Skal kjøpe meg sagem dlp tv, Har spørsmål...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe meg sagem dlp tv, Har spørsmål...

Kan ha alle 3 størrelsene , og lurer på følgende:

-Hvem av de har minst viftestøy, og kan man komme til for å få dempet den ytteligere ved hjelp av lyd dempede matter etc? (så lenge det ikke går ut over kjølingen selvsagt

-Er de beste i dag 45" og 56" Har hørt noe om at den nye 50" ikke er så bra bildemessig.

Stort sett dette jeg lurte på, Liker bildet utrolig godt på sagem dlp, men liker ikke viftestøy så godt

Tips tas imot med takk....

Audiofil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Kan ha alle 3 størrelsene , og lurer på følgende:

-Hvem av de har minst viftestøy, og kan man komme til for å få dempet den ytteligere ved hjelp av lyd dempede matter etc? (så lenge det ikke går ut over kjølingen selvsagt

-Er de beste i dag 45" og 56" Har hørt noe om at den nye 50" ikke er så bra bildemessig.

Stort sett dette jeg lurte på, Liker bildet utrolig godt på sagem dlp, men liker ikke viftestøy så godt

Tips tas imot med takk....

Audiofil.
    Hei!

Jeg har nettopp hatt en Sagem Axium HD D50H.. Bildekvaliteten er RÅ, råere får du ikke kan jeg nesten tørre å si.. Problemet mitt var at den støyet så utrolig sinnsykt mye at jeg sendte den på service. Der tok det så lang tid å skaffe deler/service at jeg fikk igjen hele beløpet for TV'en av forhandleren. Så derfor legger jeg nå i litt mer penger og kjøper en plasma istedet. Regner med å gå for 42" og en av toppmodellene til Pioneer siden de virker veldig bra.

Så jeg kan gi følgende pro/cons om Sagem:

+ Utrolig bra bilde
    + Bra design på TV'en (til å være DLP)
    - Støy
    - Trenger du først service kan det ta måneder før du får igjen TV'en

Håper det hjalp litt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjalp det vet du, Har også hørt at sagem ikke klarer det med service, og det er jo et minus...noen andre synspungter om dette med støy fra vifte og sagem?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    56 tommeren er ikke plaget av vifte støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhandleren jeg kjøpte Sagem TV'en av slutta med Sagem for bare noen dager siden pga. for dårlig service fra Sagem sin side.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp over nettet med full returrett, feks. netshop. Pakk opp og prøv - hvis støy returner og få pengene igjen. Jeg ville aldri klart å gå over til plasma etter Sagem'en : Mulig Pio bildet kan måle seg, men innbrenning, kvalitetstap over tid og vansker med å få skikkelig PC-bilde er for mange minuser.

Newcomer darkdog sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet min 50" før helgen. Har ikke fått testet alt ennå, ettersom det ikke var med fjernkontroll :-x
    Når det gjelder støyen, så var den verre enn jeg hadde trodd. Har prøvd å legge undet en pappplate som hjalp litt, men ikke nok.
    Har lest på avforums.com at i England har Sagem sendt ut folk for å fikse støyproblemene til de som har klaget.
    Så får følge med der, og se om de får fikset det. Er det noe som kan gjøres med det, så får jeg prøve å få en servicemann hjem til meg. Noe som sikkert ikke blir lett.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert ikke lett nei, Viften som støyer da eller....?
    Så bra som vifter har blitt i dag skulle det jo bare være nødvendig med støy fra luften den flytter....ikke during fra selve motoren på vifta....burde jo være mulig å bytte hele viften til en bedre som ikke støyer....rart ingen har sjekket dette på forumet her endal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke viften som støyer nei. Er fargehjulet. Hele TV'en er feilkonstruert/feilisolert spør du meg. En slik TV skal ikke støye såpass mye som den gjør. Få igjen penga og kjøp noe annet

Og til du som klager på plasma; den TV'en jeg har kjøpt har ingen problemer med innbrenning, kvalitetstap over tid problemer med PC-bilde Dessuten har den klarere og bedre bilder enn Sagem HD D50H synes jeg. Men uansett, Sagem er en knallbra TV så det er synd at den har problemer med støy.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte en 56" sagem i helga, og på den var det viftestøyen som dominerte, kunne n esten ikke høre støyen fra fargehjulet, men er jo endel man kan gjøre selv da, er ikke sagem flinke nok med å dempe støy, så er det jo mulig ,man kan dempe den litt selv da

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dekar
    Er ikke viften som støyer nei. Er fargehjulet. Hele TV'en er feilkonstruert/feilisolert spør du meg. En slik TV skal ikke støye såpass mye som den gjør. Få igjen penga og kjøp noe annet

Og til du som klager på plasma; den TV'en jeg har kjøpt har ingen problemer med innbrenning, kvalitetstap over tid problemer med PC-bilde Dessuten har den klarere og bedre bilder enn Sagem HD D50H synes jeg. Men uansett, Sagem er en knallbra TV så det er synd at den har problemer med støy.
    Sorry, har selvfølgelig ikke sett din skjerm. Bare nevner potensielle bekymringer som tilsammen har ledet til mitt subjektive valg av Tv. Sikkert mange som er uenig med meg. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg gir dlp det beste bildet , mest naturlig og ikke antydning til pixel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •