindelse med medisinske bilder(røntgen). Dette er skjermer som har til nå stått på i ca 1 år med mye at det samme bildet. Skjermene blir brukt aktivt om dag/kveld, men står stort sett ubrukte om natten. Her kan man tydelig se innbrenning av bildemenyer i hjørnene. Det hjelper ikke om skjermene skrus av.
    Jeg kan ikke gi deg noen vitenskapelige bevis bortsett fra hva øynene ser.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sovnet på sofaen etter en fuktig natt på byen med min Panny 42"pv500 på TVNorge. Våknet opp 10 timer senere, yepp eg har et sygt sovehjerta, med en liten innbrent "N" som jeg skimtet når det var hvit bakgrunn. Sleit litt da siden den ikke har rundet 100 timer enda. Men så tv den søndagen og på mandag så jeg ikke noen "N" lenger. Så jeg tror ikke det skal bli noe problem, for den TVNorge logoen er noe dritt!
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Her kan man tydelig se innbrenning av bildemenyer i hjørnene. Det hjelper ikke om skjermene skrus av.
    Jeg kan ikke gi deg noen vitenskapelige bevis bortsett fra hva øynene ser.
    Støttes.

Har også sett titalls LCD skjermer med veldig tydelig innbrenning av Windows-login skjermbilde i bedriftsdatarom, så screensavers er fortsatt ikke gått ut på dato selv om man har LCD.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Plasma er ut!"
    Vel, kansje "Plasma kommer til å være ut" ville vært mer rett, hjelper vel ikke å kjøpe LCD i dag fordi plasma kommer til å være ute en gang i fremtiden? Våger vel å påstå at pr i dag er det plasma som gjelder til "Hjemme-kino"-bruk hvis man skal ha skjerm å ikke projektor.

Panasonic utvider sin plasma-produksjon med en ny fabrikk, de har sikkert vurdert situasjonen. Panasonic har vel også hatt større suksess i flatskjerm-markede enn Sony så langt?
    Jeg er ikke noen plasma-fanatiker, kjøper gjerne LCD eller OLED eller hva det måtte heter neste gang jeg bytter TV, bare den er "best"

Ang innbrenning: Nå fortiden er det vel som oftest "Image-retention" som skjer på plasmaen, fossforet blir "overladdet" og lyser litt mer enn resten, med forskjellen fader ut langt fortere enn noen innbrenning.
    Men så får noen panikk og legger inn hysteriske overskrifter og spørmål i alle forum man er med i, inkl www.husflid.no. Dermed har alle "hørt" om en som fikk 30 000,- skjermen sin ødelagt av TVN-logoen eller den bleike rumpa til Jenna Jameson.
    Noen plasmaer får lettere image-retention enn andre, gjetter på at de billigere gjør det mer enn de dyre, selv om jeg kjenner flere som merker det på Pioneers nye skjermer.
    Har selv kun sett det en gang på min PV500, det var etter 10 timer med skjermspareren på! Ble borte etter noen timer med strømmen av.

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er sant. Har opplevd det selv.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •