Bildekvalitet i butikkene.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildekvalitet i butikkene.

Hei.

Har vært rundt i en del butikker i Vestfold distriktet, og har registrert enormt store forkjeller på bildekvaliteten på utstillings tv'ene.

Hvis man f.eks går innom to forskjellige Elkjøp butikker kan man se en utrolig forskjell fra butikk til butikk. Nå er det jo ett veldig ufordelaktig lys i butikkene, og det er helt sikkert forskjell på personalet som har justert opp skjermene, men det må jo være noe mer..
    Skjermen jeg har kikket mest på (og endte opp med å kjøpe) er Panasonic 42PA50.
    Det er jo totalt umulig å se på en tv i de fleste butikkene. Alle skjermene ser jo like dårlige ut.

Elkjøp i Larvik utmerker seg ekstremt positivt. Her kan man virkelig få sett på skjermene. Det er jo tross alt ikke så lett å få en 42" inn i en vanlig bil, så det er jo en fordel å kjøpe riktig tv med en gang.

Er det andre som har lagt merke til dette, og eventuelt har tips til andre gode butikker?

Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Elkjøp på Carl Berner i Oslo og der var det umulig å få noe bra inntrykk... Skjermene var sprayet opp på veggen med det samme dårlige signalet.

Interessant å stå og høre på betjeningen forklare den nye teknologien... En kan kanskje ikke kreve at en butikkansatt har all verdens peiling, men hvorfor later de som?

Mitt lille inntrykk er at Expert er noe bedre på å presentere modellene sine...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er dårlig bilde i butikker kan kanskje skyldes at ett signal splittes til 30-40 skjermer... Analoge signal på en ukalibrert plasma eller lcd ser nok ikke bra ut uansett. Da er det greit med bytterett så man får testet produktet hjemme :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos min lokale Elkjøp butikk var det linet opp 3 flatskjermer med Heia Tufte! DVD'en. En DVD spiller av ukjent merke med en 3 veis Scart splitter. Jeg er usikker på modellene, men den dyreste kostet ca. 15k. På alle 3 skjermene var det mye støy og flimring. Jeg ble ikke imponert i det hele tatt. Den dyreste tror jeg var en Panasonic PA50 sak....

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Analoge signal på en ukalibrert plasma eller lcd ser nok ikke bra ut uansett.

Jeg synest nå det var like dårlige bilder på de gode gamle CRT skjermene i butikkene før jeg.... Aldri vært imponert bortsett fra når de har satt opp en skjerm på en dvd spiller og et sånn lusent surround system med sofa og greier, de pleier å gjøre d på expert og elkjøp i bergen! Da får man et litt bedre inntrykk av hva det dreier seg om synest jeg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •