Kjøperåd!?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Kjøperåd!?!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Kjøperåd!?!

Ny på Forum og trenger råd angående kjøp av LCD/Plasma tv. Mitt bruksområdet er for det meste filmer og div som jeg kjører rett fra pc, skal også bruke xbox360, samt se vanlig tv. Vil ha ca 40".

Hva burde jeg kjøpe LCD eller Plasma?
    Er HD ready viktig, da det er forhåndsvis lenge til det blir vanlig i tv-sendinger??
    Hvor mye bør man investere for å få noe kvalitet?

Takker hjertlig for råd og tips

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ganske stor enighet om at plasma er best til film og lcd er best på vanlig tevetitting.

Jeg vil påstå at HD Ready er viktig siden du ser mye film og kjører dette gjennom PC. Det kan jo friste å se noen filmer i HD derfra etterhvert. Dessuten er jo endelig Canal Digital klar med en tuner for sin C More HD-kanal. Litt kjipt å kjøpe en teve man skal ha i 2-3 år for å oppdage at HD kommer fortere enn man hadde regnet med, kanskje?

Selv har jeg erfaring med Pioneer sine plasmaer og har ingen forbehold mot å anbefale disse 100%. 436FDE får man jo helt ned i rundt 25.000 nå...
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer og Panasonic er vel å vurdere om du skal ha plasma. Er vel 2-3 mnd ventetid på bestselgeren til Panasonic.

Går du for LCD tror jeg Samsung 40" LCD-TV LE40R51B er verdt en titt. EISA-vinner, 5er på dinside.no og gode tilbakemeldinger her.. Ligger på 25k.
    Og ett meget tiltalende design: :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. takker for info..

Men ett spm, hva er enklest og minst problem når det gjelder og koble mot PC.. En kompis påstår at LCD har en stor fordel her.. Kommentarer?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD er best når du kobler til PC.. Det bruksområde du har mener jeg LCD passer best. Plasma har ett bedre sortnivå (hvis du ser mye film). Men skal du bruke den som pcskjerm og xbox360 ville jeg gått for LCD. Og at den er HD-ready som den som er vist over

HD er fort en fordel med parabol, xbox360, hdfilm fra pc osv..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •