Hjelp! Er alle plasma under 15k bare rølp? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :-) Endelig noen som tar meg i litt forsvar.

Mine erfaringer med retur hos Elkjøp og Expert er ikke de aller beste. Dessuten blir det meningsløst om man skal drive å frakte svære monsterskjermer frem og tilbake til butikken etterhvert som man har funnet dem for dårlige. Dersom dette er policy så tror jeg det kan bli svært ulønnsomt for butikkene.

Det er mye lettere å imponere en kunde med et godt førsteintrykk i butikken. Når kunden har hatt en middels tv hjemme noen dager og han begynner å se forbi design og størrelse, er det lett å bli irritert over feil og mangler.

Derfor: Det er bedre å ha en litt restriktiv holdning til retur når kunden handler i butikken, men da må kunden får et realistisk intrykk av varen FØR han tar frem kredittkortet.

Om noen spør meg (hvilket ingen har gjort enda) så mener det det er slurv og slendrian og det ikke finnes unskyldninger for å vise så elendige bilder som oppleves hos mange av kjedene. Problemet er i mindre grad at folk har rotet med kaliberingen (noe som er et fremmedord hos de fleste), men at kvaliteten på signalet er så dårlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde kanskje blitt fornøyd hvis man hadde kjørt HDTV på samtilige skjermer for så å si: " Se så bra!". Problemet er at mannen i gata hadde blitt svært misfornøyd når han da kommer hjem og kobler denne skjermen til analog kabel for bildet ble jo ikke like godt som i butikk. Kan love at han kommer tilbake og kjefter deg huden full

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DottCom
    :-) Endelig noen som tar meg i litt forsvar.

Mine erfaringer med retur hos Elkjøp og Expert er ikke de aller beste. Dessuten blir det meningsløst om man skal drive å frakte svære monsterskjermer frem og tilbake til butikken etterhvert som man har funnet dem for dårlige. Dersom dette er policy så tror jeg det kan bli svært ulønnsomt for butikkene.

Det er mye lettere å imponere en kunde med et godt førsteintrykk i butikken. Når kunden har hatt en middels tv hjemme noen dager og han begynner å se forbi design og størrelse, er det lett å bli irritert over feil og mangler.

Derfor: Det er bedre å ha en litt restriktiv holdning til retur når kunden handler i butikken, men da må kunden får et realistisk intrykk av varen FØR han tar frem kredittkortet.

Om noen spør meg (hvilket ingen har gjort enda) så mener det det er slurv og slendrian og det ikke finnes unskyldninger for å vise så elendige bilder som oppleves hos mange av kjedene. Problemet er i mindre grad at folk har rotet med kaliberingen (noe som er et fremmedord hos de fleste), men at kvaliteten på signalet er så dårlig.

Javel! for å gjøre deg fornøyd skal vi begynne å vise finding nemo 24/7 så alle skjermene blir helt konge HELE tiden....... da får vi jo fornøyde kunder som aldri kommer tilbake!!!!!!!!!111111oneoneone.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zumo skjerpings, du må da vel si deg enig i at skjermene ihvertfall burde vises ihvertfall nogelunde bra? og ikke mindst at ihvertfall kjører de med likt signal hvis de først skal slurve med det første! Jeg kan jo ta et eksempel, dette omfatter lefdal og ikke expert, men er vel det samme hos dere.

Jeg var og så på 2 tv'er i samme størrelse, den ene faktisk betydlig rimligere enn den andre, og selgeren anbefalte meg selvfølgelig den dyreste som jeg hadde regnet med, problemet var bare at den rimligste hadde et utrolig mye bedre bilde enn den andre, jeg spørte jo seff hvorfor han anbefalte den dyreste da den andre helt klart hadde bedre bilde og fikk derfor beskjed at den ene rett og slett stod og fikk bedre tv signaler enn den andre, jeg spørte da om han kunne switche om så jeg kunne se på den dyre signalene som den rimlige mottok, dette var desverre ikke mulig fikk jeg da beskjed om.. da snakker man fisk.

Du sier også at det bare er å ta med seg tven hjem, prøve, og levere tilbake hvis man ikke er fornøyd, dette spørte jeg om på en expert butikk, og fikk beskjed om at hvis man først hadde tatt den med seg hjem, så hadde de desverre ingen mulighet for å ta produktet tilbake, så det er et dårlig argument fra din side å bruke her

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

30 dagers åpent kjøp på Expert

Jeg sendte en mail til kundeservice hos Expert vedrørende åpent kjøp (angrefrist) i 30 dager og fikk følgende svar:

Hei

Expert Bonus butikkene har dette, men ikke på data, foto, personlig pleie og spesialtbestilte produkter.

Med vennlig hilsen
    Expert Norge AS

Anita S. Gjengedal
    Kundesenter

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye tull ute å går her.

I vår butikk har vi ca 105 stk fjernsynsapparater utstilt totalt. (og over 80 av dem er nå flatskjermer)

1. Er det noen som kan gi meg et prisoverslag hva det vil koste å gi HDMI til alle flatskjermeene? I vår butikk ville et slikt opplegg kostet over 200k. (vi spurte om dette når vi fikk bygd nytt antennesystem til TV veggen)

Vi ville brukt evigheter på å tjent inn disse utgiftene, for det er et fåtall apparater vi ville solgt ekstra grunnet det. (noen av skjermene er allerde koblet opp med hdmi, men de står spesielt plassert opp og vi merker ingenting på salget grunnet det.)

2. Som noen andre kommenterte før i tråden. Å kjøre for godt signal er ingen god ide. VI har fatt 2 stk Pioneer 436 levert tilbake i løpet av vinteren grunnet vi demonstreret den på HDTV. I begge tilfellene ble kunden svært misfornøyd med resultatet hjemme i forhold til butikk. (å ja det kommer alltid frem at det er HDTV det kjører på). VI kjører derfor i mest mulig grad på analog kabelsignal som kommer fra en DVD spiller som blir RF moderert. Dette signalet er på nivå med det beste analoge kabeltvsignalet som er tilgjengelig for folk flest. (folk generelt kjører analog og ikke digitalt desverre) , og jeg mener det er langt viktigere for kunden å vite hvordan bildet er på signalet som ligner det han har hjemme enn å kunn demonstrere på DVD/HD signal som alltid ser bra ut.

3. Og til trådstarter. Latterlig holdning til butikkansatte! Jeg er sikkert på at det finnes mange ansatte både i expert og elkjøp som kan langt mere en gjenomsnittet på forumet her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere ville brukt lang tid på å tjene inn 200 k hvis dere er en butikk som har en størrelse nok til at dere har 80 flatskjermer utstilt? Hvor mange flatskjermer selger dere løpet av en mnd? og DB'en til kjedene er vel ikke akkurat små på flatskjermer!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest innlegg fra diverse personer som tydeligvis arbeider i noen av de omtalte butikkene, så blir jeg ikke forundret over at standarden er så elendig som den er.

"Ikke vis folk skikkelige bilder fordi de blir skuffet når de kommer hjem??? Er det mulig??? Jeg påstår at de fleste som enda har en 4-5 år gammer CRT hjemme har MYE bedre bilde enn det mange av de omtalte butikkene kan fremvise.

Hvorfor har seriøse forhandlere bygget lytterom til hundretusenvis av kroner? Fordi at kunden skal bli skuffet når han kommer hjem med produktene og de ikke spiller like bra som i butikken? Jeg er målløs. Dette viser litt av problemet med boksepushere som ikke tar kundene på alvor!

Og når det gjelder kunnskapsnivå og erfaring så tror jeg ikke dette er et tema som vil favorisere noen av de nevnte butikkjedene i særlig grad.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor har seriøse forhandlere bygget lytterom til hundretusenvis av kroner? Fordi at kunden skal bli skuffet når han kommer hjem med produktene og de ikke spiller like bra som i butikken? Jeg er målløs. Dette viser litt av problemet med boksepushere som ikke tar kundene på alvor!
    En kunde som går til en sånn HiFi-butikk er kanskje av den typen som også er opptatt av optimal materialkilde, digital parabol, HDMI etc etc.

Må si jeg skjønner argumentene til de store kjedene, og jeg tror den vanlige mannen i gata vil føle at de blir lurt hvis butikken stiller ut tv'n med kilde/signal som får ting til å virke mye bedre ut enn hva som er realistisk i egen stue.

På en måte så blir det som å få demonstrert en bil som er trimmet og tunet for å vise bilens potensiale, men når du får den hjem i garasjen så er den helt standard.

Jeg som alle andre skjønner poengene dine, men du tar helt av. Du bør holde deg til en HiFi-butikk som har en nisje som passer for deg. Men jeg er enig med deg i at de store kjedene burde ha tunet inn tv'ne ordentlig. Irriterer meg stadig når jeg er innom ekspert bonus. Det er helt latterlig hvordan de viser fram projektorer. De har et slags billig dritt-telt over som ikke hjelper mot lyset i det heletatt. Umulig å gjøre seg opp et valg der. Du ser kanskje 20% av bildet på lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Dere ville brukt lang tid på å tjene inn 200 k hvis dere er en butikk som har en størrelse nok til at dere har 80 flatskjermer utstilt? Hvor mange flatskjermer selger dere løpet av en mnd? og DB'en til kjedene er vel ikke akkurat små på flatskjermer!!!
    Ja faktisk så ville vi nok brukt svært lang tid på dette.
    Vi selger vel sikkert 20 flatskjermer i løpet av en dag nå, men mange av disse selges jo som kjent med tap. Jeg kommenterte i en annen tråd at min totale fortjeneste for 2005 var under 10% (alle typer brunevarer) for 2005 og av disse så er flatskjermene noe av det vi tjente minst på. (tror faktisk at hvis vi kun ser på flatskjermen uten tilbehør/forsikring så tror jeg vi gikk i tap i fjor grunnet fallende priser/lagervarer)

Med normalt signal så er det faktisk enklere å se forskjell på apparatene og det kan jo faktisk hende at hdmi signal ville ført til mindre fortjeneste grunnet at folk ville valgt de rimeligste apparatene da forskjellene til de dyrere er mindre med godt signal.

Men jeg tror nok at i løpet av 2007 så har vi på plass HDMI signal til alle. (grunnet at det er den enkleste måten å distribuere HDTV signal)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tulleargument som ikke henger på greip. Når du stikker på en hifibutikk med lytterom så ønsker man å lytte på utstyr med noenlunde samme egenskapene som det utstyret du har. Hvis man stikker på hifiklubben og vil lytte på noen nye høyttalere så er man som regel ikke interessert i at de kobler til Classe fortsterkere og cd spillere i hundretusenskroners klassen til B&W 603 når du prøverlytter når du selv har en rimelig NAD3020 forsterker.

Hvis du kommer innom butikken og er interessert i hvordan en TV er med tilkoblet HDMI så er det ikke noe problem for de fleste kjeder å fikse dette heller.

Og når det gjelder kunnskapsnivå og erfaring så tror jeg ikke dette er et tema som vil favorisere noen av de nevnte butikkjedene i særlig grad.
    JEg tror faktisk at i mange tilfeller har kjedeansatte større kunnskap om andre produkter enn hva de selger enn hva f.eks ansatte i spesilistforretninger. Jeg vet mange (inkludert meg) som har full oversikt over NAD, Denon og HK sine forsterkere utstyr, men hvis du stikker på klubben og spør om egenskapene til Yamaha eller Pioneer i forhold til Denon så har de som regel ikke peiling på hva konkurrende utstyr tilbyr.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Hvis du kommer innom butikken og er interessert i hvordan en TV er med tilkoblet HDMI så er det ikke noe problem for de fleste kjeder å fikse dette heller.
    Er enig i mye av det du sier, men ikke dette. Jeg pleier som regel å be om å få se det jeg (eller kjente) eventuelt skal kjøpe med en skikkelig spiller, og får alltid beskjed om at det er altfor mye arbeid, at de ikke har riktig kabel liggende, at de ikke kan pakke opp noen DVDer. Har prøvd tre-fire Elkjøper og et tilsvarende antall Ekspert med samme svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bilde på Samsung sine tv'r er fint til en hyggelig pris. Men generelt synes jeg LCD er et mye bedre alternativ til pc'n. Så hvis jeg var deg ville jeg sammenlingnet egenskapene til LCD mot plasma

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert arrestert på dette, men spør du meg er alle Plasma under Pioneer sin 43"/50" sak til 33k/43k bare rølp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Er enig i mye av det du sier, men ikke dette. Jeg pleier som regel å be om å få se det jeg (eller kjente) eventuelt skal kjøpe med en skikkelig spiller, og får alltid beskjed om at det er altfor mye arbeid, at de ikke har riktig kabel liggende, at de ikke kan pakke opp noen DVDer. Har prøvd tre-fire Elkjøper og et tilsvarende antall Ekspert med samme svar.
    Det er isåfall alt for dårlig av betjeningen.

(men jeg kan forstå at noen ikke orker det hvis man er eneste på jobb og det står 10 stk i kø) (dårlig service overfor deg, men gjøres kanskje for å unngå lang ventetid for 10 andre)

Uansett, jeg drasser ofte rundt på Toshiba med HDMI rundt på forskjellige skjermer etter ønske til kunder.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal
    Bestemt deg for å være impulsiv? Det sies om trønderne at de også er impulsive, bare de får tenkt seg om litt...
    He he, jeg er Trønder. Kjøpte en 50" Fujitsu-Siemens P50-2H på impuls, usett.

Synes ikke man skal henge ut trøndere som uimpulsive!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Ja faktisk så ville vi nok brukt svært lang tid på dette.
    Vi selger vel sikkert 20 flatskjermer i løpet av en dag nå, men mange av disse selges jo som kjent med tap. Jeg kommenterte i en annen tråd at min totale fortjeneste for 2005 var under 10% (alle typer brunevarer) for 2005 og av disse så er flatskjermene noe av det vi tjente minst på. (tror faktisk at hvis vi kun ser på flatskjermen uten tilbehør/forsikring så tror jeg vi gikk i tap i fjor grunnet fallende priser/lagervarer)
    Du jobber som avd. leder ?
    Jeg veit ihvertfall på en del av merkene så oppererer dere med tja, ganske mer enn 10% fortjeneste, da jeg igjenom jobben veit hva dere faktisk kjøper inn en del av disse TVene for
    Nå veit jeg ikke på hvilket nivå du sitter i kjeden, men jeg går utifra at elkjøp, lefdal, expert osv oppererer med en ikke reel db som selgerne ser, som regel så er den kostprisen selgeren får opp i CRM systemet sitt kunstig høy, rett og slett fordi butikken legger på en haug med variable "kostnader" på den riktig innkjøps prisen.

Jeg jobber som selger selv, og dette gjelder også kostprisene vi opperer med også, vi selger mye til kostpris, eller under for den saksskyld og det vil ikke si det samme som at butikken / firmaet taper på dette

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpsloven??

Leser innleggene overfor og kan ikke unngå å se en viss komikk i det hele. Mye morrosamt som kommer frem her.

Det jeg lurer på når en diskuterer hvorvidt butikkene tar tilbake utsyr som kunden ikke er fornøyd med eller ei, og hvorvidt de forskjellige kjeder eller butikker er verstinger, hvorfor er det ingen som nevner Kjøpsloven som skal klart garantere en returrett innen 8 dager med "no questions asked" og 30 dagers full returrett?

Her har forbrukeren rettigheter som butikkene helst prøver å late som ikke eksisterer og de bruker mange triks på overbevise kundene om noe annet!

MVH
    AudioGuard

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av warelf
    Du jobber som avd. leder ?
    Jeg veit ihvertfall på en del av merkene så oppererer dere med tja, ganske mer enn 10% fortjeneste, da jeg igjenom jobben veit hva dere faktisk kjøper inn en del av disse TVene for
    Nå veit jeg ikke på hvilket nivå du sitter i kjeden, men jeg går utifra at elkjøp, lefdal, expert osv oppererer med en ikke reel db som selgerne ser, som regel så er den kostprisen selgeren får opp i CRM systemet sitt kunstig høy, rett og slett fordi butikken legger på en haug med variable "kostnader" på den riktig innkjøps prisen.

Jeg jobber som selger selv, og dette gjelder også kostprisene vi opperer med også, vi selger mye til kostpris, eller under for den saksskyld og det vil ikke si det samme som at butikken / firmaet taper på dette
    Dette har du delvis rett i. Jeg har selv jobber på Elkjøp i halvannet år, riktignok ikke som avdelingsleder men som selger. Men jeg har likevel foretatt innkjøp.
    Når dette blir gjort legger man inn prisen på datasystemet som man har avtalt med grossisten. Når ma ner inne i salgsmenyen er BFen justert ned 5,5%, men dette er ingen hemmlighet. Samtlige av selgerne er klar over det. Og det er ikke til å legge skjul på at mange produkter blir solgt til kostpris pluss moms eller under dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audioguard
    Leser innleggene overfor og kan ikke unngå å se en viss komikk i det hele. Mye morrosamt som kommer frem her.

Det jeg lurer på når en diskuterer hvorvidt butikkene tar tilbake utsyr som kunden ikke er fornøyd med eller ei, og hvorvidt de forskjellige kjeder eller butikker er verstinger, hvorfor er det ingen som nevner Kjøpsloven som skal klart garantere en returrett innen 8 dager med "no questions asked" og 30 dagers full returrett?

Her har forbrukeren rettigheter som butikkene helst prøver å late som ikke eksisterer og de bruker mange triks på overbevise kundene om noe annet!

MVH
    AudioGuard
    Hehe. Det er litt morsomt at du syns ting er morsomt fordi du tar helt feil.
    Det finnes INGEN, jeg gjenter INGEN ting i forbrukerkjøpsloven som gir folk rett til å returnere noen ting som helst. EN butikk kan fint nekte å ta ting tilbake 5 minutter etter de har solgt det. (ved nettkjøp har man derimot 14 dagers angrefrist).

Så neste gang du er bastant så er det kanskje en fordel å sjekke opp ting.
    Desverre finnes det mange kunder som tror dette, jeg vet ikke hvor mange ganger kunder er sure fordi andre butikker nekter å ta ting tilbake, de blir overrasket hver gang jeg sier at det har de fullt rett til. Det er alt for mange som tror de kan loven.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •