Amoi vs andre LCD TV'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Amoi vs andre LCD TV'er

Etter å ha vært på elkjøp i går og kjøpt en Amoi 37", tror jeg det er påtide og nyansere denne debatten litt.. (veldig mye negativt om denne her..)

Var på vei for å kjøpe en LG 32LX2, da jeg har lest mye bra om denne her på forumet.

Amoi var ikke aktuelt da jeg hadde lest mye negativt om denne her.

Ved sammenligning av Lg'n mot andre lcd'er som stod vedsiden av så den ikke bedre ut (i butikken med dvd kilde med samme bilde.) sort nivået var faktisk dårligere en enn billig fujitsu siemens som stod vedsiden av. uansett hvor mye jeg stillte på kontrast og lysstyrke.

Hakking ved panorering fra dvd kilde var like ille som på alle andre lcd skjermer der. rulletekst så ikke bedre ut enn de andre. Og billedkavaliteten så faktisk værre ut enn de andre lcd skjermene.

Brukte kanskje en time på å stille og sammenligne LG skjermen.

men LG var bra, det hadde jeg lest og ville ha denne. Fant så ut at den ikke hadde VGA kontakt, og trengte dette for å koble på bærbar pc..

vga -> dvi går ikke(ihvertfall veldig dyrt)

Så da ble det til at jeg så på Amoi'en som stod lengre bort fra de andre, og der så faktisk bildet litt bedre ut..

jeg tenkte at om det er så små forskjeller på lcd tv'er (alle så dårlige ut på elkjøp) kan jeg like godt ta amoien med alle tilkoblinger og funksjoner, men var likevel redd for det at det skulle bli skikkelig dårlig bilde når jeg kom hjem til det analoge kabeltv signalet.

Hva skjedde..

Når jeg kom hjem og koblet opp tv'n ble bildet fra vanlig analog kabeltv MYE bedre enn på elkjøp, og fremstod som "krystallklart", som foreldrene mine som skulle ha tv'n sa.. og andre som var på besøk der var meget imponert over bildet.

Bildet var altså mye bedre enn jeg hadde forventet, og jeg som trodde bildet fra vanlig kabel skulle bli helt forferdelig etter å ha lest her.

Ser ingen feil på rulletekster, og fotball er bra.

Viste bilder fra minnekort, utrolig bra, og pc bildet er også sjokkerende bra,
    prøvde å spille dvd fra pc, og det var helt sylskarpt!

Takler også divx fra tilkoblet harddisk med 6 kanals lyd (stereo avspilling).

Konklusjonen må bli at jeg skjønner ingenting av hva folk snakker om her på forumet, eller at forskjellene mellom Lcd tv'er er veldig små!?

Vil oppfordre alle som kommenterer dårlige ting på en TV til og sammenligne med en annen, tror mye av kritikken mot en tv gjelder nok for alle andre lcd skjermer også.

Det er endel negative ting med Amoi som du bør være obs på om du skal kjøpe:

* Det værste er mangel på zoom til 16:9 (kun zoom på nederste del av bildet)på analog tv fra antenne kabel. (blir automatisk detektert fra andre kilder.)

* Må trykke en knapp for å slå på stereo. (eller har jeg stillt feil lydsystem?(DK))

* Derom man har helt sort bilde ser det litt grått ut(slik er det vel på alle lcd? (ikke bedre på LG tv'n slik som alle påstår ihvertfall)) men mørke ting i et lyst bilde ser helt svart ut.

Leste på en dansk side at amoi skulle komme med firmware oppdatering av tv'n for å fikse ting som dette, men vet ikke om det var sikre kilder..

Dette er min subjektive mening som jeg synes måtte komme frem, kom gjerne med kommentarer.

Willy

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt Amoi 37" og er så langt veldig fornøyd. (har hatt den i ca 1 uke)

Ble først litt skuffet av bildet/signalet fra tv-tuneren min, (har internett/tv levert fra Lyse bredbånd) men alt rettet seg når jeg byttet over til RGB signal.

Kjører composit (720p) fra xbox og der er det krystallklart.

DVD bilde er også veldig bra så langt. (H/K DVD10) ble iallefall ikke dårligere enn den gamle 28" Panasonic tv'en min. har ikke fått testet skikkelig enda siden recieveren min (H/K AVR7000) måtte inn på rep og jeg kjører alt av signal igjennom den.

Jeg er ikke akkurat ekspert på audio/bilde men synes at jeg får et veldig bra bilde uansett signal som jeg kan leve med. driver og finjusterer litt hele tiden på tv signalet siden det er stor forskjell på sendingene fra de forskjellige kanalene. kunne nok funnet en skjerm med bedre bilde men tror da at prisen hadde blitt en helt annen.

Jeg er så heldig at min bror jobber på Lefdal og dermed slapp jeg unna med ca 15500,- kontra 21000,- som er full pris.

hvis jeg skal trekke frem noe negativt så må det være at fjernkontrollen virker unødvendig billig samt at den kan som sagt være treg å jobbe med.
    men jeg bruker den kun til å slå tv'en på/av, skifte inngangssignalet samt forandre instillingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    Jeg er så heldig at min bror jobber på Lefdal og dermed slapp jeg unna med ca 15500,- kontra 21000,- som er full pris.
    sier litt om bruttofortjeneste de har på den tven også da, ikke rart de pøser dem ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventer du deg av et ukjent Tv merke som Amoi, ekke akkurat gull og grønne skoger eller hva
    Hadde ikke solgt en amoi tv til osama bin laden engang!!haha
    det sier vel litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sola
    Hva forventer du deg av et ukjent Tv merke som Amoi, ekke akkurat gull og grønne skoger eller hva
    det sier vel litt...

Ja det får`n si....

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det sier vel litt...
    Jeg forventer ikke å få verdens beste tv, men en tv jeg kan være fornøyd med.

Når jeg var på Lefdal og så på div tv'er som hang på veggen der (de har mange tv'er i utstillingen) så var denne Amoi'en den med best bilde av de så hang der (i samme prisklasse. var dyrer også som hadde dårligere bilde) og desidert best design.
    Jeg hadde satt meg en grense på ca 15000,- og det syns jeg den er verdt. hadde jeg måtte betalt full pris hadde jeg kanskje valgt en annen men det var aldri aktuelt.
    Hvis jeg ikke husker feil måtte jeg opp i dobbel pris for å få en Philips 37PF9830 med samme specs. tviler ikke på at det er en bedre tv, men absolutt ikke verdt 15000,- ekstra minus evt. pruting

I følge broderen har de solgt en del av Amoi og ikke hatt reklamasjon på noen kontra en del andre kjente/ukjente merker.

Bare fordi et produkt har et ukjent navn betyr det ikke automatisk at det er dårligere enn andre.

Tiden vil vise om jeg har gjordt et bomkjøp. Men jeg velger å tro at jeg vil fortsette å være fornøyd. Kanskje jeg neste gang går for noe dyrere.

Folk må huske på at samme hvor billig/dårlig kvalitet tv'en er eller hvor ukjent merke er så har du fortsatt 5 års reklamasjonsrett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av willy1973

men LG var bra, det hadde jeg lest og ville ha denne. Fant så ut at den ikke hadde VGA kontakt, og trengte dette for å koble på bærbar pc..

vga -> dvi går ikke(ihvertfall veldig dyrt)

Willy
    Det følger forresten med en overgang fra vga-dvi i esken på LG!

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men LG var bra, det hadde jeg lest og ville ha denne
    .
    Når ble LG referansen, har vi allerede glemt at dette er Goldstar

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    .
    Når ble LG referansen, har vi allerede glemt at dette er Goldstar
    Og når var ikke Pioneer, Sony, Philips og Samsung billige drittmerker? Tidene og produktene forandrer seg!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Samsung blitt stuerent også nå!!???

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det sier vel litt...
    Du gadd å registere deg å skrive ditt første SERIØSE innlegg ser jeg, gratulerer!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uhhhh
    warelf sier bare hva jeg mener,og hvis du mener det er useriøst, så får du mene det da...
    Synd trist leit, prøv på nytt...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv prøv Amoi 37" i 3 dager så ble den levert i retur. Den er utrolig kresen på signal noe som ikke er så rart med den opp løsningen. Fargene ble heller ikke helt på nett selv etter kalibrering er min erfaring.

Har idag en Toshiba 37WL58 som er en annen verden på mitt kabelnett ihvertfall.

På DVD med oppskalering (HDMI DV989) var bilde bra på Amoien. Problemet til Amoien er for mye fargeblødninger og lite skarphet+etterslep etter min smak særlig på kabeltv.

Det er en bra TV til prisen hvis en må ha den oppløsningen...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation frustrert

Hei,
    Jeg er ny på dette forumet, så at det er var mye om Amoi her... Vi kjøpte en nå i uken (32 tommeren), og er mellomfornøyd.
    Hovedirritasjonen er at det ikke er mulig å se 16:9 sendinger i 16:9... :evil: får en sort kant over og under uansett. Er det vi som har gjort noe feil, eller er det fordi TV'en mangler en zoom funksjon?

Takknemlig for alle svar!!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten har du ikke satt opp dekeder/tuner til 16/9. Eller så har du et kabelselskap som ikke sender i 16/9... så det er ikke tvn din som ikke vil vise 16/9!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men vi har ikke dekoder, kun vanlig kabeltvsignaler fra Telenor og tuneren er i Amoi'en. Finner ingen spesiell innstilling der for 16:9 vs 4:3...
    Er det vanlig at det ikke sendes i 16:9 fra kabeltv operatøren. Feks Hotel Cæsar (ikke at JEG ser på det, men) sendes jo i 16:9, men på Amoien får jeg likevel sort bånd over og under... ? :-?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da finnes en aspect ratio kontroll på den TV'n? Du trenger minimum 4:3, 16:9 og en 'zoom'.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det ikke dette problemet som en i første tråden beskriver da??

jeg siterer: "* Det værste er mangel på zoom til 16:9 (kun zoom på nederste del av bildet)på analog tv fra antenne kabel. (blir automatisk detektert fra andre kilder.) "

eller er det ikke dette som er problemet?? hehe...står i første tråd som sagt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda det finnes valg på aspect, men ingen zoom.... mistenker at det er sendingene som ikke fyller ut 16:9. Hadde ikke fått med meg det i første tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Amoi 32 i dag, og er så langt meget fornøyd. Meget bra design og bra bilde. Har så langt bare sett kabel tv.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •