Hitachi 42PD7 og Xbox 360 med HD (HJELP!)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi 42PD7 og Xbox 360 med HD (HJELP!)

Hei! Jeg fikk idag min Hitachi 42PD7 42" Plasma HDTV og har såvidt rukket å teste den. Det eneste jeg har fått testet så langt er UPC Digital Tuner via. kompositt (Scart) og det er SINNSYKT bra bilde. Jeg fikk derimot en liten nedtur da jeg koblet opp Xbox360'en via komponent (RGB) kabelen. Når jeg skrur på Xboxen får jeg et helt forvrengt bilde hvor det nesten er umulig å se noe som helst og etterhvert kommer det en melding opp på tv'en hvor det står "Feil Frekvens!". Er det noen her som vet hva som er feil? Hjelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabelen du har koblet opp med, du er helt hundre prosent sikker på at dette er HD komponent kabelen? Denne følger kun med i premium limited pakken. Denne kabelen skal vel også ha 5 phonoplugger i den ene enden, og det er veldig viktig at hver av de 3 bildekabelen (de to siste kablene er for analog lyd) kobles til på rett punkt. Husk også at denne tv'en har mange phonoplugger så det er lett å forville seg om man ikke følger med skikkelig. Ellers har jeg selv holdt på endel med den internasjonale utgaven av denne tv'en, 42pd7200 og komponent fungerer helt fint her så lenge alt er korrekt satt opp som sagt.

Har du derimot kun 3 phonoplugger og den levers med scart overgang i tillegg har du den vanlige kabelen og denne vil du ikke kunne koble til gjennom komponent inngangen og vil heller ikke gi deg hd signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Den kabelen du har koblet opp med, du er helt hundre prosent sikker på at dette er HD komponent kabelen? Denne følger kun med i premium limited pakken. Denne kabelen skal vel også ha 5 phonoplugger i den ene enden, og det er veldig viktig at hver av de 3 bildekabelen (de to siste kablene er for analog lyd) kobles til på rett punkt. Husk også at denne tv'en har mange phonoplugger så det er lett å forville seg om man ikke følger med skikkelig. Ellers har jeg selv holdt på endel med den internasjonale utgaven av denne tv'en, 42pd7200 og komponent fungerer helt fint her så lenge alt er korrekt satt opp som sagt.

Har du derimot kun 3 phonoplugger og den levers med scart overgang i tillegg har du den vanlige kabelen og denne vil du ikke kunne koble til gjennom komponent inngangen og vil heller ikke gi deg hd signal.
    Hei!

Jeg hadde for et par uker siden en Sagem Axium HD D50H men leverte denne tilbake grunnet feil. Kjøpte derfor Hitachi'en istedet. Jeg benytter akkurat samme kabelen fra xbox -> hitachi som jeg brukte fra xbox -> sagem. Det er en kabel med sånn xbox-plugg i ene enden og RGB komponent i andre enden. Det er også en bryter på selve kabelen hvor jeg kan velge mellom "TV" og "HDTV". Den funket helt fint med HD-oppløsning på Sagem TV'en så den burde funke fint på denne jeg har nå også. Skal se etter en gang til nå i tilfelle jeg har koblet noe feil men tror ikke det. Har du forresten god erfaring med denne TV'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket nå en gang til og jeg er sikker på at alt er koblet riktig. Men jeg legger merke til at RGB komponent inngangen (AV4) også har vanlig analogt videosignal inn (sånn gul plugg). Kanskje det er noe feil i innstillingene her slik at TV'en leter etter signaler fra den "vanlige" videopluggen? Hmm ikke vet jeg .. Eneste jeg vet er at jeg gjerne vil se en film og får ikke x360'en igang på den nye TV'en og begynner å få panikk! Hehe ..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vær sikker på at du bruke rett inngang, iallefall på tvillingtv'en jeg nevnte er det slik at inngangene (de 3 til komponent) ikke står på rekke og rad men er mer formet som en L.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett nøye etter enda en gang og de ligger ikke L-formet på denne modellen. RGB-inngangene plassert på en rett linje etter hverandre. Hmm .. lurer veldig på hva som kan være feil. Hvis jeg ikke har fikset det til mandag kjøper jeg en VGA-kabel til xboxen og ser om det fungerer med den istedet. Takk for hjelpen så lenge!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som kan ha en anelse om hva som er feil?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dekar
    Ingen andre som kan ha en anelse om hva som er feil?

har du valgt innstillinger til 720P i dashboardet da?

og du har premium pakken med skikkelig HD kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du husket og skru over til HD på Xbox kabelen? Det sitter en liten bryter på den som du MÅ skru over

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har premium pakken med HD kabel (kjørte jo som sagt HD på den forrige tv'en min med samme xboxen), og jeg har også husket å switche over til HD på kabelen. Jeg har også satt opp Xboxen til å kjøre 720p. Merkelig..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, på 42pd7200 heter inngangen Component og ikke RGB, det er navnet den bruker på VGA inngangen hvis jeg ikke husker feil. Er bare noe i meg som sier at du har koblet feil Enten bytta om farger eller lignende. Er også utrolig raskt gjort å bytte om grønn og blå da disse i skygge ser kliss like ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •