Hjelp! Er alle plasma under 15k bare rølp? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har da ingenting å si hva de enkelte kjedenen tjener inn i grossistleddet for oss som står i butikken og har ansvaret for å produsere tall. Sorry ass folkens, elkjedene expert/elkjøp/lefdal er for vanlige folk. Å klage over at disse kjedene ikke har lytterrom er så hinsides patetisk at jeg nesten må le. Alle må jo skjønne at det lønner seg å selge 200 stk. hjemmekino anlegg til 4999 i steden for 1 stk til 30.000-40.000.

Slutt å skuff deg selv og gå heller rett til hifi klubben etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men vi kan jo fortsette med ett lite tall eksperiment.
    En kjede kjøper inn X antall tv'er til 10 000,- eks mva + 3% fraktkostnader fra produsent. For å dekke lagerkostnader bruker mange bedrifter å legge til 20-30%. i eksempelet sier vi 25%. Tv'en som i utgangspunktet kostet 10 000,- koster nå 12 875. tv'en er da allererde blitt 28,75% dyrere før moms, fortjeneste til butikk osv. Så det er ikke så rart at levrandører selger til en lavere pris til kjedene enn hva butikkene får opp i systemet sitt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke å rart at servicenivået i Norge er så lavmål når forbrukerne er så ukritiske som folk antyder her. - Ikke klag, finn deg i alt, butikkene kan ikke demonstrere produktene de selger fordi det er for dyrt..... Herregud for noen argumenter. Typisk norsk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei men det finnes butikker som sikter mot ulike segmenter av markedet. Alt fra de som sikter mot masse markedet, og de som sikter mot ulike nisjer. De kravene du fremsetter tyder jo på at en nisjebutikk som HFK osv vil tilfredstille dine behov. Dine behov er ikke hva kjedene i hovedsak vil tilfredstille og de vil heller ikke gjøre det før store deler av markedet er villig til å betale det det koster

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. På lørdag var jeg i Tromsø og var innom et par butikk-kjeder for å se om det muligens kunne være mulig å få noen nye intrykk. Men, neida. En ting er at alle skjermene er dårlig kalibrert, men kvaliteten på tv-signalet er det samme som ellers. -Elendig

Dette har ingen ting med å være kresen å gjøre. Stort sett hva som helst ellers av kapitalvarer man vurderer å kjøpe, ønsker man å teste og å danne seg et realistisk intrykk av hva det yter eller leverer. Man forventer å få se produktet fra sin beste side, enten det gjelder klær, biler, data eller brunevarer. Man kan altids forsøke åunnskylde at butikkeierne er kjipe eller grådige, men det kan uansett ikke forsvares. Dårlig service er dårlig service - åkke som.......

I rest my case................

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Tv signal vs dvd

Hei

Min personlige mening er at en butikk burde vise skjermene med dvd signal tilkoblet best mulig til plasma/lcd. Grunnlaget for dette er at dersom man holder seg innenfor rimelighetens grenser hva gjelder signalkilde, vil dette være et bilde som er representativt for hva skjermen kan yte. Dersom du viser et tv bilde på skjermene viser du i stor grad bare hvilket mottak den enkelte forretning har (jada jeg vet at bildebehandlingen i skjermen ville spillt inn her men signalet tar største parten av jobben). Dette gjelder selvfølgelig å informere kundene om, fortelle de at dette er det skjermen yter, og at tv signalet vil spille inn på hva slags bildekvalitet man ender opp med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært innom Elnor på majorstua, lefdal i sandvika og elkøp på samme sted endte jeg opp med en TV hos lefdal.

Dette var en rimelig 42" thomson til litt under 10.000. Denne TV gjør jobben som "OL tv" perfekt. Hva noen skal med en Pioneer til 40.000 for å se på ol er meg 100% uforståelig.

Dette var på formiddagen og jeg brukte ca 30 minutter i hver butikk. (vi snakker her om en tv rundt 40"(37-42")

Elnor, kom inn i butikken, ruslet litt rundt, fikk litt hjelp. Fikk beskjed om at jeg bør bruk 20.000 på en tv for å se ol. Jeg informerte om at TV'en ikke skulle brukes hjemme og kun til OL. Selgeren var hyggelig han, men så muligens litt ustelt ut. Generelt litt dårlig inntrykk av service/butikk. Flott "sony" utstillig men resten bar litt preg av "palle" salg. De hadde en Telefunk (tror jeg) som etter å ha snakket med selgeren mistet lysten på. (telefunk klinger itillegg dårlig i mine ører)

Hos lefdal ble jeg møtt av en pent kledd mann som ba meg trekke kølapp, det gjorde jeg og jeg fikk fort hjelp. Vi kom frem til at Thomson plasma 42" ville gjøre jobben. Den var billigst men selgeren sa den var nedsatt et par tusen og anbefalte den fremfor de andre modellene i samme prissegment, da den var nyere og hadde bedre teknologi.

Jeg dro videre for å sjekke elkjøp før jeg bestemte meg.
    Hos elkjøp måtte jeg og vente en stund, en god stund. Kanskje 20 minutter. Og når det ble min tur viste det seg at tv'en de hadde i avisen sin til 10.000, den hadde de ikke utstilt, men de hadde modellen over, og de var nesten likt bilde..(men den var en del tusen dyrere(rundt 5000 kanskje), selgeren mente jeg kunne sammenligne bildet 100%..) Bestilligstid 2 uker. Jeg fortalte dem at jeg fikk gå på lefdal å kjøpe der isteden, da sa de at "nei, det må du ikke gjøre, vi har bedre tv'er og matcher pris, de fleste kommer til oss fra lefdal!" At jeg måtte vente 2 uker på tv'en jeg skulle bruke dagen etterpå(ol åpning) var tydeligvis ikke så viktig for han

Vel tilbake hos Lefdal fikk jeg igjen kjapp service og kjøpte tv'en. Kjørte rundt til lageret og fikk god service og hjelp med varene ut i bilen. Det selgeren ikke hadde opplyst om var at tv'en måtte transporteres stående, men det viste lageret og vi fikk den såvidt inn i bilen.

Poenget mitt er at jeg skulle ha en TV til titusen. Jeg kjøpte der jeg følte meg best. Der jeg fikk best service. Der betjeningen fremstod som seriøse. De var godt kledd. Høfflig. Og respekterte at jeg ville ha en TV til 10.000.

Jeg er ganske teknisk av meg når det kommer til datautstyr, bygget flere maskiner, hatt vannkjølingssystemer med peltier kjøling og setter meg fort inn i ting. Men når jeg skal ha en ok tv som skal henge på jobben er det fullstendig irrelevant med alle disse tekniske data selgere slenger kommer med. Der tror jeg mange selgere gjør en feil. En ting er at en tv har godt kontrast nivå, men si nå det isteden for å oppgi tallet 3000:1 eller oppløsning for den saks skyld.

Nå snakket jeg riktignok ikke med mer enn 3 selgere og folk er jo forskjellige, skal ikke legge noe "skyld" på hverken elnor eller elkjøp, men følte rett og slett jeg fikk bedre hjelp hos lefdal.

Og elnor har noe å lære hos de 2 store. En selger i et par pene mørkebukser med en hverdagslig skjorte ser mye mer "service minded" ut, enn en (for å smøre litt på) slask i olabukser, t skjorta stappet nedi buksen og ubarbert...

Og til dere som er ute etter state of the art utstyr, dere får ta med dere animasjonsfilmer og ta turen ned på de tyngre hifi stedene i byen ohfc, hfh, hfc osv... Lefdal, elkøp og elnor er ikke stedet å være. (til tross for at de har en del gromme modeller...)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    Det er ikke å rart at servicenivået i Norge er så lavmål når forbrukerne er så ukritiske som folk antyder her. - Ikke klag, finn deg i alt, butikkene kan ikke demonstrere produktene de selger fordi det er for dyrt..... Herregud for noen argumenter. Typisk norsk!
    Enig med DottCom.De store kjedene "kappes" om å ha flest kvadratmeter med vegg , fullpakka med flatskjermer.Tydlig at innkjøpet styres sentralt.Og butikkene lesses ned med varer.Hva om innkjøpet kan konsentrere seg om de gode varene og begrenser utvalget sitt.Men neida,en normal forbruker nærmest drukner i typer/modeller.Det SKAL se svært & fint ut.
    Og de aller fleste går på limpinnen og sluker rått det selgeren sier.
    Men,...det er en del av oss som stiller spørsmål av teknisk art.
    Dette kan dessverre kjede-selgere svare på.At ikke det til enhver tid er minst EN som har spisskompetanse på f.eks flatskjermer er trist. TV idag er blitt veldig avanserte og krever sitt av kunnskap.
    Og en annen ting.Har man endelig bestemt seg for en modell ,kan du ta deg f... på at denne ikke er på lager.Det kommer inn imorgen...
    Selv er jeg kun innom de store kjedene når noe småplukk skal handles inn.
    Skal jeg brenne av 10-20.000 eller mer , går turen til seriøse butikker MED kunnskap.
    Og de finnes heldigvis ennå noen igjen av.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    Huff så fælt vi har det.... Husk det er lettere å tilpasse seg til systemet enn å prøve å tilpasse systemet etter deg.

Newcomer theom sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool 90%..

.. av alle som kjøper plasma eller lcd i dag kjøper fordi apparatet er nettopp flat tv. Hadde de vært skrudd av i butikken hadde de kjøpt allikvel uten å teste. Blir litt feil å si at det er betjeningen sin skyld.. videre så skal det vel tas med til deres forsvar at de har et kabelsignal inn i butikken som de splitter til 20-30 enheter..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZUMO
    Huff så fælt vi har det.... Husk det er lettere å tilpasse seg til systemet enn å prøve å tilpasse systemet etter deg.
    Det er vel det mest "demokratiske" utsagn så langt her på forumet. Stalin ville ville sikkert ansatt deg som "slagordminister".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har foresten kjøpt meg ny plasma. Det ble en LG Px4R. Ironisk nok så gikk jeg tilbake til den butikken jeg kritiserte i begynnelsen av denne tråden og da så nøyere etter på veggen med LG-skjemer ble jeg helt overbevist. Jeg kjøpte ikke skjermen der, men fikk en svært god deal et annet sted. Poenget mitt er at de hadde skikkelig gode bilder på de LG-skjermene, HD og høy kvalitet på DVD. Det er klart at dette selger. Jeg hadde nesten gitt opp å kjøpe større skjerm enn 32", men etter å ha sett hvor bra det kan være så bestemte jeg meg på flekken og kjøpte ny skjerm i løpet samme dag.

For å si noe om LG PX4R så er jeg stålende fornøyd. Bruker den mest sammen med VGA-utgangen på Mac'en til å spille dvd. Etter litt småjustering etter så er dette kansje det beste bildet jeg noen gang har sett på en 42". Hadde ikke trodd det var mulig å få så bra bilder med plasma. HD-filmer er helt utrolig bra.

Min konklusjon: Vis kundene hvor bra bilder det er mulig å få på de ulike produktene. Da får de en referanse og har noe å strekke seg etter. Når de da kommer hjem og synes resultatet er dårligere enn i butikken så kanskje de velger å oppgradere det som evt. er for dårlig. Det viktigste er vel at 1) Butikken tjener penger og 2) Kundene får gode produkter, naboene kommer og beundrer, alle er fornøyde, naboen går til samme butikk og kjøper en litt større modell - butikken tjener enda mer penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Mye tull ute å går her.

I vår butikk har vi ca 105 stk fjernsynsapparater utstilt totalt. (og over 80 av dem er nå flatskjermer)

1. Er det noen som kan gi meg et prisoverslag hva det vil koste å gi HDMI til alle flatskjermeene? I vår butikk ville et slikt opplegg kostet over 200k. (vi spurte om dette når vi fikk bygd nytt antennesystem til TV veggen)

Vi ville brukt evigheter på å tjent inn disse utgiftene, for det er et fåtall apparater vi ville solgt ekstra grunnet det. (noen av skjermene er allerde koblet opp med hdmi, men de står spesielt plassert opp og vi merker ingenting på salget grunnet det.)

2. Som noen andre kommenterte før i tråden. Å kjøre for godt signal er ingen god ide. VI har fatt 2 stk Pioneer 436 levert tilbake i løpet av vinteren grunnet vi demonstreret den på HDTV. I begge tilfellene ble kunden svært misfornøyd med resultatet hjemme i forhold til butikk. (å ja det kommer alltid frem at det er HDTV det kjører på). VI kjører derfor i mest mulig grad på analog kabelsignal som kommer fra en DVD spiller som blir RF moderert. Dette signalet er på nivå med det beste analoge kabeltvsignalet som er tilgjengelig for folk flest. (folk generelt kjører analog og ikke digitalt desverre) , og jeg mener det er langt viktigere for kunden å vite hvordan bildet er på signalet som ligner det han har hjemme enn å kunn demonstrere på DVD/HD signal som alltid ser bra ut.

3. Og til trådstarter. Latterlig holdning til butikkansatte! Jeg er sikkert på at det finnes mange ansatte både i expert og elkjøp som kan langt mere en gjenomsnittet på forumet her.
    Er det lett for kunde å velge mellom alle 105 tv'ne ? i snitt 20 i hver størrelse ?? Less Is more...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse 105 vil jeg kanskje si at det selges 20 forskjellige modeller. Resten er hyllefyll. f.eks så har man jo fort 20 forskjellige 32" LCD apparater, men det selges kanskje bare 3-4 av disse. Svært mange av modellene blir det aldri solgt av bortsett fra den ene utstillingsmodellen. (ofte grunnet at det finnes bedre appratert til samme pris)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •