Amoi vs andre LCD TV'er - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har opplevd alle ulempene som er beskrevet i første post. Mest irriterende er selvf. mangelen på zoom-aspect (sitter med analog kabel )

Nesten like irriterende er at den hopper til monolyd hver gang man skifter kanal. Dette gjelder selv om man bruker dekoder eller direkte kanaler på TV'n. Fjernkontroll og menyer er også ganske trege.

Når det gjelder minnekort/usb leser er den ypperlig til å se på bilder eller spille av mp3 med.

Dessverre er den innebyggede video dekodered for divx, xvid, osv tilnærmet ubrukelig da det ikke tar lang tid før lyd og bilde er fullstendig ute av synk. Jeg har også prøvd å spille av film som er 16:9 originalt via kortleser, men får svarte striper over og under akkuratt som ved analogt TV signal.

Det eneste (veldig) positive jeg har funnet med TV'n var da jeg koblet til skikkelig HD. Da kom endelig smilet frem etter myyye irritasjon over denne TV'n.

Dersom det kommer en firmware oppgradering til TV'n ...hvordan i allverden får man lagt den inn?

--
    edit:
    Glemte å si at det eneste jeg har greid å lese med USB porten er usb minnepinner. Verken usb mp3spillere eller noen type usb harddisker lar seg lese. Noen som har et triks? Et poeng med kjøpet var jo å ha en usb harddisk koblet til TV'n for å se på film osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med koblet til skikkelig HD? Er ny på feltet...
    Jeg er storfornøyd med skjermen. Bildet er klart som bare det, med analog kabel og kun scart fra DVD. Skal kjøpe kabler mellom dvd og receicer og mellom dvd og tv. + lyd fra tv til receiver. Og koble pc til tv.
    Men jeg finner ikke ut av hva jeg skal kjøpe og hva som er gir bra resultat
    :???:

I eska var det med en kabel, vet ikke engang hva den brukes til. tv til dvd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du kabel med TV'n? Aner ikke, den har ikke jeg.
    Hva du trenger av kabler avhenger av hva slags koblinger du har på utstyret ditt, så det kan jeg ikke svare på. Er heller ingen ekspert. HDMI er vel det kjekkeste tror jeg. Støtter DVD'n din DVI eller HDMI tror jeg du bør gå for en sånn kabel. TV'n har jo det meste av tilkoblingsmuligheter ...bortsett fra vanlig analog lyd ut

Med HD mener jeg "høy definisjon". Koblet fra DVI utgang på PC til HDMI inngang på TV (trenger spesiell kabel). Har også prøvd VGA til VGA med gode resultat (vanlig PC skjermkabel). Ordner man det er det bare å laste ned noen HD filmklipp fra enten apple.com eller divx.com og nyte kvaliteten.

Har du klart bilde på analog kabel? Da må du ha ekstremt bra signal. Og hva med når f.eks. nrk sender widescreen? Hvordan ordner du det? Nøyer deg med "subtitle" aspekt? Greier TV'n din å holde på stereo når du skifter kanal?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjellvis
    Fikk du kabel med TV'n?

Ja, det er en vanlig slik gul,hvit og rød kabel.

Har du klart bilde på analog kabel?
    Ja klart bilde, men jeg er ingen ekspert. Synes fargene skifter en del fra balanserte til for sterke på eks TVN og TV3.
    Og hva med når f.eks. nrk sender widescreen?
    Hvordan ordner du det?
    Vet ikke.
    Greier TV'n din å holde på stereo når du skifter kanal?
    Vet ikke, hvordan sjekker jeg det?
    !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kabelen høres ut som en analog video kompositt og stereo lyd. Sannsynligvis noe av det dårligste du kan bruke med tanke på bildekvalitet bortsett fra antennekabel.

Bildekvalitet med kabel: joda, noen av kanalene er ikke så gale. Er nok UPC sin feil, ikke Amoi.

Om det er stereolyd eller ikke sjekker du ved å trykke på display knappen på fjernkontroll (den som viser kanal, klokkeslett osv) Der står det enten Nicam Stereo, eller Mono. Finn en kanal du vet sender i stereo, f.eks NRK1 sørg for at TV'n står i stereo modus. Skift kanal til en annen stero kanal og se hva som skjer. Skift innom en mono kanal og se hva som skjer osv. Hos meg hopper den til mono uansett.

Jeg kontaktet SPB (Europeiske distributør/produsent av Amoi) og ga de serienummer og feilbeskrivelser. De responderte med at sånn skulle det ikke være og at jeg måtte levere TV tilbake til salgssted. Så da var det forhåpentligvis (for deg) bare min TV det er noe galt med

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skifter til mono her også. Fra NRK til NRK2 feks.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mer info fra produsent/distributør.

Problemet med at svært få USB enehet jeg testet faktisk virket henger sammen med noe som ikke er dokumentert i manualen: enhetene må være formatert med FAT filsystem (jeg har også fått FAT32 til å virke på bilder)

TVn har ikke Zoom aspekt og vil heller ikke kunne oppgraderes til dette med ny firmware

Det er ikke mulig å sette stereo som standard.

Fra Mars av vil denne TV'n bli levert med ny firmware. Dette kan ikke sluttbrukere oppgradere selv, men forhåpentligvis vil Elkjøp være i stand til å gjøre dette også på TV'r solgt før mars. (Det er jo tross alt en "service" port bak på TV'n)

Forhåpentligvis vil ny firmware gi stereo som standardvalg, ordne litt usynkron lyd/bilde ved Xvid avspilling samt gi litt hurtigere respons på menyer osv. (Dette er kun håp fra min side, SPB sa ingenting om hva den nye firmwaren faktisk gjør)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fornøyd med bilde med et unntak; nærbilder som f eks på nyheter ol. av ansikter som beveger seg vertikalt (nikkebevegelser), da kan deler av ansiktene henge igjen og virke deformerte. Er dette etterslep?? Noe som kan justeres??. Responstid? Sendinga eller tvens skyld?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjagen
    Er fornøyd med bilde med et unntak; nærbilder som f eks på nyheter ol. av ansikter som beveger seg vertikalt (nikkebevegelser), da kan deler av ansiktene henge igjen og virke deformerte. Er dette etterslep?? Noe som kan justeres??. Responstid? Sendinga eller tvens skyld?
    Hadde samme problemet selv når jeg hadde tvn. Tror sendingen gjør mye,men så litt av det samme på DVD også hvis studerte nøye, men mest på dålige TV-sendinger. Det blir bedre hvis en justerer tvn, men ikke borte.

Denne "haken" + flere andre grunner gjorde at jeg idag sitter med en Toshiba 37WL58P som er en helt annen verden på vanlig TV via kabel betydlig skarpere og mindre "kresen" på signal og like bra på DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Amoi LC40AF1E på Elkjøp for to uker siden. Så langt har jeg oppdaget følgende mangler:
    • Kan ikke zoome 16:9 sendinger optimalt (NRK og TV2 fra antenne). Bildet blir ca 30" i diagonal, alternativt kan det strekkes i full bredde uten vertikal skalering eller det kan strekkes både vertikalt og horisontalt men da flyttes bildet samtidig opp slik at øverste del av bildet blir borte mens det fortsatt er svart nederst på bildet.
    • Den bytter fra Nicam stereo til mono ved etvert bytte av kanal.
    • Den tykke blanke glassflaten, som egentlig er plast og riper lett, gir dobbelt syn når man ikke sitter rett foran TV'n, spesielt når TV viser lyse detaljer (f.eks. tekst eller ansikter) mot mørk bakgrunn.
    • Plastflaten speiler også omgivelsene plagsomt mye når det er mye lys i rommet.
    • Fjernkontrollen er treg og tekst-tv enda mye tregere.
    • Fjernkontrollen opererer utilsiktet også MP3-spilleren (som også har sin egen lille fjernkontroll): Jeg skifter kanal på TV'n og så begynner plutselig MP3 spilleren å musisere...

Jeg vurderer å lever den tilbake og kjøpe Samsung LE-40M51B (ca samme pris) i stedet. Hva synes dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skvaldre
    Det følger forresten med en overgang fra vga-dvi i esken på LG!
    Trodde man måtte ha en boks som gjør bildet digitalt, som koster mange tusen jeg...

Vet det finnes dvi --> vga overganger, men er en enkel overgang mulig motsatt vei??

Skjermkortene sender ut både digitale og analoge signaler gjennom dvi pluggen, derfor virker det med overgang fra dvi til vga, om LG tv'n skal virke med en enkel overgang må den altså kunne motta analoge signaler gjennom dvi pluggen. Dette ble testet fra en bærbar på Elkjøp, men vi fikk det ikke til å virke.. jaja

Noen som kan bekrefte at det virker?

Når det gjelder USB harddisk virker det ikke med NTFS, FAT32 virker men her må man holde seg til partisjoner på under 30 GB (?) husker ikke helt begrensningen. Laget 2 partisjoner på 30GB på en disk og begge kom opp.. og gikk fint å spille film fra de!

Willy

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp byttet inn en 26" Amoi AMOI LC26AF1E og skaffet en LG 26LX2R istedet. Grunn: Sinnsvakt etterslep ved bruk med den innebygde TV-tuneren! Antageligvis pga støyreduksjon (4-frames averaging eller mer). Man fikk en følelse av å være sterkt beruset, eller se på en spøkelsesfilm. Og de andre irritasjonsmomentene som er nevnt her trakk også ned. Synd, for designet på Amoi'en var meget lekkert, gode tilkoblingsmuligheter, og 1280x720 HD clips så meget bra ut.

Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvordan er LG'en i forhold? Den har jo fått utrolig mye skryt! Vurderer den eller Samsung LE-26M51B..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Og hvordan er LG'en i forhold? Den har jo fått utrolig mye skryt! Vurderer den eller Samsung LE-26M51B..
    Basert på noen få timers titting m/ tuner og PC-signal: Vanlig TV-bilde klart bedre enn Amoi. Kanskje litt mye baklys. OK lyd, men ikke mer. Forced HDTV fra PC (1280x720 60Hz) gir OK bilde, 1:1 pixel-mapping med PC-signal (1360x768) gir superbra bilde. Kommer nok til å beholde denne.

Noen LX2-modeller har problemer med manglende HDCP-support på HDMI-inngangen, samt DVI-DVI kobling fra PC, står mye om dette på avforums.com. Har selv problemer med DVI fra PC, håper det kan fikses med en firmware-oppgradering. Kjører VGA fra PC så lenge, og det gir glimrende resultat.

Newcomer TC3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Amoi 37"

Hei!

Min Amoi 37" får svarte felt når den står i solen. Missfargingen forsvinner etter noen minutter når jeg trekker gardinene for.

Jeg vil også si at glassplaten foran skjermen gjør denne tv'en til et gedigent speil.

Sånn kan det selvfølgelig ikke være. Skjermen blir nå levert tilbake og byttet i en JVC 37 LCD.

Håper den er bedre.

Mvh
    Thor

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amoi er rebrand av philips tror jeg.. (hvis det ikke er pioneer da) ihvertfall, alle delene inni og skjermen er philips.. bare sånn at det er sagt

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips bruker ikke millioner og atter millioner på utvikling av en ny modell for så å selge et splitter nytt design til Amoi for spottpris slik at de kan selge den eksakt samme TV'n til halv pris med sitt eget navn, det håper jeg du forstår. Amoi er en billig TV og naturlig nok er det spart inn både hist og her. Amoi får heller ikke tilgang til all ny teknologi (selv om de kunne tenke seg å betale godt for det).

I en Philips-TV er også masse komponenter som det ikke står Philips på...

I det store og hele får man noenlunde det man betaler for. Noen produkter stikker seg ut som spesielt gode kjøp på et gitt tidspunkt (i denne bransjen står ingenting stille) og det er de vi hele tiden prøver å finne

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke alt inni en amoi er philips, men mange av delene er det! f.eks kortleseren er philips

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2mMy
    ikke alt inni en amoi er philips, men mange av delene er det! f.eks kortleseren er philips
    ja...og? tven blir ikke mindre dritt av at det sitter en philips kortleser i den.

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og? nei man det er ikke alt dritt med tv'en...
    men feilprosenten på amoi har vært mye lavere enn mange andre philips tv'er og slikt da hvertfall! det skal dem ha!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •