Pdp436xde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Pdp436xde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pdp436xde

Hei

Har nettopp kjøpt denne TVen, lurer på om noen har noen tips til innstillinger, kalibrering etc. TVen skal henge i stuen til mamma og pappa. For det meste hvite vegger, spotter i takene, men disse kan skrus av/dimmes helt ned.

Vurderer også denne digitaltuneren
    ( http://www.satelitt1.no/product_info...products_id=11 )
    De skal sette inn en modul som gjør at jeg kan kjøre både viasat og canal digital kort (ikke samtidig).

Alternativet er en annen dekoder, med DVI utgang, som de får inn i løpet av uken. Dersom "modulen" er kompatibel med denne, går jeg for den, men kjøper da DVD med hardisk ettersom denne tuneren ikke har hardisk.

Noen kloke hoder med noen tips til innstillinger, kabler etc?

På forhånd takk for hjelpen! :

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikevil
    Hei

Har nettopp kjøpt denne TVen, lurer på om noen har noen tips til innstillinger, kalibrering etc. TVen skal henge i stuen til mamma og pappa. For det meste hvite vegger, spotter i takene, men disse kan skrus av/dimmes helt ned.

Vurderer også denne digitaltuneren
    ( http://www.satelitt1.no/product_info...products_id=11 )
    De skal sette inn en modul som gjør at jeg kan kjøre både viasat og canal digital kort (ikke samtidig).

Alternativet er en annen dekoder, med DVI utgang, som de får inn i løpet av uken. Dersom "modulen" er kompatibel med denne, går jeg for den, men kjøper da DVD med hardisk ettersom denne tuneren ikke har hardisk.

Noen kloke hoder med noen tips til innstillinger, kabler etc?

På forhånd takk for hjelpen! :
    Hei - og gratulerer med ny TV

For innstillinger kan du jo ta en titt i denne tråden: LINK

Anbefaler også å kalibrere skjermen etter en periode med "innkjøring", og da er DVE helt klart et godt valg. DVE = Digital Video Essentials, som du får kjøpt f.eks. på play.com

436XDE kan også kalibreres profesjonelt av en servicetekniker, men dette er relativt dyrt. Ifølge de som har gjort dette blir imidlertid resultatet MEGET bra, så det er jo noe å tenke på

Lykke til med TV-en
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Hei - og gratulerer med ny TV

For innstillinger kan du jo ta en titt i denne tråden: LINK

Anbefaler også å kalibrere skjermen etter en periode med "innkjøring", og da er DVE helt klart et godt valg. DVE = Digital Video Essentials, som du får kjøpt f.eks. på play.com

436XDE kan også kalibreres profesjonelt av en servicetekniker, men dette er relativt dyrt. Ifølge de som har gjort dette blir imidlertid resultatet MEGET bra, så det er jo noe å tenke på

Lykke til med TV-en

Hva vil det egentlig si at man skal "innkjøre" plasma´en? Skal man minske lys- og kontrastnivå den første tiden, eller betryr det bare å se på mye tv ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge deler

Det er visst en uskrevet regel at man kjører plasmaen med lav kontrast de første 200 timene. Og for å bli fort ferdig med innkjøringstiden er det jo greit å la den stå på mer eller mindre 24/7. Med levende bilder og uten statiske elementer på skjermen, vel og merke

Bakgrunnen for dette er at en innkjøring skal redusere faren for innbrenninger. Min erfaring med 434HDE er at også bildekvaliteten bedret seg betraktelig etter noen hundre timer på baken, i forhold til bildekvaliteten rett rett ut av esken.
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode
    Begge deler

Det er visst en uskrevet regel at man kjører plasmaen med lav kontrast de første 200 timene. Og for å bli fort ferdig med innkjøringstiden er det jo greit å la den stå på mer eller mindre 24/7. Med levende bilder og uten statiske elementer på skjermen, vel og merke

Bakgrunnen for dette er at en innkjøring skal redusere faren for innbrenninger. Min erfaring med 434HDE er at også bildekvaliteten bedret seg betraktelig etter noen hundre timer på baken, i forhold til bildekvaliteten rett rett ut av esken.
    Takker for svar. Da får jeg "innkjøre" min 436fde når jeg får den... GLEDER MEG.. bestilte den idag

Et nytt spørsmål; når det gjelder kalibrering. Hva er den enkleste måten å kalibrere på? Er det å bruke SVT bakgrunn eller bør man investere i en dve dvd? Hva inneholder den dvd´n?

hilsen en amatør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE, definitivt.

Les mer om DVE-DVDen her: LINK
    Stue:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •