Hjelp! Er alle plasma under 15k bare rølp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Er alle plasma under 15k bare rølp?

Uff! I dag hadde jeg bestemt meg for å være impulsiv og rett og slett gå inn i en butikk og kjøpe en 42" plasma (litt stupid, men ikke helt). Anyway, jeg gikk innom en av de større butikkene på Majorstua, men der ble jeg snar! Det var så elendige bilder at jeg ble først helt paff. Deretter ble jeg småforbanna og spurte en som jobbet der om dette var en spøk eller om de rett og slett bare var utrolig inkompetente.. Hvorpå fyren svarer at om jeg er ute etter bra bilder så bør jeg bare kjøpe Pioneer! Hvorpå jeg sier: Kanskje, men det blir ALDRI i denne butikken.

Etter dette gikk jeg innom 2 andre butikker, men mitt intrykk er at kvaliteten er stusslig i prisklassen under 20k. Jeg så på en Panasonic PA50 som var ok. Den kan jeg leve med, men jeg MÅ ha VGA-inngang.

Spørsmål: Er det mulig å finne en 42" plasma som har tilsvarende kvalitet som Panasonic, men med VGA (eller noen bedre)?

Spørsmål 2: Hvorfor i all verden er brunevarebutikkene så ufattelig inkompetente?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk mulig å finne en 42 tommers plasma som både er Panasonic og har vga-inngang! Den (lavoppløste) heter 42pwd8, og er ikke en tv, men en ren monitor. Den mangler dermed tuner og høyttalere, men hvis du har surround-anlegg og en eller annen form for ekstern tuner, skulle ikke det være noe problem.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    Spørsmål: Er det mulig å finne en 42" plasma som har tilsvarende kvalitet som Panasonic, men med VGA (eller noen bedre)?
    Nei - ikke til 14-15K, LG PX4RV vil være et like bra alternativ, men den er dyrere

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller lgpx3, den har også vga og hdmi inngang, og bildemessing synes jeg den er vel så bra som panasonic th-42pa50. du får den hvertfall for 16995, om ikke mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff! I dag hadde jeg bestemt meg for å være impulsiv og rett og slett gå inn i en butikk og kjøpe en 42" plasma (litt stupid, men ikke helt). Anyway, jeg gikk innom en av de større butikkene på Majorstua, men der ble jeg snar! Det var så elendige bilder at jeg ble først helt paff. Deretter ble jeg småforbanna og spurte en som jobbet der om dette var en spøk eller om de rett og slett bare var utrolig inkompetente.

Hvilken butikk på majorstua var dette? Jeg jobber på expert majorstua, og hadde du kommet inn til meg å spurt meg:

1.om jeg kødda
    2.om jeg var inkompetent

da hadde du nok ikke kjøpt tv av meg nei!!!!!!!

Det er greit å ha en lunken holdning til kjedene, men å behandle folk som dritt uten å skjekke om de faktisk er dritt først er forkastelig, og du burde rett og slett skamme deg (hvis du sa det du sa du sa(lol)).

Tv'ene i butikk ser dritt ut fordi kunder stiller dem til hælvete hele dagen lang og det er rett og slett ikke tid til å finstille dem hele tiden. Hadde du vært høffelig og spurt om du som den suverene finschmeckern du er kunne fått stille inn tv'ene, er jeg sikker på at du hadde fått det.

så her er hva du gjør:

1. tenk gode tanker
    2. smil
    3. vær høffelig
    4. spør saklige spørsmål

så skal du se det blir bra

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hjelp! Er alle plasma under 15k bare rølp?"

Grovt sett - ja

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel litt feil å bli forbanna på ei sjappe pga de faktisk viser hvor gode/dårlige skjermene der er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg tror jeg avventer hele investeringa litt. Impulskjøp av plasma er ikke aktuelt for meg!

Til han som ble såra på Expert på Majorstua! Jeg var innom dere også i dag og til ditt forsvar kan jeg si at dere hadde de beste bildene jeg så i dag. Det er ikke snakk om at jeg er arrogant eller uhøflig. Når en butikk har 20-30 skjemer som viser bilder som er dårligere enn den reisetv´n jeg kasta for 10 år siden pga dårlig bilde - da er det noe gærnt. Når de i tillegg er merka med HD-Ready og koster over 30k, da har man lov til å bli sjokkert. Dette er ikke tøys, bildene på de fleste skjermene var bare ufattelig dårlig. Dersom noen drømmer om at jeg skulle legge igjen 30-40 tusen basert på et slikt grunnlag så er de i beste fall falll naiv. Om du spør meg så mener jeg at det er en hån mot meg som kunde og forbruker. Jeg spurte selgeren om han syntes det var god markedsføring å vise så dårlige bilder. Da svarte han at det ikke var noe problem fordi det var masse folk som kjøpte likevel!!!!! Hvor arrogant er ikke DET! Beklager, men jeg er kunde og jeg har penga. Money talkes - Bullshit walks!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner helt klart poenget ditt og din synsvinkel men desverre fungerer det ikke slik i dagens forbrukerelektronikk handel. Hvis du vil gjøre et bra kjøp vil jeg annbefale deg å skjekke rundt på forumet her og finne den du har mest tro på. Dra til butikken å spør om du kan få innstille den og teste den litt. Kjøp og hvis du ikke er fornøyd etter et par dager pakk den pent inn i embalasje og lever tilbake (ALLE butikker med respekt for seg selv bør tar imot og gi deg mulighet til å bytte i annen tv).

Lykke til

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan skjønne at det er irriterende om en butikk har dårlige bilder på skjermene.
    Men du kan ikke laste betjeningen for dette (om det er sånn at folk stiller på bilde i tide og utide). Og har de en vare som ikke holder mål kan ikke selger klandres for dette.. Må nok betydlig høyere opp i systemet for å finne de som har med innkjøpsavtaler å gjøre.

Og til slutt: hvis du ikke hadde hatt noe særlig peil (som en gjennomsnitt-nordmann). Hvordan hadde du likt å blit kalt inkompetent eller fått en kommentar som "er du helt teit eller??"

Vil bare tillegge at jeg hverken jobber i butikk eller har gjort det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bør kunne gå an å være noe saklig når en som kunde er innom og sjekker produktene. "Kunden har alltid rett....." er et ordtak som ofte misforstås til å bety "Kunden kan oppføre seg som bortskjemt drittunge, med storkjefta egenutnevnt verdensmestermine.....bla bla"...
    Jobber ikke selv i sjappe, MEN dersom en kunde hadde vært direkte uhøflig i væremåte, ville jeg bedt ham dra til helv*** ut av butikken!

Når gjelder bildekvaliteten på utstillingene i butikkene, må vi huske at flatskjermene som de fleste nå er HD-Ready, ligger langt foran i utvikling enn hva vi i dag kan mate disse med. Dette er jo også årsaken hvorfor butikkene må mate dem med 576i signal, når TV'n først skal yte sitt beste på HD 1080i.

Vet man hva man skal ha, vil spec på TV hjelpe meget, deretter kan man ta TV hjem med 30 dagers "prøveperiode" hvor en kan få testet denne skikkelig f.eks via en PC for kjøring av HD 1080i demoer.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff! I dag hadde jeg bestemt meg for å være impulsiv og rett og slett gå inn i en butikk og kjøpe en 42" plasma
    Bestemt deg for å være impulsiv? Det sies om trønderne at de også er impulsive, bare de får tenkt seg om litt...

Høres ut som om du var ganske impulsiv inne i butikken ivhertfall. Men du har vel fått svaret ditt, det finnes ingen plasma-tv på 42" eller mer til 15 k eller mindre som tilfredsstiller behovet ditt. Bare å vente da, og ta frem impulsiviteten nærmere jul igjen, kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mange har lest litt vel mye mellom linjene her. Jeg har hverken kjefta eller kalt noen inkompetente i butikken. Jeg sa kun at jeg muligens kom til å kjøpe en Pioneer, men aldri i den butikken. Her på forumet har jeg sagt inkompetent og det står jeg for 100%.

Når noen her snakker om HD signal og 720p... glem det. Vi snakker knapt nok om tredjegerasjons kopiert vhskvalitet. Jeg snakker om bildekvalitet som mange ville klage på for 20 år siden.

Tviler på at noen her ville akseptert å vurdere å kjøpe en bil i 500-tusen kroners klassen når den under prøveturen ikke gikk over 50 km/t og dørene skranglet, lysene virket av og til og bremsene virket "litt". Da hjelper det lite om bilselgeren sier at det er greit fordi mange andre har kjøpt den.

Om man går inn i en litt seriøs hi-fi butikk i Oslo eller andre steder så har ofte butikken og de som jobber der litt respekt for seg selv og kunden. De bygger demo-rom og prøver å få anleggene tilå låte så bra som det lar seg gjøre. Det er ikke mer enn rett og rimelig. Men når det gjelder disse brunevare-kjedene så er alt tillatt. Det gjelder forøvrig ikke bare tv, men lydprodukter og data.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man går inn i en litt seriøs hi-fi butikk i Oslo eller andre steder så har ofte butikken og de som jobber der litt respekt for seg selv og kunden. De bygger demo-rom og prøver å få anleggene tilå låte så bra som det lar seg gjøre. Det er ikke mer enn rett og rimelig. Men når det gjelder disse brunevare-kjedene så er alt tillatt. Det gjelder forøvrig ikke bare tv, men lydprodukter og data.
    Nettop!!!!!

Disse butikkene er ingen dedikert hi-fi butikk i det hele tatt! det er forbruker elektronikk med en liten del dedikert til TV'er og lyd. Det kundesegmentet som typisk går til hifiklubben og hører/ser nøye før de kjøper er ikke de store kjedene veldig intereserte i. Derfor og KUN derfor overlever nisjebutikkene som hifi klubben på dagens marked, og takk gud for det. Hadde vært temmelig kjipt med bare de aller største kjedene på markedet.

Prøver ikke å forsvare den elendige billedkvaliteten rundt omkring, men det du må forstå at det er veldig lite vi/de som jobber i butikkene kan gjøre med det.

De tv'ene du så på expert majorstua (436xde/42pd7200/42pd6600 etc.) er alle koblet opp på en komponent splitter til dv585. Denne løsningen kostet butikken en betydelig sum og vi måtte kjempe hardt for å få skvisa det inn i budsjettet. Per dags dato er det den beste løsningen for å få ok bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt poeng er at kundene ikke må finne seg i dårlig kvalitet eller service. Om man er missfornøyd så bør man si fra. Jeg sier ikke at man skal være uforskammet, men dersom alle står med lua i handa og nikker så tror butikksjefene at ting er ok og putter mer overskudd i lomma på eierne. Marginene og volumet til mange av de butikkene jeg klager på har aboslutt økonimisk ryggrad til å gi kundene den service de fortjener.

Dersom kjedene og de som arbeider der får nok mange klager så kan det hende at meldinga når frem til beslutningstakeren i butikken og at noen skjønner at servicene ikke tilfredstiller kundens forventninger. Det er uansett kundene som butikkene lever av.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Bør kunne gå an å være noe saklig når en som kunde er innom og sjekker produktene. "Kunden har alltid rett....." er et ordtak som ofte misforstås til å bety "Kunden kan oppføre seg som bortskjemt drittunge, med storkjefta egenutnevnt verdensmestermine.....bla bla"...
    Jobber ikke selv i sjappe, MEN dersom en kunde hadde vært direkte uhøflig i væremåte, ville jeg bedt ham dra til helv*** ut av butikken!

Du skulle bare visst hvor mange som oppfører seg slik..Det er noen ganger man kan bli flau på kundenes vegne.. Mange synker virkelig dypt bare pga noen få stusslige kr. (sett til og med folk klage på 50øringen).

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    En viktig ting å huske på når en sjekker Plasma/LCD HD-Ready TV'er i butikken, så har det egentlig lite for seg å bedømme disse ut fra TV bildet en faktisk ser i butikken.

De fleste av disse TV'ene skinner først når et skikkelig signal mates inn i HDTV 1920x1080i, "problemet" vil da kunne snus rundt og få nærmest ALLE HD-Ready flatskjermer til å se MEGET bra ut!

De fleste butikker tyr oftest til å vise en animert film fra DVD på disse utstillingene, rett og slett fordi "Finding Nemo" ser MYE bedre ut enn vanlig NRK1, TV2 osv.

Hadde butikkene koblet til en f.eks DVHS spiller istedet, og latt kundene få se skjermene i HD, ville sannsynligvis salget øket betraktelig.

En kan jo bare teste dette på LCD skjermen på pc'en hjemme. Hvis en f.eks har en 17" skjerm, som er beregnet på oppløsning 1280x1024, ser bildet forferdelig dårlig ut med oppløsning 800x600....settes oppløsningen til "pr pixel" 1280x1024, er bildet sylskarpt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her jeg bor har expert koblet Alle Plasma LCD på denne måten

DVD tilkoblet en videomaskin med RF out
    Som så er koblet til antenneanlegget

De kunne like godt lavære å pakke de opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig merkelig at salgssjefer i de store kjedene IKKE skjønner at den vanlige mann i gata forventer et bedre bilde på en HDTV til >20k.

Dersom man ikke har særlig innsikt i hva disse skjermene kan prestere, men kun regner bildet som vises når disse er utstilt i butikkene, er det merkelig at det i hele tatt blir solgt en eneste flatskjerm TV i dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    Skjønner helt klart poenget ditt og din synsvinkel men desverre fungerer det ikke slik i dagens forbrukerelektronikk handel. Hvis du vil gjøre et bra kjøp vil jeg annbefale deg å skjekke rundt på forumet her og finne den du har mest tro på. Dra til butikken å spør om du kan få innstille den og teste den litt. Kjøp og hvis du ikke er fornøyd etter et par dager pakk den pent inn i embalasje og lever tilbake (ALLE butikker med respekt for seg selv bør tar imot og gi deg mulighet til å bytte i annen tv).

Lykke til
    Hehe akkurat på punktet med å komme tilbake å bytte produktet hvis du ikke er fornøyd er vel ikke expert helt på høyde, der er dere jo nesten værst i klassen.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •